Mustang je legenda, najpopularnejši ameriški športni avtomobil, ki je ujel prispodobo svobodnega avtohtonega konja ameriškega zahoda. Hollywood mu je s filmom Bullitt, s Stevom McQuinom, ustvaril globalni sloves in medijsko prepoznavnost med ameriškimi športnimi ‘muscle cars’. V Evropi je po petdesetih letih s šesto generacijo naprodaj šele od leta 2015 in z letošnjim letom je z nekaterimi svežimi oblikovnimi poudarki prednjega dela z dolgim pokrovom motorja in zadka, še izrazitejši in še bolj agresiven, tudi gledano skozi evropske oči. Vozili smo najbolj izzivalno, najzmogljivejšo različico Mustanga GT V8 s 331 kW/450 KM.

Na cesti ga je praktično nemogoče spregledati. Nase opozarja že z novo drzno barvo karoserije, v našem primeru modro s podolgovato belo črto po celotni dolžini, sodobno interpretacijo klasičnih linij ameriškega kupeja z dolžino 4,78 m in seveda tu je zlasti nevsakdanji, specifičen, agresivno športen zvok motorja, ki lahko ogrozi še tako dobre medsosedske odnose. Z novo tehnologijo športnega izpušnega sistem z aktivnim ventilom in s štirimi izpušnimi cevmi lahko voznik pri vožnji izven mesta prilagaja intenzivnost zvoka, podobnega grmenju pred nevihto ali bolje stampedom.

S pomočjo aktivnega ventila lahko izbere unikaten zvok za vsakega od petih izbirnih načinov vožnje s presenetljivo odzivnostjo in uradno učinkovitejšo porabo goriva. Toda ne glede na to je porabo težko spraviti pod 10 l, večinoma je bliže ameriškemu povprečju med 13 in 15 l/100 km. Velik del ‘krivde’ gre pripisati izjemno vabljivemu zvoku motorja, ki se mu voznik od trenutka ko pritisne na gumb ‘power’ ne more kar tako odreči.

Notranjost je kupejevsko gostoljubna, z maksimalnim udobjem spredaj in bolj teoretično kot praktično zadaj, kar je značilno za konfiguracijo kupeja 2+2 sedeža. Bogata notranjost, z dizajnom bliže evropskemu kot ameriškemu okusu, novimi mehkimi materiali armaturne plošče, usnjem na anatomsko športnih sedežih in 12-palčnim osrednjim zaslonom z multimedijskim sistemom SYNC 3. Prikaz informacij na 12″ digitalnem zaslonu potovalnega računalnika je prilagojen izbranemu načinu vožnje (Normal, Sport+, Track, Drag in Wet/Snow). Lahko pa si ga voznik prilagodi tudi po svoje.

Prikaz informacij se prilagaja izbranemu načinu vožnje. Mustang potegne silovito in stopnjuje skoraj v nedogled. Odzivnost 4,6 s od 0 do 100 km/h ni izmišljena in najvišja hitrost elektronsko omejena na 250 km/h, prav tako ne. Mustang se ne heca. Ne glede na bogato zalogo asistenčnih sistemov – serijski sistem samodejnega zaviranja v sili s funkcijo prepoznavanja pešcev, aktivni tempomat, opozorilo za nalet in opozorilo pred nenamernim menjavanjem voznega pasu – zahteva Mustang še vedno nekaj več pozornosti na mokri cesti. Predvsem pri naglem pospeševanju ali pri hitrem vijuganju.

Visoko zmogljiv sistem športnega vzmetenja se odziva na cestišče, način vožnje in razmere na cesti in temu primerno skoraj v hipu prilagodi vzmetenje. Volan se odziva v vsaki situaciji in samodejno prilagaja svoje delovanje hitrosti in voznim pogojem. Mustang je v vožnji nezahteven, kljub visokim zmogljivostim enostavno vodljiv, udoben in lahko jamči športne užitke za nevsakdanjo vozno izkušnjo, ki zapusti veliko pozitivnih vtisov. Začetna cena 69.000 evrov je glede na vsaj približno primerljive evropske tekmece enostavno konkurenčna. Tudi to, je poleg šarma ameriške ikone, eden od močnejših argumentov, da je Mustang  globalno že tretje leto zapored najbolj prodajani športni avto.

T:BL, foto: MP+BL