Po božiču, 27. decembra 1945, je stekla serijska proizvodnja Volkswagnovega avtomobila z oznako Typ 1. Po uradnih zapisih, se je s tem začela pisati uspešna zgodovina Volkswagna. Namesto avtomobila, ki so ga sprva načrtovali kot prestižni projekt nacionalsocialistov, so od leta 1939 masovno izdelovali orožje. Do konca vojne je Volkswagnovo tovarno zapustilo samo 630 vozil, ki so jih izdelali leta 1938 in jih preimenovali v KdF-Wagen. Šele pod britanskim skrbništvom, po zaslugi strateške daljnovidnosti majorja Ivana Hirsta, se je v Wolfsburgu začela pisati edinstvena in uspešna zgodovina VW Hrošča.

Na zagon tovarne je vplivala tudi britanska vojaška vlada, ki je avgusta 1945 naročila proizvodnjo 20.000 vozil. Nov začetek proizvodnje je bil vidni znak novega obdobja in upanja za tovarno, ki je bila po koncu vojne večinoma uničena. Obenem se je rešitev ujemala s kasnejšo britansko politiko v Nemčiji, ki je materialno varnost in perspektivo za prihodnost prebivalstva videla kot ključna gradnika za vzpostavitev demokratičnih struktur. Demokracija je tako prišla tudi v Volkswagnovo tovarno: 27. novembra 1945 so se na ustanovni seji srečali demokratično izvoljeni predstavniki delavcev.

Na začetku je bilo veliko težav pri zagotavljanju hrane in bivalnih prostorov za delavce, tekočo proizvodnjo pa je ovirala nezadostna oskrba z materialom in energijo. Kljub tem težkim okoliščinam je takoj po božiču s tekočega traku zapeljal prvi Volks­wagnov avto. Wolfsburg in družba Volkswagenwerk GmbH sta s tem z malo zamude doživela božični čudež, saj je od konca vojne minilo šele osem mesecev. Do konca leta 1945 so skupno izdelali 55 vozil.

V naslednjem letu do denarne reforme vsak mesec izdelali okrog 1.000 vozil – več ni bilo možno. Primanjkovalo je surovin in materiala pa tudi delovne sile. Za kasnejšo rast podjetja so skrbniki, ki so bili odgovorni do jeseni 1949, začrtali pravo smer: vzpostavili so servis­no službo in sistem prodaje, poleti 1947 pa so začeli Volkswagnov avto tudi izvažati.

Odločitev za začetek proizvodnje za civilne namene in za serijsko izdelavo modela Volkswagen Typ 1 je bila izhodišče za edinstveno zgodbo o uspehu. Zaradi hitrega ponovnega zagona proizvodnje je imela družba Volkswagenwerk GmbH po uvedbi nemške marke odličen izhodiščni položaj za gospodarski razmah. Pod neuradnim imenom “Hrošč” je model Typ 1 po vsem svetu postal tako priljubljen kot noben drug avto. Med rekorderji je bil tudi po trajanju proizvodnje in številu izdelanih vozil. Po 21.529.464 izdelanih primerkih, od katerih jih je bilo 15,8 milijona proizvedenih v Nemčiji, se je Volkswagen šele julija 2003 odločil za zaustavitev proizvodnje VW Hrošča v Mehiki.