Kitajski avtomobilski velikan BYD (Build Your Dreams) je napovedal pomemben preobrat v svoji evropski strategiji: na svojih dveh prihajajočih proizvodnih lokacijah v Evropi bo poleg baterijskih električnih vozil (BEV) proizvajal tudi priključne hibride (PHEV). Ta odločitev odraža rastoče povpraševanje po hibridnih vozilih na evropskem trgu in BYD-ovo prilagodljivost trendom ter zahtevam kupcev.

Investicija v prihodnost mobilnosti: 5 milijard evrov za dve tovarni

BYD gradi tovarni v Szegedu (Madžarska) in v bližini Izmirja (Turčija), skupaj vredni več kot 5 milijard evrov. Sprva je podjetje načrtovalo izključno proizvodnjo električnih vozil, a spremenjene tržne razmere in uspeh modelov PHEV, kot je Seal U, so vplivali na spremembo smeri.

Seal U je postal najbolje prodajani PHEV v Evropi v marcu 2025 in četrti najbolje prodajani model v celotnem prvem četrtletju.

Hitra rast povpraševanja po priključnih hibridih

V prvem četrtletju 2025 so prodaje BEV vozil v Evropi zrasle za 28 %, medtem ko so priključni hibridi zabeležili 5,3-odstotno rast. Med velikimi avtomobilskimi proizvajalci, ki krepijo svojo PHEV ponudbo, so poleg BYD tudi Volkswagen in Toyota.

BYD-ov Seal U je prispeval skoraj 39 % k evropski prodaji podjetja v prvem četrtletju – kar 10.962 prodanih enot –, pri čemer je podjetje na celotnem evropskem trgu prodalo 28.842 vozil (štirikrat več kot leto prej).

Kje se bodo izdelovali hibridi in električarji?

Na srečanju z dobavitelji v Torinu februarja letos je BYD nakazal možnost, da bi madžarska tovarna ostala usmerjena le v BEV, turška pa v PHEV modele. Vendar je trenutno uradni načrt, da bodo v obeh tovarnah izdelovali obe vrsti pogonov.

Tovarna na Madžarskem bo obratovala od oktobra 2025 in imela začetno letno kapaciteto 150.000 vozil z možnostjo podvojitve. Tovarna v Turčiji naj bi z delovanjem začela marca 2026 z enako kapaciteto in bo vključevala tudi raziskovalno-razvojni center.

Prvi vozili, ki bosta zapeljali s proizvodnih trakov, naj bi bila Dolphin (mestni avtomobil) in Atto 3 (kompaktni SUV), sledila pa naj bi jima še Atto 2 in Seagull (v Evropi imenovan Dolphin Surf).

Vsak model bo imel hibridno različico do sredine 2026

BYD napoveduje, da bo vsak njihov model v Evropi do sredine leta 2026 dobil tudi priključno hibridno različico. Sprva je bil načrt, da PHEV pride šest mesecev po predstavitvi BEV različice, zdaj pa BYD cilja, da ta čas skrajša na dva meseca.

Kljub uspehu v tujini BYD ostaja močno navezan na Kitajsko

Leta 2024 je BYD postal tretji največji proizvajalec avtomobilov na svetu s skupno 4,27 milijona prodanih vozil, a kar 417.000 jih je bilo prodanih zunaj Kitajske. Cilj za leto 2025 je 5,5 milijona prodanih vozil, od tega 800.000 v tujini, kar bi pomenilo skoraj podvojitev izvoza.(ANEurope)