Citroen predstavlja od konca tega tedna različico N1 in e-Berlingo, električno izvedenko tega vsestransko uporabnega vozila za delo in prosti čas. Kot veliko prostorsko vozilo je po svoji prilagodljivosti upravičeno pionir v tem segmentu vozil. Posebnost Berlinga N1 je pregradna stena med potniškim in tovornim prostorom, gasilni aparat in ´piskač´, dodatno vgradnjo polnil v tretji vrsti. Ker gre za izvedenko N1 je predpisan tehnični pregled vsako leto. Na izbiro je še z dizelskim motorjem 1,5 BlueHDi 100 S&S in 130 S&S, dodatno tudi s samodejnim menjalnikom EAT8. Cenovno se začenja z 20.530 evrov. Za pravne osebe obstaja možnost povračila DDV. Berlingo je kot veliko prostorsko vozilo po svoji prilagodljivosti upravičeno pionir v tem segmentu vozil. Svojo vlogo želi izpolnjevati tudi v prihodnje. Električna različica ima pred seboj  predvsem dva cilja: zagotoviti dovolj dosega in enako praktičnost za vse raznolike dejavnosti kot doslej. Svojo vlogo želi izpolnjevati tudi v prihodnje.

 

Povsem električni e-Berlingo z litij-ionsko baterijo moči 50 kWh jamči umirjeno in brezskrbno vožnjo z dosegom do 280 kilometrov(po preizkusnem postopku WLTP). Pri tem zagotavlja s svojo prostorno notranjostjo, modularno razporeditvijo in praktičnostjo enake lastnosti značilne za izvedenko z motorjem na notranje zgorevanje. Na voljo je v dveh dolžinah in lahko prepelje do 7 potnikov. Ohranja enako prostorno notranjost, tri posamične zadnje sedeže, večfunkcijsko streho Modutop® in dvižno zadnje steklo. Vozniku preko prosojnega zaslona omogoča prikaz podatkov v višini oči in z 10-palčnim digitalnim zaslonom visoke ločljivosti vse potrebne informacije.

Prihod električne različice, kot sodoben odgovor na okoljske izzive, predstavlja pomembno prelomnico. Zagon vozila na novi osnovi zagotavlja takoj razpoložljivi navor in linearno pospeševanje brez prestavljanja, brez hrupa in vibracij. Udobje v vožnji dopolnjujejo visoka sedežna mesta, mehak volan in premer obračalnega kroga, ki znaša 10,80 metra. Na sredinski konzoli umeščeno stikalo omogoča krmiljenje menjalnika s pomočjo funkcij Park, Rear, Neutral, Drive in Break, poleg njega pa še izbirni gumb za vklop enega od treh načinov vožnje: Eco, Normal in Power.

Električni motor lahko razvije 100 kW moči (136 KM)/260 Nm in doseže maksimalno hitrost 135 km/h ne glede na izbrani način vožnje. Z izbirnikom, ki se nahaja poleg posebnega stikala izberemo tri načine vožnje: Normal – 80 kW/210 Nm z najboljšim razmerjem med dosegom in dinamičnimi zmogljivostmi. Eco – 60 kW/180 Nm omogoča optimalno porabo energije, tako da zniža zmogljivosti gretja in klimatske naprave, vendar brez izklopa oziroma omejitve navora motorja in moči. Tretji način Power – 100 kW/260 Nm lahko izberemo za več zadovoljstva v vožnji  in zmogljivost v primeru maksimalne obremenitve. Energijo se obnavlja med fazami zaviranja ali upočasnjevanja vozila ali pospešeno po vklopu gumba B na sredinski konzoli. Za baterijo jamči Citroen 8 let ali 160.000 kilometrov.

