Vozili smo.Nissan Qashqai je eden vidnejših crossoverjev v kompaktnem razredu. Tu je konkurenca zelo močna. Toda Qashqai se ne da. Zadnja prenova pred dobrim letom, ne samo z željo po novi svežini temveč tudi po večji identiteti, je bila osredotočena predvsem na prednji del, oblikovno izrazitejši in agresivnejši, s kromirano masko motorja v slogu črke v, ki se končuje globoko v odbijaču črne barve in dnevnimi LED lučmi v ožjih žarometih, led zadnjimi lučmi in novim odbijačem. S paketom opreme Tekna, kot v našem priomeru, so na voljo tudi 18-palčna aluminijasta platišča.

 

Več novosti je v notranjosti, kjer voznika in sopotnika spredaj sprejmeta na novo ergonomsko zasnovana sedeža, oprijemljivejša in udobnejša kot prej. Sicer pa je potnikom namenjeno dovolj prostora tudi zadaj, potniški prostor deluje prijetno in gostoljubno. Opaziti je, da je bila kakovosti materialov namenjena posebna pozornost, potnikom pa bogatejša oprema, s 7-palčno multimedijsko in navigacijsko napravo z zaslonom na dotik v osrednje delu armaturne plošče, posebno vozniku pa prednji in zadnji parkirni senzorji in kamera na zadku, ter seveda elektronsko krmiljen brezstopenjski samodejni menjalnik X-tronic, bolj uglajen kot odziven, toda odzivnejši od podobnih v tem razredu. Ponuja tudi varčni način Eco.  Več kot solidna je tudi prostornina prtljažnika osnovnih 430 litrov, ki se ga lahko s podiranjem zadnjih sedežev poveča na 1.533 litrov.

Nissan Qashqai je v celoti gledano tišji in udobnejši, z boljšo aerodinamiko. Pri tem ima pomembno vlogo prenovljeni 1,6-litrski dCI, zmogljiv in odziven s (96 kW)131 KM in učinkovito nastavljeno vzmetenje, ki dobro požira vse posledice neravne cestne površine in celo luknje. Če pa se bo voznik odločil za ostrejšo vožnjo skozi ovinke, bo začutil tudi malo večje nagibanje od pričakovanega, vendar še vedno v mejah varnosti, zanesljivosti in stabilnosti vozila. 11,3 s od 0 do 100 in najvišja hitrost 183 km/h nista ravno slaba podatka, tovarniško povprečje pod 5 l/100 km/h je dokaj pretirano, v resnici je porabo težko spraviti pod 7 l/100 km. Voznik ima kar veliko razlogov, da bo dal prednost sproščeni vožnji. Ne samo zaradi udobnega in preglednega položaja za volanom, prenovljenim, manjšim in natančnejšim temveč tudi pomembni novosti lanskega leta.

 

To je Nissanov sistem ProPilot, ki omogoča že pol poti do avtonomne vožnje, v osnovi pa v veliki meri olajša vozniku življenje za volanom, od vožnje v zgoščenem prometu do ohranjanja varnostne razdalje na avtocesti. Prevzame nadzor nad upravljanjem vozila pri parkiranju ob uporabi inteligentnega sistema za pomoč pri parkiranju, ki poskrbi za usmerjanje vozila na utesnjenih parkirnih mestih in marsikaj od tega lahko tudi potrdimo, da je res kar zagotavljajo pri Nissanu, kot tudi to, da njihove inteligentne tehnologije za pomoč pri vožnji uporabljajo napredno radarsko tehnologijo. In nič od strokovno navedenega in obljubljenega v vožnji ne spravlja v dvome. Edino cena, kljub navedenemu – v tem primeru blizu 30 tisoč, čeprav  gre za skoraj vrh ponudbe.