Digitalizacija žarometov in zadnjih luči odkriva doslej neznane razsežnosti. Luči postajajo sredstvo zunanje komunikacije in interakcije. Gre za pravi tehnološki preskok – od ksenonskih žarometov do LED-tehnologije v avtomobilih v manj kot dveh desetletjih. Uporabnikom je prinesel veliko dodano vrednost. Audijeve luči z vedno boljšo vidljivostjo niso bile le učinkovitejše, ampak tudi sposobne zaznamovati obraze modelov v vsakem obdobju ter vsakodnevni uporabnosti in hkrati dodale komunikacijsko in estetsko razsežnost.


Tudi luči postajajo pametne. Avto s svetlobnimi signali komunicira s svojo okolico. Že leta 2003 je takratni Audi A8 nudil sistem adaptive light z avtomatskim in dinamičnim uravnava­njem višine svetlobnega snopa, še preden je leta 2010 kamera na vetrobranskem steklu zaznavala druge udeležence v prometu. Dve leti pozneje je znamka svojo inovativnost in vlogo pionirja utrdila z modelom R8: uvedba dinamičnega smernika, s katerim je nakazano menjavo smeri mogoče opaziti že s kotičkom očesa, je predstavljala bistveno višjo raven varnosti – vse do danes.

 

Po premieri v modelu R8 LMX je Audi leta 2017 v luksuzni limuzini A8 predstavil LED-žaromete v HD matrični tehnologiji z laserskimi lučmi kot dodatnimi dolgimi lučmi – to je bila svetovna inovacija med velikoserijskimi modeli. Sedaj proizvajalec prestižnih vozil digitalizira matrične LED-žaromete in jim dodaja še večjo raznolikost. Digitalne zadnje OLED-luči v novem Q5 od letos odpirajo vrata Car2X-komunikaciji in prvič pri konfiguraciji vozila omogočajo izbiro med novimi dizajni zadnjih luči.

Kupcem so opcijsko in odvisno od modela že na voljo različne svetlobne grafike, sledilo jim bo še več različnih izvedb. Z dinamičnimi smerniki in svetlobno interpretacijo funkcij Coming Home in Leaving Home pri odklepanju vozila in izstopanju luči odražajo značaj vozila. V prihodnosti bodo tehnologije luči poskrbele za še varnejšo vožnjo, opaznejšo individualnost vsakega modela in učinkovitejšo zunanjo komunikacijo.

;