Pri Ferrariju in Lamborghiniju je elektrifikacija zdaj ključni del razvojne strategije najzmogljivejših modelov. Po besedah glavnega inženirja razvoja pri Ferrariju, Gianmarie Fulgenzija, zgolj motor z notranjim izgorevanjem (ICE) ne more več konkurirati moči, ki jo ponuja kombinacija ICE in elektromotorja.

Ferrari 296 Speciale: novi mejnik moči in tehnologije

Aprila letos je Ferrari v Maranellu predstavil najnovejši različici svojih hibridnih superšportnikov – Ferrari 296 Speciale in 296 Speciale A, različici, zasnovani za dirkalno stezo. Z osnovno ceno nad 460.000 dolarjev, vozili temeljita na modelih 296 GTB (kupe) in 296 GTS (roadster), pri čemer ohranjata hibridni pogon – kombinacijo 3,0-litrskega V6 turbobencinskega motorja in elektromotorja.

Fulgenzi pojasnjuje, da tudi če hibridna platforma doda dodatnih 120–130 kg teže, hibridni sistem ponuja boljše razmerje med močjo in težo od primerljivega vozila s klasičnim ICE pogonom. Novi 296 Speciale dosega osupljivih 868 KM, kar pomeni razmerje teže na konjsko moč le 1,62 kg/KM, bistveno boljše od modela 296 Challenge (1,92 kg/KM), ki nima hibridnega pogona.

Zgodovinski premik: od V8 k hibridnemu V6

Do pred nekaj leti so bili Ferrarijevi sredinsko gnani superšportniki sinonim za V8 motorje. Leta 2022 pa je Ferrari naredil velik preskok z modelom 296 GTB, ki je uvedel hibridni V6 pogon – korak, ki je bil narejen zaradi večje učinkovitosti in nižjih emisij. Model 296 GTB izpusti zgolj 149 g CO₂/km, kar je pomembno za dosego Ferrarijevih okoljskih ciljev – ti predvidevajo emisije do največ 290 g/km do leta 2025.

Razlikovanje v portfelju: hibridi za performanse, ICE za eleganco

Enrico Galliera, direktor prodaje in trženja pri Ferrariju, pravi, da je izbira pogona vezana na namembnost vozila: superšportni modeli postajajo hibridni, medtem ko GT modeli – kot so Purosangue, Roma in novi 12cilindri – ostajajo pri klasičnih motorjih z notranjim izgorevanjem. Slednji ciljajo na tradicionaliste, ki cenijo zvok in karakter atmosferskega V12 motorja.

Lamborghini, McLaren, Aston Martin: vsi gredo v hibridno smer

Tudi konkurenca ne zaostaja. McLaren Artura, opremljen s podobno konfiguracijo V6 + elektromotor, dosega okoli 690 KM. Lamborghini Temerario, najmanjši kupe znamke, uporablja 4,0-litrski V8 s tremi elektromotorji, kar prinese več kot 900 KM. Celotna paleta Lamborghinijevih vozil, vključno z Revuelto in Urus, je zdaj na voljo kot hibrid.

Aston Martin za nekatere modele, kot sta V8 Vantage in V12 Vanquish, še vedno uporablja izključno ICE pogone, a za model Valhalla je izbral hibrid – V8 twin-turbo motor s parom elektromotorjev in skupno močjo preko 1.050 KM.

Hibridna tehnologija se je dokončno uveljavila tudi v segmentu ekskluzivnih superšportnih vozil. Ferrari, Lamborghini, McLaren in Aston Martin dokazujejo, da elektrifikacija ni kompromis, temveč novi standard, ki združuje zmogljivost, učinkovitost in prihodnost brez emisij.