Model Ford Mustang GTD letnik 2025 je postal prvi avtomobil te ameriške znamke, ki je znamenito nemško dirkalno stezo Nordschleife na Nürburgu premagal v manj kot sedmih minutah.
Dirk Müller, voznik ekipe Multimatic Motorsports, je Mustang GTD s 815 konjskimi močmi popeljal skozi »zeleni pekel« z uradno potrjenim časom 6:57.685. Ta rezultat ga postavlja na peto mesto med serijskimi športnimi avtomobili po uradnih zapisih Nürburgringa, Mustang GTD pa je postal šesti serijski avtomobil v zgodovini, ki mu je uspelo preseči to prestižno mejo.
Doseženi čas je uresničitev cilja, ki ga je ob lansiranju modela avgusta 2023 napovedal Fordov izvršni direktor Jim Farley.
»Ekipa za Mustangom GTD je združila vse, kar smo se naučili v desetletjih izkušenj na dirkališčih, in ustvarila vozilo, ki se lahko meri z najboljšimi superšportnimi avtomobili na svetu,« je povedal Farley. »Ponosni smo, da smo prvi ameriški proizvajalec avtomobilov, ki je s svojim modelom presegel mejo sedmih minut na Nürburgringu. Kljub temu vemo, da lahko Mustang GTD doseže še boljši čas, zato se bomo vrnili.«
Uspeh Mustanga GTD na Nürburgringu je rezultat predanega dela majhne ekipe inženirjev in oblikovalcev, ki so dve leti neutrudno razvijali vozilo. Cilj je bil nadgraditi dirkalnik Mustang GT3 v prvi pravi superšportni Mustang. Proces razvoja in dramatični boj s časom na Nürburgringu je Ford dokumentiral v 13-minutnem filmu The Road to the Ring, ki razkriva izzive, čustva in tehnične podrobnosti projekta.
Dokumentarec, dostopen na spletni strani Ford.com, YouTubu in Facebooku, omogoča vpogled v zakulisje razvoja Mustanga GTD. Prikazuje prizore testiranj na legendarnih ameriških stezah, kot je Sebring, ter razvojna srečanja na Nürburgringu. V filmu nastopajo Farley, Müller, tehnični direktor Multimatica Larry Holt, glavni inženir programa Mustang GTD Greg Goodall, vodja oblikovanja Anthony Colard in drugi ključni člani ekip Forda in Multimatica.
Mustang GTD predstavlja vrhunec Mustangove zmogljivosti in združuje tehnologijo ter izkušnje iz programov Ford Performance Motorsports in Multimatic Motorsports Mustang GT3. Pri tem modelu ni omejitev dirkaških pravil GT3, kar omogoča uporabo naprednih tehnologij, ki pripomorejo k doseganju vrhunskih časov na Nürburgringu.
Te tehnologije vključujejo karbonsko-keramične zavore, aktivno aerodinamiko, tlačni polnilnik (supercharger) in polaktivno vzmetenje. Karoserija iz ogljikovih vlaken, izpeljana iz dirkalnika GT3, omogoča vrhunske zmogljivosti. Mustang GTD, ki je dosegel čas pod sedmimi minutami, je bil serijski model, opremljen z obvezno varnostno opremo, predpisano za Nürburgring. Ta vključuje dirkaški sedež s pettočkovnim varnostnim pasom in varnostno kletko.