Ford Mustang Mach-E predstavlja vrhunec nenehnega razvoja zgodovine legendarnega ameriškega »ponija« , ki se z vrsto sprememb se vse bolj približuje evropskim standardom, tako v smislu oblikovanja kot tehnike. Mustang je bil za Ford vedno močan simbol identitete znamke in od tod izvira nova marketinška strategija, ki je popolnoma preobrnila ideale “ameriških sanj” in poskušala uskladiti tradicijo s skoraj gotovo električno prihodnostjo tudi globalno najbolj prodajanega športnega avtomobila. Mach-E predstavlja revolucionaren koncept v duhu SUV-jev rahlo dvignjenega športnega kupeja dolžine 4,71 metra, širine 1,88 metra in višine 1,60 metra. Skok v prihodnost in jasen prelom s preteklostjo predstavlja baterijski pogon prvega popolnoma električnega SUV-ja »modrega ovala«, ki odkriva dokaj veliko prostora v notranjosti, vznemirljive zmogljivosti (glede na maso avtomobila), seveda ob upoštevanju nekaterih oblikovnih elementov značilnih za dosedanje generacije.
Preizkusili smo Ford Mustang Mach-E AWD, ki na estetski ravni poudarja močan in odločen značaj, vendar velike podobnosti z Mustangi iz preteklosti, z izjemo nekaterih simbolnih elementov, ne bomo našli. Silhueta je prepoznavna predvsem s stranii in prav tako optični videz zadnjih luči s tremi navpičnimi LED elementi v tej generaciji. Sprednji del je popolnoma na novo oblikovan, v slogu bodočih, povsem električnih Fordovih modelov, s polno masko v barvi karoserije. Na vratih ni več tradicionalnih kljuk, ki jih je nadomesti preprost okrogel gumb za odklepanje mehanizma za odpiranje. Na površini osrednjega stebrička, na levi strani avtomobila, je projicirana številčnica, ki vozniku omogoča odklepanje avtomobila s kodo tudi brez ključev. Zmanjšane steklene površine, kupejevsko padajoča streha in oblike karoserije z masivnim zadkom vizualno ozaljša celotni videz avtomobila, ki ga kljub rahli višini od tal in štirikolesnemu pogonu, ne bi iskal med SUV-ji. Tudi položaj za volanom ne ustvarja tega vtisa.
Zasnova notranjosti z navpično nameščenim 15,5-palčnim zaslonom na dotik ponuja najnovejšo generacijo informacijsko-razvedrilnega sistema SYNC s poenostavljenim vmesnikom, ki ne jemlje prevelike pozornosti voznika med vožnjo. Tu sta še protokola Apple CarPlay in Android Auto (tudi v brezžičnem načinu) ter standardno brezžičneo polnjenje za pametne telefone. Pred voznikovim sedežem je drugi manjši 10,2-palčni zaslon instrumentne plošče z osnovnimi informacijami, s preprosto in čitljivo grafiko.
V notranjosti ne manjka prostora za udobno in popolnoma sproščeno vožnjo tudi za pet odraslih, brez večjih žrtev. S prostornino zadnjega prtljažnika se ne bomo ravno hvalili. Prtljagi namenja le 402 litrov prostora, ki se ob podrtih zadnjih sedežih poveča na 1420 litrov. Končni vtis dopolnjuje za 81 litrov prostora pod prednjim pokrovom, kjer ni več termičnega motorja. Svetel potniški prostor s fiksno panoramsko streho ustvarja dobro počutje in predvsem potnikom zadaj odlično vidljivost.
Kdor je že vozil klasičnega Mustanga, mora te občutke pustiti zunaj, preden sede v novega Mach-E, kjer dobi voznik povsem drugačen vtis. Gre za povsem novo vozno izkušnjo v skoraj popolni tišini, v udobju na visoki ravni in s športnega vidika kakovostno zasnovanih sedežih, ki omogočajo tudi daljša potovanja v povsem sproščenem vzdušju. Električna nastavitev sedeža omogoča vozniku, da hitro najde pravi položaj za volanom in pregled nad okolico avtomobila, predvsem spredaj. Vrtljivi gumb prestavne ročice je enostavno in po daljši uporabi že intuitivno dostopen. Elektromotorja te po pogonu štirikolesne različice prenašata navor na kolesa in sta nameščena eden na sprednji in drugi na zadnji osi. Moč sprednjega motorja je 52 kW, zadnji pa 221 kW, skupno 258 kW (351 KM) s 580 Nm največjega navora. Odzivata se vedno linearno brez pretirane agresivnosti, podrejena predvsem udobju, čeprav se z mesta do 100 km/h brez težav odzoveta v 5,1 s. Največja hitrost je elektronsko omejena na 180 km/h.
