Kuga je evropski križanec ameriških genov, skladnih a mehkih linij, z visoko na prednjo masko nameščenimi žarometi, prostorno notranjostjo zasnovano v klasičnem, vendar še vedno sodobnem slogu. Nastala je na podvozju Focusa. Z dolžino 4,61 m je za celih 9 cm daljša kot prej, kar se pozna tudi v prilagodljivi notranjosti, z vzdolžno pomično zadnjo klopjo za 14 cm Z učinkovitim priključno hibridnim sistemom pogona odzivnega električnega motorja in 2,5-litrskega bencinskega motorja jamči varčno porabo, toda glede na 224 KM bi kdo pričakoval vsaj za spoznanje več.

Pri pospeševanju z mesta do 100 km/h potrebuje denimo 9,2 s. Litij-ionska baterija se preko zunanje polnilne enote napolni v 4 urah in omogoča približno 59 kilometrov dosega na hitrih cestah oziroma 63 kilometrov v mestu. V sproščeni vožnji, ki Kugi tudi najbolj leži, pride do izraza predvsem udobje na dokaj visoki ravni, ko pa voznik pohodi plin in zahteva nekaj več, pride na dan tudi kakšna slabost. Volan ni več tako natančen, brezstopenjski samodejni menjalnik ne uspe povsem utišati vse bolj glasnega motorja ob naraščajočih vrtljajih.

Dokaj ugodno je tudi razmerje med začetno ceno 38.200 eur in stopnjo serijske opreme Titanium, ki zajema halogenske zasenčene žaromete, halogenske dolge žaromete, LED prednje in zadnje luči, če omenimo samo najpomembnejše. V varnostni opremi velja omeniti predvsem tempomat s prilagodljivim omejevalnikom hitrosti, elektronski nadzor stabilnosti ‘ESP s pomočjo pri zaviranju in speljevanju, protiblokirnim sistemom ABS, sistemom za preprečevanje trčenja z zaznavanjem pešcev in kolesarjev (s kamero), zaviranjem po trčenju in pomočjo pri vzdrževanju smeri z opozarjanjem na nenamerno menjavo smernega pasu.

Če se osredotočimo na udobje, bosta že voznik in sovoznik v večini odobravala svetlo in zračno notranjost, s kakovostno sredinsko konzolo z naslonom za roke, zlasti športna prednja sedeža nastavljiva v 6 smereh z nastavljivo ledveno oporo na voznikovem in sovoznikovem sedežu in podobno. Na prijetno počutja v Kugi vpliva dvopodročna klimatska naprava s samodejno regulacijo temperature, navigacijski sistem Ford SYNC 3 z zaslonom na dotik DAB radio, barvni 8-palčni zaslon na dotik, 6 zvočnikov ter sistem SYNC 3 z Bluetoothom, funkcijami povezljivosti, glasovnim upravljanjem, funkcijo za klic v sili) in podobno. Upravljanje z navigacijo je mogoče prenizko in odvrača voznikov pogled s ceste.

Voznikov položaj za volanom je korekten, sedež je udoben, širok in omogoča različne nastavitve. Sorazmerno s prav tako nastavljivim volanom, bo voznik hitro našel najboljši položaj zase. Prostora je dovolj, tudi za noge zadaj, vendar ne na srednjem sedežu zadaj, kjer je udobje precej omejeno glede na ostale. Prtljažni prostor je v tem priključnem hibridu prikrajšan za 64 l, vendar še vedno prostoren in dostopen. Brez težav sprejme dva velika potovalna kovčka.

Vožnja v mestnem prometu je udobna in sproščena, Kuga je dokaj gibčna tudi v omejenem okolju mestnega prometa in nezahtevna v električnem načinu vožnje EV, kjer je mogoče prevoziti 63 kilometrov. Slabšo vidljivost za vozilom popravljajo zvočni senzorji in zadnja kamera. S praznimi baterijami je lahko poraba goriva pod 6 litri na 100 km, izven mesta na baterije 59 kilometrov. Na avtocesti se do hitrosti 130 km/h motorja sploh ne sliši, vendar se povprečje porabe goriva opazno dvigne. Po naših podatkih že na 7,6 l/100 km. (T+F: BL)

Tehnični podatki: Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid 165 kW (225 KM), PHEV

Vrsta motorja: Termični 2,5-litrski Duratorque, bencin, 4-valjni vrstni; gibna prostornina cm3: 2488; Navečja moč kW/KM: 165 kW (225 KM), vrtljajev, navor Nm/vrtljaji: 200/4500; Električni motor kW/KM/vrtljaji:– ; Skupna izhodna moč kW/KM: 165(225); Menjalnik Brezstopenjski samodejni eCVT: , Pogon FWD(spredaj); Pospešek od 0-100 km/h 9,2 s, največja hitrost 200 km/h; Povprečje porabe (l): 7,4(na testu).

Mase/prostornine: dolžina/širina/višina(cm):  463/188/167; Medosna razdalja (cm): 271; Masa praznega vozila (kg): 1844-1914; Prtljažni prostor(litri): 411-581/1481; Pnevmatike(serijsko): 225/60 R18; Osnovna cena (Titanium): 38.200 eur