Stelvio je kot prvi SUV eden najpomembnejših modelov v več kot 100-letni zgodovini avtomobilske znamke Alfa Romeo. Gre za prvi koncept športno terenskega vozila, ki uspešno združuje danes zelo iskane zahteve po notranjem prostoru, funkcionalnosti in sposobnosti obvladovanja različnih podlag, z značilnimi športnimi karakteristikami znamke Alfa Romeo. Stelvio je nastal na enaki tehnični osnovi kot kakšno let pred njim Giulia, le da je za 5 cm daljši(4,69 m) in višji za 23 cm na račun drugačnega, različnim pogojem prilagojenega vzmetenja in večjih, v tem primeru celo 20-palčnih litih platišč s pnevmatikami 255/45 R20, skozi katere se vidijo rdeče zavorne čeljusti. Visok prednji del z značilnimi žarometi podoben Giulii, ustvarja vtis zmogljivega, elegantnega športnega terenca z jasno identiteto.

Notranjost je v črnem usnju v kombinaciji z lesnimi vstavki. Najnovejša tehnologija je prispevala 8,8-plačni zaslon z navigacijo Navi 3D in 7-palčni TFT barvni ekran, kamero zadaj, audio sistem Pack Sound Theatre, gretje sedežev nastavljivih na 8 različnih načinov s spominom, električno odpiranje zadnjih vrat, zavorno asistenco in opozorilo pred nenamernim menjavanjem voznega pasu. Pod prednjim pokrovom je 2,0-litrski bencinski motor s turbinskim polnilnikom 280 KM in 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom z aluminijastima prestavnima ročicama ob volanu. Ekskluzivna različica First Edition ima na voljo tudi nov sistem stalnega štirikolesnega pogona Q4, s časovno realno možnostjo navora in pogona.

Voznik ima številne možnosti nastavitve sedeža, volana nekaj manj, izbira najboljšega položaja za volanom je enostavna. Športni volan z odličnim oprijemom, vključno z gumom za zagon motorja in aluminijasti menjalni ušesi za obodom ter armaturna plošča so povzeti iz Giulie. Prostor je skladen s pričakovanji. Štirim odraslim se lahko na zadnji dokaj široki klopi brez večjih težav pridruži tudi peti, čeprav zaradi podaljšane srednje konzole z zračniki klimatske naprave in USB priključki ne uživa enakega udobja kot potnika ob njem. Dostop do zadnjega dela zaradi nižje strehe, ki se strmo spušča proti zadku, zahteva dokaj sklonjeno glavo. Spodoben, praktičen prtljažnik s 525 litri, odpirajo električna zadnja vrata, enostaven dostop omogoča tudi dokaj nizek spodnji rob z 72 cm.

 

Stelvio odkrije svoje prave karte na cesti. Motor 2,0-litrski bencinski štirivaljnik z 280 KM in visokim navorom 400 Nm sprosti vse, še posebno v položaju D(dynamic) na vrtljivem gumbu DNA na osrednji konzoli. Odzivnost je sunkovita, navdušujoča, tudi v ostalih položajih. Niti za trenutek ne gre podvomiti o tem, da potrebuje z mesta do 100 km/h le 5,7 s in doseže najvišjo hitrost 230 km/h. Povezava s hitrim in tekočim 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom je optimalna in jamči prave športne občutke v vožnji. Prepričani smo, da bi jih bilo še več, če ne bi bil zvok v ta namen preveč utišan in prilagojen večjemu notranjemu udobju. Glede na izrazito športno in ne nazadnje terensko zasnovo s stalnim štirikolesnim pogonom Q4 ni pričakovati pretirano varčne porabe, saj so povprečja dobrih 10 in tudi 11 l/100 KM. Domet s 64-litrsko posodo goriva je približno 500 kilometrov.

Štirikolesni pogon Q4 razporeja moč na zadnji par koles. Ko senzorji zaznajo zdrs pri hitrem pospeševanju ali pri visoki hitrosti v ovinkih posreduje elektromagnetna sklopka, ki preko dodatne gredi v trenutku pošlje potreben navor tudi prednjemu paru koles, kar izboljša oprijem in stabilnost vozila tudi na spolzki podlagi, pri čemer prispevajo nemajhen delež tudi široke nizkopresečne  pnevmatike in neposreden volan, ki pride do izraza pri hitrih vijuganjih in splošni stabilnosti vozila. Piko na »i« prispevajo učinkovite zavore.

Ko voznik zavije z asfalta na zahtevnejše podlage ne more računati na zračno vzmetenje, ki bi dodatno dvignilo vozilo od tal ali na posebne terenske programe pač pa na način Advanced Efficency, ki omeji porabo goriva in omehča odzivnost motorja in menjalnika, za vožnjo pri nizkih hitrostih in manjših možnostih izgube stika s podlago. Med številnimi prednostmi je zaznati tudi nekaj manj navdušujočih dejstev, kot krajši rajdni krog, ki zahteva več prostora pri vzvratni vožnji in parkiranju, multimedijski sistem ni med najbolj naprednimi in mogoče cena 52.490 evrov, kar je bolj stvar subjektivne kot objektivne ocene.