Po enajstih letih se zaključuje proizvodnja Jeep Renegade, enega najuspešnejših modelov znamke v Evropi. Zadnji primerek je včeraj zapeljal s tekočega traku v tovarni Stellantis v Melfiju, s čimer se končuje pomembno poglavje za italijansko avtomobilsko industrijo in za znamko Jeep na stari celini.

Slovo po enajstih letih

Model Renegade, ki je v proizvodnji od leta 2014, je bil prvi Jeep, izdelan zunaj Združenih držav, in je postal simbol globalnega razmaha znamke po združitvi Fiata in Chryslerja. Novico o koncu proizvodnje je potrdil sindikat UGL Basilicata, ki je poudaril pomen modela za tovarno in regijo.

Gre za simbolen trenutek tudi v širšem kontekstu – Renegade je bil eden stebrov Jeepove prisotnosti v Evropi in pogosto sinonim za “kompaktni SUV z dušo terenca”. Njegova sestrska različica, Fiat 500X, je proizvodne linije zapustila že leta 2023.

Uspešna evropska zgodba

Renegade je bil ob predstavitvi zasnovan kot kompaktni SUV s pristnim terenskim značajem, kar je bil takrat svež pristop v segmentu. Dolg je le 4,24 metra, a je ponujal višjo oddaljenost od tal in robusten videz, značilen za večje modele Jeep. Prav ta kombinacija kompaktnih mer in prepoznavnega dizajna je prinesla tržni uspeh, zlasti v Italiji, Franciji, Španiji in Nemčiji.

V 11 letih proizvodnje je bilo skupno izdelanih več kot dva milijona vozil, kar potrjuje, da je Renegade pomembno prispeval k rasti znamke na globalni ravni. Model je bil sprva na voljo z bencinskimi in dizelskimi motorji, kasneje pa tudi kot plug-in hibrid. Kljub temu je njegova platforma, razvita prvotno pri Fiatu, danes zastarela in ni več del prihodnjih razvojnih načrtov skupine Stellantis.

Prihodnost: elektrifikacija in novi modeli

Renegade ne bo imel neposrednega naslednika, vsaj v bližnji prihodnosti. Jeep trenutno ponuja manjšo Avenger (408 cm), ki je na voljo z električnim ali blagim hibridnim pogonom, ter novo generacijo Compass, zasnovano na sodobni električni platformi STLA Medium. Po neuradnih informacijah pa naj bi Jeep že razvijal novo generacijo Renegada, ki bi lahko na trg prišla okoli leta 2027 in bi jo izdelovali v Poljski na osnovi platforme Smart Car.

Tovarna Melfi postaja središče elektrifikacije

Z zaprtjem proizvodnje modelov Renegade in 500X se tovarna v Melfiju spreminja v ključno središče električnih vozil skupine Stellantis. Trenutno tam že poteka proizvodnja nove Jeep Compass, leta 2026 pa se ji bodo pridružili modeli DS 8 in Lancia Gamma. Vsi bodo temeljili na platformi STLA Medium, zasnovani za električne pogone in napredne asistenčne sisteme.

Proizvodnja se nadaljuje v Braziliji

Čeprav Renegade v Evropi zaključuje svojo pot, se bo njegova proizvodnja nadaljevala v Braziliji, v tovarni Goiânia, kjer model ostaja zelo priljubljen. Tam bo še nekaj časa ohranjal pomembno vlogo v ponudbi znamke Jeep. Z več kot dvema milijonoma izdelanih primerkov po svetu Renegade ostaja ena ključnih prelomnic v sodobni zgodovini znamke.