CLS je svojevrstna ikona med limuzinami oziroma kupeji Mercedes-Benz in nasploh, saj je prvi kupe s štirimi vrati ali štirivratna limuzina v slogu kupeja, ki je pred leti sprožil pravi modni trend tovrstnih športnih limuzin pri ostalih znamkah. CLS je nastal na osnovi Mercedesa E. Dolžino le cm manj kot 5 m in širino 2 m oblikovno spretno prikrije z naprej nagnjenim dolgim sprednjim delom in krajšim poševnim zadkom. Videz naprej nagnjenega sprednjega dela poudarjajo ravni žarometi in diamantna maska hladilnika v slogu legendarne, športne Panamercane, ki ima za Mercedes-Benz poseben pomen.

Če je sorodni model E pragmatična, poslovna limuzina, me je CLS osebno prepričal z bolj z osebnega, ekskluzivnega ali če hočete bolj čustvenega vidika. Voznik se hitreje zlije z luksuzno notranjostjo, ki ne daje občutka take prostornosti kot pri E-ju. CLS je nižji, vrata so kot v kupejih brez okvirjev stekel, enako kot notranje vzvratno ogledalo. Voznik mora bolj skloniti glavo kot sicer, vendar ko sede za volan se hitro poistoveti z avtomobilom. Za Mercedes značilne električne nastavitve sedeža na vratih in volana mu hitro pomagajo poiskati optimalen položaj. Pogled na notranjost, preden pritisne na gumb ‘power’ odkrije elegantno dvobarvno, oblikovno valovito notranjost v kakovostnih materialih, usnju in lesu in okrasnih kovinskih elementih. Izvirna in predvsem prijetna ambientalna osvetlitev v 64 barvnih odtenkih težko zgreši svoj namen. Športna zasnova prednjih sedežev pride še bolj do izraza z zadnjima v enakem slogu, ki sta namenjena samo dvema, kot v kupeju granturismo.

Nižja linija strehe, ki se spušča proti zadku je odvzela nekaj centimetrov nad glavama zadaj sedečih. Zato se višji od 1,75 m z glavo nehote dotikajo strehe. To je kupejevski davek, ki ga plača tudi voznik pri preglednosti nad zadnjim delom vozila. Pri tem je seveda prisiljen upoštevati senzorje in posnetek zadnje kamere na velikem 12,3-palčnem zaslonu na osrednjem delu armaturne plošče in enakem za instrumentno ploščo, ki sta namenjena tudi drugim informativno zabavnim vsebinam Mercedes-Benz Intelligent Drive s tehnologijami za nadzor in pomoč pri varni vožnji, nastavitvam podvozja, parkiranju, lučem in vidljivosti, prometnim informacijam in  povezljivosti, kjer odigra pomembno vlogo tudi povezani pametni telefon voznika.

 

Vse je namenjeno čim bolj sproščeni vožnji, ne glede na mestni promet ali avtocesto, kjer CLS v ničemer ne zaostaja za sorodnim E-jem. Zračno vzmetenje ponuja udobje na enaki, če ne celo za spoznanje na višji ravni, kljub dolžini 5 metrov in masi, ki ne vplivata niti na vodljivost vozila. Vožnja je izjemno prijetna, na kar v veliki meri vpliva zmogljivi trilitrski šestvaljni turbodizel v odlični navezi z vsekolesnim pogonom in natančnim 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom.

Vozniku prihaja v uho tih in žameten glas motorja, ob katerem bi skoraj podvomil, da gre za dizelski motor. Toda na zahtevo je lahko tudi zelo odločen in hiter. Ko sprosti 210 kW oziroma vseh 286 KM lahko z mesta do 100 km/h pospeši v 5,8 s in doseže elektronsko omejenih 250 km/h. Povprečje porabe dobrih 8 l/100 km, brez pretiravanja. Začetna cena različice CLS 350 d 4MATIC je 78.930 evrov. Kakorkoli, če bi izbiral med limuzinami Mercedes-Benz za lastno uporabo, bi izbral CLS, ki me je navdušil že s prvo generacijo.