Svetovna premiera povsem električnega prototipa Alpine A110 E-ternité je bila včeraj, 21 julija, ob začetku priprav na dirko formule 1 za Veliko nagrado Francije. Alpine v znamenju 60. obletnice svojega modela A110, slovesno odkriva jubilejni prototip v duhu inovacij »Made in Alpine«, s katerim nakazuje prihodnost znamke. A110 E-ternité predstavlja pravi laboratorij na kolesih, povsem električno gnan z odpirajočo se streho in kot zagotavljajo –  ohranja legendarno živahnost avtomobilov znamke Alpine z lahkostjo brez primere med električnimi avtomobili tega segmenta. V manj kot letu dni je posebna ekipa inženirjev kot plod raziskovalnega dela to drzno idejo udejanjila in priložnost izkoristila še za izdelavo različice z odstranljivo streho. S tem se je tudi izpolnila želja Luca de Mea ob svojem prihodu v Renault, da Alpine elektrificira in jo poskuša ohraniti za vekomaj.

 

Zahteva je bila dokaj enostavna: elektrificirajte A110 in izenačite zmogljivosti, uravnoteženost in živahnost različice z bencinskim motorjem, ob tem pa izkoristite vse prednosti, izkušnje in tehnologije Skupine Renault. Alpine bo zavezo dodatno obogatila s štirimi inovacijami. Najprej z inovativno napravo voznikovega osebnega tabličnega računalnika, ki ga uporablja za intuitivno in naravno uporabniško izkušnjo. Ta temelji na sistemu Google ali Android, omogoča pa centralizacijo vseh uporabnikovih aplikacij na eni sami napravi. Med omenjenimi inovacijami so inovativni materiali, ki zmogljivosti združujejo s trajnostnim razvojem, zatem rešitev odpiranja strehe, da omogoča uživanje v električni vožnji in uresniči sanje o vožnji z električno Alpine A110 pod vedrim nebom, brez trušča.

Za nov projekt so najprej pregledali, kaj imajo na voljo v lastni hiši. dele in tehnologije, ki so že na voljo v lastni hiši. Akumulatorski moduli so enaki tistim, ki so vgrajeni v povsem električen Mégane E-Tech. Vendar so morali za doseganje optimalne razporeditve teže in za vgradnjo dvanajstih akumulatorskih modulov za A110  zasnovati posebna ohišja in prilagoditi notranjo arhitekturo. Štirje moduli so tako nameščeni spredaj, osem pa jih je zadaj. Za rešitev tega izziva so si inženirji dovolili umestitev teh modulov v razpoložljivi prostor na »neobičajen« način. Skupna teža Alpine A110 E-ternité je ostala izredno nizka, povečala se je za samo 258 kilogramov, ob omejeni masi celega akumulatorskega sklopa (392 kg).

 

Optimalen kompromis med pospeškom z mesta do 100 kilometrov na uro / največjo hitrostjo in električnih kilovatov, kar terja velike akumulatorje – omogoča inovativen menjalnik dodan k »standardnemu« elektromotorju Skupine. Skupno z dobaviteljem menjalnikov za Alpine, so zasnovali različico menjalnika z dvema sklopkama (DCT), elektronsko krmiljenega, kakršnega vgrajujejo v bencinske različice A110, a z velikemu navoru prilagojenima sklopkama. Rešitev z dvema sklopkama omogoča, da ne prihaja do prekinitev prenosa navora, hkrati pa menjalnik ostaja kompakten in lahek.

Noben od menjalnikov, ki so na voljo v hiši, inženirjem ni omogočal, da bi izpolnili projektne zahteve za ta A110 E-ternité. Želeli so dobiti gladko delujoč in učinkovit menjalnik, ki ne bo prekinjal prenosa navora, a bo hkrati lahek in majhnih zunanjih mer. Zato so interno, skupaj z dobaviteljem menjalnikov za Alpine, zasnovali različico menjalnika z dvema sklopkama (DCT), elektronsko krmiljenega, kakršnega vgrajujejo v bencinske različice A110, a z velikemu navoru prilagojenima sklopkama. Rešitev z dvema sklopkama omogoča, da ne prihaja do prekinitev prenosa navora, hkrati pa menjalnik ostaja kompakten in lahek.

Novi materiali, uporabljeni na nekaterih ključnih delih, so lahki in prijaznejši do okolja, izdelani pa so iz lanu. Izdelan je bil tudi drugi prototip A110 E-ternité, ki prikazuje to novo tehnologijo uporabljeno za dele, kot so lupina prednjega pokrova, streha, zadnje okno, maska, školjke sedežev in krilce zadaj. Ta material izdeluje podjetje Terre de Lin, ki ima sedež blizu Dieppa v Normandiji. Je enako odporen kot kompozit z ogljikovimi vlakni in ima boljše zvočne lastnosti, zato je lan material prihodnosti