Compass, srednje veliki ameriški športni terenec, je nastal na mehanski osnovi 15 cm krajšega modela Renegade, vendar z elegantnim, klasičnim videzom po zgledu večjega Grand Cherokee in značilno masko motorja v slogu modelov Jeep. Z velikim znimanjem smo preizkusili različico Opening Edition prve serije z dvolitrskim dizelskim motorjem Multijet 140 KM, štirikolesnim pogonom, 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom in najbogatejšo linijo serijske opreme Limited. Na kratko: bela pastelna zunanja barva s črno streho, bogata notranjost v črnem eko usnju, stiliziran ameriški dizajn armaturne plošče, dvopodročna klimatska naprava, potovalni računalnik s 7-palčnim TFT zaslonom in trikrakim volanom s številnimi tipkami za upravljanje, tudi digitalnega radia. Voznik lahko računa na halogenske bifunkcijske žaromete in med številnimi ostalimi pomožnimi sistemi predvsem na Sistem Selec-Terrain® štirikolesnega pogona, radarski tempomat in off-road vzmetenje.

Kdor je že sedel v Renegadu, mu bo takoj jasno, da je notranjost v Compassu opazno večja. Sedem centimetrov daljša medosna razdalja je v notranjosti skladno razporejena. Prostora je za pet odraslih, ki se ne bi smeli pritoževati nad potovalnim udobjem. Ne bodo se ravno hvalili nad prostorom prtljažnika, ki ne sodi med največje v razredu. Bolj pozorni bi mogoče zahtevali nastavljiv naklon zadnjih sedežev in hlajen predal na sovoznikovi strani, tako kot pri nekaterih konkurentih. Gumbi za upravljanje z multimedijskim sistemom Uconnect z jasno grafiko omogočajo enostavno, že skoraj intuitivno upravljanje.

Jeep Compass ni zahteven v vožnji, je enostavno vodljiv, vozi se ga sproščeno. Z 22 cm višine od tal je tudi voznikov položaj višji in pregleden, poleg tega pa omogoča tudi vožnjo po zahtevnejših terenih. Štirivaljni dvolitrski turbodizel s 103 kW/140 KM predstavlja v tem primeru optimalno izbiro. Tih, zmogljiv in prepričljivo prožen s 350 Nm navora – ne samo na asfaltu, z optimalnim 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom lahko na cesti pospeši v 9,9 s od 0 do 100 km/h in doseže 190 km/h. Povprečje porabe 8 l/100 km za športnega terenca s štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom ni veliko.

Compass ne bi bil Jeep, če ne bi bil zasnovan tudi na tradicionalnem in zanesljivem štirikolesnem pogonu, ko je to potrebno, seveda, sicer je pogon samo na prednjem paru koles. Na sredinski konzoli je tudi možnost izbire načina vožnje. Najpogosteje uporabljen je “auto”za vožnjo po asfaltu, ob tem pa še “pesek”, “blato”in prepričljiva izbira “sneg”, kar smo lahko tudi nedavno preverili ob močnem sneženju in ne spluženih cestah in avtocesti. COMPASS je, kljub občutljivejšem stiku koles s podlago porajal zanesljiv občutek varnosti in stabilnosti. Pa ne samo občutek. Zanimiva je tudi cena, ki ni bistveno višja, če sploh je,  od enako opremljenih  korejskih ali japonskih tekmecev v tem razredu.