Mustang Mach-E lahko svoj značaj prilagaja trem različnim načinom vožnje: Whisper, Active in Untamed. Tem je dodana funkcija “L”, ki jo lahko izberete na osrednjem rotorju in omogoča povečanje dosega zahvaljujoč močnejšemu regenerativnemu zaviranju. Prvi od omenjenih načinov je namenjen predvsem sproščeni vožnji. Active je praktično uporaben v kombinaciji z aktivno regeneracijo zaviranja. Udobje v vožnji zagotavlja le s stopalko za plin, oziroma “z enim pedalom”. Pomeni, da lahko pozabimo na zavoro, razen v primeru zaviranja v sili. Z nastavitvijo Untamedom Mach-E sprosti vse svoje elektrone. Zasloni postanejo oranžni in stereo simulira – na daljavo – rohnenje V8. Poveča občutljivost pedala za plin in volan nekoliko otrdi, vendar očitnih razlik v primerjavi s prejšnjim načinom ni.
V dinamičnem smislu se Mustang dobro obnese, saj sta nastavitev in štirikolesni pogon vedno pripravljena ter tako ohranjata stabilnost vozila pod nadzorom, čeprav mu igrivost v ovinkih ne leži ravno najbolj. Vseh 2.182 kg se čuti med vožnjo. Na splošno je slabih 400 kg težji od standardnega Mustanga. Kljub temu, da pomaga znižati težišče avtomobila, 376-celična litij-ionska baterija s 98,7 kWh tehta 600 kg. Tudi zaviranje ne sodi med njegove prednosti, saj zahteva čas, da voznik najde pravi občutek. Mach-E ponuja popoln sistem za pomoč pri vožnji. Na voljo je tudi prilagodljivi tempomat s funkcijo Stop&Go in ohranjanjem voznega pasu, ki s sinhronim delovanjem omogočata avtonomno vožnjo v gostem prometu.
Poleg cene, se eno ključnih vprašanj pri električnih avtomobilih nanaša na avtonomijo in realno porabo energije. Z leti so strah, da bi ostali na cesti brez elektrike praktično premagale nove izkušnje, podaljšani dosegi električnih avtomobilov in večja mreža polnilnih emot, tudi najhitrejših, čeprav še ne zadostnih. Deklariran doseg 540 kilometrov različice s podaljšanim dosegom se z “normalno” uporabo v mešanem ciklu realno zniža na 450 km ali še manj, kar je seveda odvisno od zabeleženega predhodnega načina vožnje.
Kar zadeva polnjenje s polnilno postajo Wallbox v različici 7,4 kW ali 11 kW potrebuje od 10 % do 80 % v približno 6 urah. S preprosto domačo vtičnico z močjo 2,3 kW traja več kot 40 ur za popolno polnjenje. S 50 kW polnjenjem je potrebnih samo 1 ura in 30 minut, da dosežemo od 20 % do 80 % napolnjenosti. Končno je Mach-E združljiv tudi s hitrim polnjenjem do 150 kW, kar omogoča polnjenje od 10 % do 80 % v 45 minutah in doseg 107 km s samo 10 minutami polnjenja. (T+F:BL)
FORD MUSTANG MACH-E Dvojni elektromotor s podaljšanim dosegom, 258 kW (351 KM), AWD Kapaciteta baterije (Neto/Bruto): 88 / 98,7 kWh Barva: Lucid Red .Tehnične lastnosti: Poraba v kWh/100 km po WLTP 18,7. Pogon AWD. Dolžina (v mm) 4713 Moč v kW (KM) 258 (351). Prostornina prtljažnika spredaj 81 L Doseg po WLTP (v km) 540 Prostornina prtljažnika zadaj 402 L Pospešek 0-100 km/h* 5,1 s Vlečna zmogljivost (v kg) 1500 Cena: 86.300 €