BRUSELJ – Evropska unija je danes, 4. oktobra, sprejela predlog Evropske komisije o uvedbi dokončnih carin na električna vozila, izdelana na Kitajskem, po tem ko je predlog prejel potrebno podporo držav članic. Evropska komisija je ob tem sporočila, da se bodo nadaljevala pogajanja s Kitajsko za iskanje alternativne rešitve, ki bi bila v celoti skladna s pravili Svetovne trgovinske organizacije. Pri tem se bodo osredotočili na reševanje vprašanja škodljivih subvencij, ki jih je razkrila preiskava, ter zagotovitev, da bo rešitev nadzorovana in izvršljiva.

Končna uredba mora biti uradno objavljena do 30. oktobra, kar bo Evropski komisiji omogočilo, da začne izvajati ukrep, ki bo veljal naslednjih pet let. Po poročanju poznavalcev je deset držav članic glasovalo za uvedbo carin, Nemčija in še štiri države so glasovale proti, dvanajst držav pa se je vzdržalo.

Do te odločitve je prišlo po preiskavi, ki je ugotovila, da Kitajska neupravičeno subvencionira svojo industrijo električnih vozil, kar je izkrivilo konkurenčnost na trgu. Kitajska je te obtožbe zanikala in zagrozila z uvedbo lastnih carin na evropske izdelke, kot so mlečni izdelki, žganje, svinjina in avtomobili.

EU se aktivno trudi zmanjšati svojo odvisnost od Kitajske. Nekdanji predsednik Evropske centralne banke Mario Draghi je nedavno opozoril, da “kitajska državno podprta konkurenca” predstavlja grožnjo za EU in jo lahko izpostavi pritiskom. EU, ki je lani ustvarila 739 milijard evrov trgovinske menjave s Kitajsko, ostaja razdeljena glede vprašanja uvedbe carin.

Evropska komisija je večkrat poudarila, da mora vsaka alternativa tarifam – na primer uvedba najnižje cene – izpolnjevati stroge pogoje, vključno z usklajenostjo s pravili Svetovne trgovinske organizacije, naslovitvijo vpliva kitajskih subvencij in omogočanjem nadzora s strani EU.

Nova carinska stopnja za proizvajalce električnih vozil, ki izvažajo iz Kitajske, bo znašala do 35 odstotkov, kar bo dodatno obremenilo že obstoječo 10-odstotno carino. Zanimiv je tudi primer kitajskega avtomobilskega proizvajalca Chery, ki je že pred tem v pričakovanju carinskih dajatev preložil začetek proizvodnje modela Omoda 5 EV v nekdanji Nissanovi tovarni v Barceloni za 12 mesecev, na oktober 2025, da bi ocenil vpliv morebitnih carin, poroča AN Europe.