Dacia predstavlja tretjo generacijo popolnoma prenovljenega, prodajno zelo uspešnega modela Duster. V trinajstih letih so izdelali več kot 2,4 milijona primerkov. Leta 2022 je bil najbolje prodajani športni terenec v Evropi, pri čemer je bil v Sloveniji prav tako izredno priljubljen, z lanskim 5. mestom in 6,1-odstotnim tržnim deležem med fizičnimi kupci. V tovarni Dacia v romunskem mestu Pitesti vsak dan izdelajo skoraj tisoč Dusterjev, kar pomeni en avtomobil na minuto.

Nova generacija Dusterja prinaša številne izboljšave, vendar ohranja bistvo: ostaja družinski športni terenec z najboljšim razmerjem med uporabno vrednostjo in ceno. Nastal je na konstrukcijski osnovi CMF-B, kar pomeni čvrstejši in odločnejši videz, boljše terenske zmogljivosti štirikolesnega pogona, vzdržljivejše materiale in hibridni pogonski sklop. Novi Duster prinaša tudi nove tehnologije za večjo varnost in udobje.

Oblika črke Y povezuje zunanjost in notranjost novega Dusterja. V notranjosti se črka Y pojavlja na zračnikih in ob naslonih za roke na vratih. Na volanu je ime znamke nadomestil njen zaščitni znak. Žarometi in zadnje luči imajo svetlobni pečat v obliki črke Y, ki se pojavi tudi na litih platiščih.

Duster ostaja vodilni med »ne-specializiranimi« terenskimi vozili s štirikolesnim pogonom, saj ponuja izjemne terenske zmožnosti. Novi Duster je opremljen s štirikolesnim pogonom »4×4 Terrain Control« in petimi načini delovanja: AUTO, SNOW, MUD/SAND, OFF-ROAD in ECO. Ti načini omogočajo prilagoditev vožnje glede na teren in pogoje.

Oddaljenost od tal pri različici s štirikolesnim pogonom znaša 217 mm, kar je največ na trgu. Vstopni in sestopni koti so do 31° spredaj in 36° zadaj, kar omogoča premagovanje ovir. Sistem za nadzor hitrosti vožnje navzdol omogoča varno vožnjo po strmih klancih.

V notranjosti je potniški prostor trpežen, z različico Extreme, ki ima pralne prevleke iz umetnega usnja in gumijaste preproge z 20 odstotki reciklirane snovi.

Novi Duster ponuja hibridne pogonske sklope, vključno z Duster HYBRID 140, ki temelji na tehnologijah skupine Renault in vključuje 1,6-litrski bencinski motor, dva elektromotorja in elektrificiran samodejni menjalnik. Ta tehnična rešitev omogoča mestno vožnjo na električni pogon do 80 odstotkov časa, kar zmanjšuje porabo goriva za 20 odstotkov v kombiniranem ciklu in za do 40 odstotkov v mestnem ciklu.

Duster TCe 130 je prvič uporabljen pri znamki Dacia in vključuje 1,2-litrski bencinski trivaljnik s turbo polnilnikom in sistemom »mild hybrid« z elektromotorjem 48 V. Ta sklop zagotavlja prijetnejše speljevanje in pospeševanje ter zmanjšuje porabo goriva in izpuste CO2 za približno 10 odstotkov.

Duster ECO-G 100 ponuja motorje, prilagojene za rabo bencina in avtoplina, kar zmanjšuje izpuste CO2 za 10 odstotkov. S polnima posodama za obe vrsti goriva ima doseg do 1.400 km.

Novi Duster vključuje napredne sisteme za pomoč pri vožnji, kot so samodejna pomoč pri zaviranju v sili, prepoznavanje prometnih znakov, pomoč pri parkiranju, nadzor voznikove pozornosti in klic v sili (eCall). Gumb »My Safety« omogoča hiter dostop do osebnih nastavitev teh sistemov.

Novi Duster prinaša tudi izboljšave v notranji opremi, kot so barvna digitalna instrumentna plošča, držalo za pametni telefon, brezžični polnilnik in napredni multimedijski sistem. Model Journey vključuje brezžični polnilnik, za doplačilo pa je na voljo tudi paket opreme Extreme.

Dacia Duster je v Sloveniji na voljo že od 18.990€ (Dacia Duster Essential 1.0 ECO-G100), sicer pa optimalna različica glede na ceno in opremo med 22.000 in 23.000 evrov.