Uporabnikom so voljo tri možnosti polnjenja. Vtičnica Green’Up, na kateri je možno baterijo povečinoma napolniti ponoči, tako da je vozilo pripravljeno za uporabo naslednji delovni dan. S klasično gospodinjsko vtičnico 8 A ali za zmogljivejšo vtičnico 16 A (enota + vtičnica Green’Up) v pol krajšem času, tako da je baterija 100-odstotno napolnjena v manj kot 15 urah.  Za hitro zasebno ali javno polnjenje je potrebno namestiti polnilno postajo WallBox z močjo od 3,7 do 22 kW in s kablom načina 3 (za doplačilo). Baterija se od 0 do 100 % napolni v 7 urah in pol (enofazni WallBox 7,4 kW) ali v 5 urah (trifazni WallBox 11kW). Izjemno hitro polnjenje na javni polnilnici z močjo do 100 kW pa se lahko izvaja s kablom načina 4 polnilne postaje. Baterijo s 50 kWh je tako možno napolniti do 80 % v 30 minutah, kar naj bi bil tudi najkrajši čas pospešenega polnjenja v tem avtomobilskem segmentu, po zagotovili Citroena. e-Berlingo naj bi v povprečju potrošil 18 kWh na 100 kilometrov, kar znese približni 3 €.

Z aplikacijo My Citroën lahko uporabnik prek svojega pametnega telefona ali tabličnega računalnika na daljavo pridobi informacijo o stanju napolnjenosti in dosegu vozila, krmili vnaprejšnje klimatiziranje potniškega prostora in nastavi časovno zamaknjeno polnjenje.  Aplikacija Free2Move poenostavi polnjenje in parkiranje (v Franciji), saj omogoča dostop do več kot 220.000 polnilnic. V aplikaciji lahko načrtujemo najbolj primerno pot glede na doseg vozila. Prikazuje primerne in proste polnilne postaje, opozarja na potrebo po premoru zaradi polnjenja in prikaže skupen čas polnjenja.

Na izbiro sta kratka izvedenka M, ki v dolžino meri 4,40 metra in podaljšana izvedenka XL s 4,75 metra dolžine (35 cm večja medosna razdalja in previs zadaj). Obe izvedenki lahko neovirano dostopita do vseh parkirišč, saj v višino merita manj kot 1,90 metra. To omogoča optimalno prostornino za odlaganje s 167 litri prostora v odlagalnih mestih in zelo veliko prostornino za prtljago: 775 litrov pri izvedenki M in 1050 litrov pri izvedenki XL (pri razporeditvi s 5 sedeži). Med 26 razpoložljivimi odlagalnimi mesti je tudi Modutop ,ki ponuja kar 92 litrov prostornine v izjemno priročnih in enostavno dostopnih odlagalnih mestih. V svetlem potniškem prostoru se lahko pod stropom s prostornino 60 litrov shrani do 10 kilogramov prtljage, do katere lahko dostopimo z zadnjih sedežev v 2. vrsti ali iz prtljažnega prostora prek dvižnega zadnjega stekla.

 

 

Pomožni sistemi pomagajo vozniku pri speljevanju v klanec, pri čelnem, vzvratnem in bočnem parkiranju, kamero pomaga pri vzvratni vožnji s funkcijo Top Rear Vision. Pomoč zagotavljajo še samodejni preklop dolgih luči, električno parkirno zavoro, tempomat in omejevalnik hitrosti vozila in sistem Park Assist, ki samodejno zazna, ali je v bližini na razpolago dovolj veliko parkirno mesto, na katerem lahko varno parkiramo vozilo. Večjo varnost  zagotavljajo aktivni sistemi za samodejno zaviranje v sili (Active Safety Brake), aktivni opozorilnik nenamerne menjave voznega pasu, opozorilnik na voznikovo nepozornost, na nevarnost trka, za premor med vožnjo (Coffee Break Alert), sistem nadzora stabilnosti vlečne kljuke, sistem Grip Control s pomočjo pri spustu po strmini (Hill Assist Descent), razširjen sistem za prepoznavanje prometnih znakov in priporočilo omejitev hitrosti ter sistem nadzora mrtvega kota. Povezljive funkcije združuje program Citroën Advanced Comfort. Tu najdemo funkcijo Asistenca in SOS s samodejnim klicem ali ročnim pritiskom na gumb “Asistenca, Connect Assist z dostopom do podatkov o vozilu, kot na primer o stanju napolnjenosti, dosegu, časovno zamaknjenem polnjenju, navigacijo Connect Nav z zaslonom na dotik in funkcija tehnologija Mirror Screen v povezavi s protokoloma Apple CarPlay™ in Android Auto. Berlingo N1 Live Pack M N1 BlueHDi 100 je na voljo že za 23.040,00 evrov, vstopna različica e-Berlingo Live Pack electric  100 kW 100/136 je dosegljiva za 31.500 evrov.