Emmanuel Macron je postal prvi predsednik Francije, ki za uradne protokolarne dolžnosti uporablja protokolarno vozilo, izdelano v Italiji. Gre za novo luksuzno električno križanko DS Nº8, ki jo izdelujejo v tovarni Stellantis v Melfiju (PZ) in ki je v predsedniško floto vstopila ravno ob praznovanju zmage nad nacistično Nemčijo 8. maja 1945 – simbolnem dnevu francoske zgodovine.

Predsedniška DS Nº8 – edinstvena tudi med DS modeli

Na prvi pogled se predsedniška različica morda ne zdi posebna, a v resnici skriva številne edinstvene detajle. Čeprav si osnovno mehaniko deli s “sestrskim” modelom Peugeot 3008, so materiali in izdelava vrhunski in prilagojeni za potrebe protokola. Med izstopajočimi detajli so: intarzije iz prave slame na armaturni plošči, saten in plisirani tekstil na notranjih oblogah, sedeži iz vrhunskega usnja in Alcantare.

Karoserija, prebarvana v elegantno sijočo modro, je dodatno oklepljena. Posebnost predstavljata tudi svetlobna maska, ki se obarva v francoske narodne barve, ter nosilci zastav na sprednjem odbijaču. Za blindiranje je poskrbelo specializirano francosko podjetje Centigon.

DS in francosko predsedstvo: zgodba z zgodovino

Znamka DS Automobiles se je kot samostojna entiteta ločila od Citroëna leta 2014, a njeno ime in dediščina segata veliko dlje. Ikonični model Citroën DS 19 je že v 60-ih letih spremljal predsednika Charlesa de Gaulla. Ta je preživel znameniti atentat v Petit-Clamartu leta 1962 prav zahvaljujoč svojemu DS 19, ki je kljub preluknjanim pnevmatikam uspešno pobegnil zahvaljujoč edinstvenemu hidropnevmatskemu vzmetenju. Po tem dogodku je predsednik dovolil uporabo blindiranega modela, a je zase raje izbral novi DS 21 – kupljen kar pri svojem prodajalcu.

Novi DS Nº8, ki naj bi septembra 2025 prispel tudi v italijanske salone, ni le visoko tehnološki izdelek, temveč tudi simbol evropskega povezovanja, saj združuje francosko oblikovalsko dediščino in italijansko natančnost.