Po več zamikih bo ameriški proizvajalec električnih vozil Lucid Motors končno omogočil prostoročno vožnjo po avtocestah za modele Air in Gravity, opremljene z dodatnim sistemom DreamDrive Pro. Posodobitev programske opreme bo za limuzino Air na voljo prek spleta že 30. julija, medtem ko bo športni terenec Gravity to funkcijo dobil v naslednjih mesecih, so sporočili iz podjetja.
DreamDrive Pro – pogoj za prostoročno vožnjo
Za uporabo nove funkcije morajo biti vozila opremljena z opcijskim paketom DreamDrive Pro, ki vključuje kombinacijo lidarja, radarja, kamer in ultrazvočnih senzorjev. Po besedah proizvajalca bo posodobitev omogočala intuitivno prostoročno vožnjo ter tudi prostoročne menjave voznega pasu, ob predhodni aktivaciji s smerniko.
Paket DreamDrive Pro stane 2.500 dolarjev za model Air in 6.750 dolarjev za večji Gravity s tremi vrstami sedežev.
Lucid je poudaril, da DreamDrive Pro ni zgolj vozniški pripomoček, temveč tudi platforma za prihodnjo delno ali popolno avtonomno vožnjo, saj se podjetje vse bolj osredotoča na razvoj lastne programske opreme.
Od zamud do uvedbe
Lucid je sistem DreamDrive prvič napovedal že leta 2020, obljubljajoč postopne nadgradnje prek spleta. Limuzina Air je na trg prišla konec leta 2021, Gravity pa decembra 2024. Kljub napredni strojni opremi do zdaj nobeno izmed vozil ni ponujalo prave prostoročne vožnje, kar je sprožilo razočaranje med nekaterimi kupci, ki so za funkcijo že plačali.
»Preseneča, da Lucid že od začetka ni omogočil prostoročne funkcije, saj je DreamDrive Pro to tehnično omogočal,« je zapisala revija Motor Trend v članku 15. julija.
Trenutno Lucid ponuja le adaptivni tempomat s pomočjo pri ohranjanju voznega pasu, vendar zahteva stalno prisotnost rok na volanu. To pomeni, da sistem ustreza standardu avtonomije druge ravni (Level 2), ki zahteva popoln nadzor voznika. Sistem DreamDrive Pro pa je po navedbah podjetja tehnično pripravljen na nadgradnjo v raven 3, kjer je v določenih pogojih že možna delna avtonomija.
Tekma v prostoročni vožnji
Lucid s tem korakom vstopa v konkurenčno področje, kjer že delujejo General Motors (Super Cruise), BMW, Ford, Mercedes-Benz in Rivian, ki nudijo prostoročno vožnjo na vnaprej kartiranih avtocestah. Mercedes poleg tega ponuja še avtonomni sistem Level 3, ki deluje pri hitrostih pod 64 km/h.
Tesla, za primerjavo, sicer ne ponuja prostoročne vožnje, a njeni sistemi delujejo na vseh cestah, ne le na predhodno kartiranih, kot je to običajno pri konkurenci.
Lucid z uvedbo prostoročne vožnje stremi k izboljšanju uporabniške izkušnje in utrditvi položaja med vodilnimi proizvajalci na področju naprednih asistenčnih sis