Volkswagen Multivan T6.1 2.0 TDI 4MOTION DSG Comfortline – poslovni razredSodi med Gospodarska vozila Volkswagen, toda ne recite mu dostavnik ali kombi. V hipu boste obžalovali, da se niste `vgriznili v jezik´. Gre za luksuzni salon na štirih kolesih in tega ne skriva. Z izbrano konfiguracijo sedežev, vrtljivih v drugi vrsti in prestižno opremo bo, kdor ga bo želel zapeljati v lastno garažo nakazati vsaj 55.700 evrov oziroma brez posebnega pretiravanja pri dodatni opremi blizu 70.000 evrov. Multivan šeste generacije sloni na bogati okrogli 70-letni tradiciji, z 12 milijoni prodanih primerkov od prvega modela T leta 1949. Prvi Transporter, znan tudi po imenu `Bulli´, ki je nastal na osnovi `hrošča´ je Volkswagen izdeloval do leta 1967 in predstavlja pomembno poglavje zgodovine. Z njim so se v začetku sedemdesetih poistovetili tudi miroljubni »otroci cvetja« v obdobju hipijevstva. Šele s četrto generacijo leta `90, ko je Volkswagen preselil motor spredaj, se je Transporter bolj približal udobju in zmogljivostim osebnega kot dostavnega vozila.

Vrh predstavlja sedanja, šesta generacija, ki je prav tako že od vsega začetka zvesta načelu »form follows function” oz. “oblika sledi funkciji«. V praksi pomeni maksimalno izrabo prostora in natančnega dizajna. Z oblikovnega vidika je markantna predvsem mreža hladilnika, zdaj opazno večja in z novim odbijačem tvori skupen slogovni element. Multivan T6.1 se prilagaja dobi digitalizacije. Celotna generacija je povezana z internetom, informacije lahko predvaja v popolnoma digitalni obliki in vključuje funkcije za delno avtomatizirano vožnjo. Predstavlja se s posodobljeno opremo in osveženo obliko. V vse izvedenke so vgrajeni motorji 2.0 TDI, ki izpolnjujejo novi emisijski standard Euro 6d TEMP-EAVP.

Preizkusili smo najzmogljivejšo različico s 146 kW/199 KM, tudi na oko v elegantni in posebni v dvobarvni kombinaciji kovinske, zrcalno srebrne in rdeče barve, značilne za to generacijo, s črno lakirano mrežo hladilnika in 17-palčnimi aluminijastimi platišči. Na voljo so dodatno tudi 18-palčna platišča. S skoraj neskončnega spiska dodatne opreme si je mogoče omisliti skoraj vse, kar velja predvsem za notranjost s številnimi novimi sistemi in funkcijami. Toda, pozor. Nabavna cena se lahko hitro podvoji.

Dostavniku ga približa stopnica ali dve do relativno visokega a udobnega voznikovega sedeža, z dobrim pregledom na vse strani, nekoliko slabšo nazaj pa popravlja kamera za vzvratno vožnjo. Tu velja omeniti tudi velik nakladalen prostor s 3.400 litri do prednjih sedežev, vendar tudi za tretjo vrsto ostane dovolj za prtljago petih ljudi v potniškem prostoru in mogoče še za voznika in sopotnika spredaj. Vse ostalo je daleč od gospodarskega vozila, kot si ga na splošno predstavljamo. Drsna bočna vrata z zatemnjenimi stekli odprejo pravi poslovni salon s tekstilno talno oblogo in udobnimi sedeži oblečenimi v velur z nasloni za roko. Dva v drugi vrsti sta vrtljiva in vzdolžno drsna, imata zložljivi mizici v stranici, za hiter poslovni sestanek med vožnjo. Temu je prilagojeno tudi vzdušje, zvočna zaščita in udobje.

V Multivanu se voznik ne počuti ravno najpomembnejšega, čeprav so vse funkcije in prikazovalniki s katerimi upravlja in nadzira na bogati komfortni armaturni plošči z večfunkcijskim prikazovalnikom Premium, klimatsko napravo, radijskim sistemom s pripravo za mobilni telefon, osredotočeni nanj. Kot voznik namreč v večini primerov ne sodi zadaj. Zato pa je toliko bolj suveren, ko drži v rokah večfunkcijski usnjen volanom in v usnje obloženo glavo prestavne ročice robotiziranega menjalnika DSG, brez katerega si je udobje v Multivanu težko predstavljati. Ne samo v vožnji. In predvsem, če ima pod seboj najmočnejši dizelski agregat s 146 kW/199 KM. Tih v vseh režimih delovanja in progresiven ne odkrije nobene slabosti, niti pri daljših avtocestnih vzponih.

Multivan se po zmogljivostih in hitrostih v tem primeru vozi enako kot osebni avto. Na avtocesti mora voznik bolj pogosto kot sicer pogledati na merilnik kilometrov, saj se povprečna hitrost kaj hitro in neopazno dvigne preko dovoljenih omejitev. Pred naletom ga celo do najvišje hitrosti varuje radarski tempomat, učinkovit tudi v zgoščenem mestnem in primestnem prometu, kjer za lažje parkiranje skrbi parkirna asistenca. Voznik lahko računa na pomoč pri vzdrževanju smeri in pasu vožnje ter drugo pomoč. K zanesljivi legi na cesti in dobri stabilnosti prispeva dodano vrednost še štirikolesni pogon 4MOTION, učinkovit na asflatu, podeželju in makadamu, če nanese. Ko vrneš ključe testnega vozila, je vsekakor bolj razumljivo, zakaj je Multivan drugačen od drugih in ne povsem, zakaj je cenovno tako visoko, kar je seveda odvisno tudi od individualnih finančnih zmožnosti. BL/T+F/