Cupra Formentor je prvi model samostojne znamke CUPRA. Zasnovan v Barceloni, izdelujejo ga v tovarni v Martorellu, v neposredni bližini katalonske prestolnice. Formentor išče nove kupce, ki iščejo ekskluzivnost, inovativnost ter intuitivno in dinamično doživetje vožnje. Zgrajen na skupni platformi MQB skupine Volkswagen, enaki kot Audi Q3 in Golf. Z drznimi linijami predstavlja v oblikovnem pogledu še vedno enega najboljših kompromisov med športnim kupejem in prostornim športnim terencem. Z značilno, matirano petrolejsko modro barvo, dolgim pokrovom motorja, aerodinamično narebrenim nad mrežo hladilnika v temnem aluminiju ter logotipom Cupra in napeto linijo strehe ter kompaktnem zadku s poudarjenimi blatniki in vpadljivim usmernikom zraka, ustvarja dokaj agresiven videz, ki mu že na pogled ne manjka karakterja. Pokazal ga bo tudi v tej manj zmogljivi različici z 1,5-litrskim motorjem 150 KM in prednjim pogonom, ki predstavlja vstop v družbo močnejših z dvolitrskim bencinskim motorjem s 310 KM in pogonom 4×4 ali najmočnejšega Formentorja VZ5 s 390 KM.
Ne bo »zakopal«, ko bo voznik pohodil plin a bo na to v nekoliko manjši meri vedno pripravljen. Pridruži se mu odziven 7-stopenjski robotiziran menjalnik DSG. Natančno krmiljenje, trše nastavljeno vzmetenje in 19-palčna platišča, jamčijo zanesljivo lego in stabilnost vozila tudi v hitrih ovinkih, z natančno vodljivostjo in veliko zabave v vožnji. Na poškodovanem, razpokanem ali luknjastem asfaltu, ki ga trdo vzmetenje slabše požira, vozniku ne bo žal, da je doplačal(če je) elektronsko vzmetenje. Povprečje porabe 8,4 l/100 kilometrov je že odraz živahne narave španskega crossoverja. Na avtocesti pri 130 km/h je povprečje 8,1 l/100 km. Formentor deluje večinoma na 2.500 vrtljajih.
Elegantno notranjost z digitalno armaturno ploščo in naprednim kombiniranim 10,25-palčnim instrumentom prikaže vse pomembno na enem mestu. Prijetno vzdušje ustvarja LED svetlobna linija z izbiro različnih barvnih odtenkov, ki poteka vzdolž zgornjega dela vrat in armaturne plošče. Interaktivno sodeluje tudi z utripanjem pri spremljanju mrtvega kota vzvratnih ogledal, ko zazna približevanje vozila od zadaj. Osrednji zaslon na dotik omogoča 12-palčni navigacijski in infotainment sistem. Enostavno se dostopa do nastavitev klimatske naprave in do povezav Android Auto in Apple CarPlay. V zadregi se lahko znajdemo, ko želimo nastaviti pretok zraka ali zmanjšati hitrost, ker te možnosti ni. Materiali na manj vidnih mestih med sedeži, denimo, niso mogoče kakovostno na ravni ostalih, koga bo zmotilo tudi to, da ni stropne luči. Cupra Formentor ponuja praktičen 450-litrski prtljažnik z nastavljivim dnom, ki se ga lahko poveča do 1505 litrov, kljuke na stenah za nakupovalne vrečke in vtičnico 230 V. Električno odpiranje in zapiranje prtljažnih vrat z virtualnim pedalom je prav tako za doplačilo. Nakladalni prag 75 cm nad tlemi ni med najnižjimi.
Formentor nudi prostor in udobje štirim odraslim tudi visokim in čvrstim osebam. Prostor petega, oziroma tretjega v sredini pa je zaradi sredinskega grebena, zračnikov 3-področne klimatske naprave in vtičnic USB, v predelu nog dokaj omejen, kar ni nič novega tudi drugod. Športno oblikovana prednja sedeža v temnem tekstilu z voznikovim nudita dober oprijem in nastavljiv ledveni del. Voznikov položaj ni previsok, občutek za volanom je zelo dober, pregleden in spodbuden za različne namene vožnje tudi živahno športnih ritmih. Voznik lahko računa na različne varnostne sisteme v serijski opremi, vključno s samodejnim zaviranjem v sili, ki zazna tudi kolesarje in zračno blazino med prednjima sedežema, ki omejuje poškodbe vratu in glave pri bočnih trkih.
Pomoč pri parkiranju zagotavlja parkirna asistenca in 360 stopinjska kamera za vzvratno vožnjo v dodatni opremi, ki zaradi slabše vidljivosti nazaj sploh ni odveč. Tu si lahko tako kot v našem primeru omislimo med ostalim še zimski paket z ogrevanimi sedeži in volanom, kartografijo Evrope za navigacijo in različne funkcije povezovanja Connect. Formentor nas je vsekakor prepričal v mešanem voznem ciklu, kjer je dokazal, da je gibčen, hiter in intuitiven. Vsekakor ne moremo mimo niti izvirnega dizajna, varnostnih sistemov in tehnologije. Malo manj pa s slabšim požiranjem cestnih neravnin in malenkost slabšim materialom grebena med sedeži in predala pred sopotnikom.(Tekst in foto:BL)
Tehnični podatki: Cupra Formentor 1,5 TSI DSG 110 kW/150 KM
Vrsta motorja: vrstni 4-valjni bencinski motor z neposrednim vbrizgavanjem goriva, uravnavanje lambda sonde, uravnavanje klenkanja, turbopolnilnik in turbopolnilnik na izpušne pline; gibalna prostornina: 1498 ccm; največja moč, kW (KM) pri 1/min: 110 kW (150 KM) pri 5000-6000; največji navor, Nm pri 1/min: 250/1500 – 3500; pogon na sprednji kolesi; menjalnik: 7-stopenjski robtizirani DSG; masa praznega vozila: 1388 kg; prostornina prtljažnika: 450/1505 l; največja hitrost v km/h: 203; pospešek 0-100 km/h v s: 8,9; poraba goriva (kombinirana vožnja) v l/100 km: od 6,7(naše povprečje 8,4); emisija CO2 v g/km (kombinirana vožnja): od 152; emisijski razred: Euro 6d-ISC-FCM;
Mere: dolžina: 4,45 m,/184/152; širina: 1,84 m; višina: 1,52 m; medosna razdalja: 2,68 m;
Cena osnovnega modela: 32.o30 evrov, cena testnega vozila: 37.715 evrov.