Novi Golf oblikovno ne predstavlja večjih sprememb. Osma generacija prodajne uspešnice je predvsem digitalizirana, povezana in prilagojena intuitivnemu upravljanju. Serijsko je opremljen z glavnimi LED-žarometi, ki se raztezajo navzdol v podaljšani, prav tako ozek sprednji del, na straneh pa v blatnika. Integrirani sta tudi sprednji meglenki. Sprednje luči so še vedno zasnovane v videzu štirih oči. Ozki LED-žarometi poudarjajo tudi zadek. S strani tako zgleda daljši in nižji, čeprav ni v resnici niti za 2 milimetra daljši in širši, je pa nižji za 3 mm. Ohranja, torej, kompaktne mere in formo zadnjega dela, gledano s strani, ki poudarja značilen zadek.

Notranjost, poleg kakovosti izdelave in materialov, odkriva nove instrumente in spletne digitalne sisteme povezane v digitalno armaturno ploščo  preko upravljalnih sklopov s tipkami na dotik in drsniki prav tako na dotik. Osnovni paket Life, kot v našem primeru, z 10-palčnim zaslonom občutljivim na dotik ponuja funkcijo App-Connect za preslikavo zaslona mobilnega telefona na zaslon multimedijske naprave in We Connect Plus s storitvami, ki omogočajo dostop do vseh pomembnih informacij o vozilu ter s klicem ob okvari, spletnim obvestilom alarmne naprave ali načrtovanjem servisnih terminov za brezskrbno uporabno udobje. Svoj pametni telefon se lahko uporablja kot mobilni ključ in Golfa se odklene in zažene brez iskanja ključa. Kdor sede v Golfa ve, da sedi v Golfu. Tudi v tem primeru, pa vendar bo nova, lahko bi rekli tudi napredna digitalizirana vsebina, vidno in občutno prepričala voznika, da ni nič več tako kot prej. Razen motorja in menjalnika. Sploh pa, če bi ob serijskem paketu Life, doplačal še kaj z dodatne ponudbe informacijske opreme, za še boljšo povezavo in varno ohranjanje smeri in prav tako varno razdaljo do ostalih.

 

Voznika sprejme pozdravna melodija, kakovostna sedeža z ledveno oporo, ročno nastavljiva le v višino in večfunkcijski usnjen volan s tipkami za upravljanje radia in telefona. Tudi glava prestavne ročice je usnjena. Zunanji ogledali sta električno nastavljivi in ogrevani, na voznikovi strani asferično  zunanje ogledalo, ki sta električno preklopni s spominsko funkcijo. Voznik ali sopotnik lahko izbereta eno od desetih ambientnih osvetlitev in nastavi klimatsko napravo s 3-conskim uravnavanjem temperature (ločeno za levo in desno stran), posrednim prezračevanjem in senzorjem vlažnosti zraka ter upravljalno enoto za zadnjo sedežno klop. Med ostalim je na voljo tudi induktivno polnjenje telefona. Več prostora in udobja je tudi na asimetrični deljivi in zložljivi zadnji klopi s sredinskim naslonom za roke. V prtljažniku je osnovnih 380 litrov prostora, ki ga s podiranjem zadnjih sedežem lahko povečamo do 1270 litrov.

Kdor dela veliko kilometrov, bo izbral enega od obeh dvolitrskih turbodizelskih motorjev. V našem primeru  šibkejši 85 kW (115 KM) TDI SCR BlueMotion Technology, ki bolj kot na 10,2 s pospeška z mesta do 100km/h stavi na prepričljiv navor 300 Nm med 1600 in 2500 vrtljaji. Ta omogoča udobno potovalno udobje na avtocesti, tudi visoka povprečja – kjer je to mogoče. Najvišja hitrost lahko doseže 202 km/h. Prepriča tudi v mestu, kjer ne zahteva pogostega poseganja seganja po ročici 6-stopenjskega ročnega menjalnika. Zahtevnejši bodo, seveda izbrali, močnejšo različico s 150 KM in 7-stopenjskim DSG in za potnike udobnejšim vzmetenjem s štirivodilno zadnjo premo in za voznika zabavnejšo vožnjo v ovinkih. Toda tudi v testni različici se voznik ne bo pritoževal nad natančnim volanom in zanesljivo lego vozila na cesti. Niti nad povprečjem porabe, ki je bilo sicer za približno dobra dva litra višje od uradnih podatkov, po naših izkušnjah, kar je še vedno dokaj ugodno.

Vozniku je v mestu med ostalim dobrodošel tudi parkirni sistem Park Pilot z akustičnimi senzorji spredaj in zadaj, kot tudi optični prikaz parkirnega prostora. Kakšna pripomba bi lahko veljala zračnikom klimatske naprave, ki jih ni mogoče posamezno usmeriti ali prostoru na zadnji klopi, namenjeni samo za dva in najmanj za tretjega v sredini, kjer Golf ostaja zvest tradiciji. Toda to so podrobnosti. Vse prej kot podrobnost je cena: po ceniku 24.312 eur oziroma 26.593 eur v našem primeru ali za tistega, ki bi razmišljal o močnejši različici s 150 KM za približno 5 tisoč več. Za ljubitelje Golfov večna dilema ali sploh ne. T+F/BL/