Volkswagen Group se sooča z novimi finančnimi pritiski, zaradi katerih je nadzorni svet po poročanju nemškega časnika Bild preložil potrditev več milijard evrov vrednega investicijskega paketa. Odločitev odpira vprašanja o prihodnjih modelih in investicijah v skoraj sto tovarnah koncerna po svetu.

Po informacijah časnika ima VW že za prihodnje leto približno 11 milijard evrov finančne vrzeli. K visokemu pritisku na poslovanje prispevajo višji stroški, šibkejše povpraševanje, draga preusmeritev v električna vozila, naraščajoča konkurenca kitajskih znamk ter dodatni stroški zaradi carin. Po besedah enega od vodilnih pri VW carine ameriške administracije podjetje vsak teden stanejo več milijonov evrov. Še posebej sta prizadeti znamki Audi in Porsche, ki v ZDA nimata lastne proizvodnje.

Nejasnost glede naložb ogroža načrtovanje številnih projektov, opozarja Bild. Brez zagotovljenega financiranja dobavitelji ne morejo potrditi načrtov, razvoj se upočasnjuje, posodabljanje tovarn pa se zamika. Med projekti, ki bi lahko obstali, je tudi morebitna tovarna Audija v ZDA, za katero po navedbah virov preprosto ni na voljo dovolj kapitala.

VW je 14. novembra po objavi poročila sporočil, da bo podrobnosti o investicijskem načrtu predstavil prihodnje leto, skupaj z letnim poročilom za 2025. Koncern ni komentiral razlogov za zamik, je pa potrdil, da je uprava nadzornemu svetu predstavila trenutno stanje dolgoročnega načrtovanja.

Že na septembrskem salonu IAA v Münchnu je izvršni direktor skupine Oliver Blume poudaril, da bi gradnja nove tovarne Audija v ZDA zahtevala tudi podporo tamkajšnje vlade. Tarife in stroški novih investicij po njegovih besedah predstavljajo preveliko breme, da bi jih VW financiral sam. Tovarna naj bi bila obenem pomemben izvozni center za ameriški trg, odločitev o projektu pa je bila prvotno predvidena do konca leta.

Avtomobilska industrija se trenutno sooča z izjemnimi izzivi: ameriškimi carinami, visokimi vlaganji v električna vozila, programsko opremo in avtonomno vožnjo, počasnejšo rastjo trga ter močno konkurenco kitajskih proizvajalcev, predvsem v Evropi. Poleg tega proizvajalci čutijo vse več pritiska v smeri razogljičenja in nižanja emisij.

Nadzorni svet VW sicer tradicionalno vsako november sprejema petletni investicijski načrt, ki odloča o posodobitvah tovarn, prihodnjih modelih in razvoju novih tehnologij. Letos pa bo odločitev očitno prišla pozneje, kar ustvarja dodatno negotovost glede prihodnjega razvoja ene največjih avtomobilskih skupin na svetu.(ANEurope)