Električni avtomobili postajajo realnost, avtomobilska industrija gre v smeri brezogljične prihodnosti. Redkokatera znamka še nima vsaj enega ali več predstavnikov v različnih segmentih izključno na električni pogon. Tudi Renault z linijo električnih vozil Z.E. Tokrat smo preizkusili najpopularnejši model Zoe, z zasnovo 5-vratnega mestnega vozila velikosti Clia, z dolžino 407 cm, toda s 156 cm višjega, z za spoznanje višjim potniškim prostorom zaradi dna, kjer so nameščene baterije. Francozi in tako tudi Renault pri nas jih ponujajo na lizing. Prednost najema je cenejši nakup vozila, Renault prevzema vzdrževanje, menjavo po dveh letih, če zmogljivost pade pod 75% in reciklažo. Kupec pa lahko baterijo tudi kupi in plača polno ceno vozila. V primeru našega testnega vozila z najboljšo opremo BOSE za 37.390 evrov ali z najemom baterije 28.890 evrov oziroma vstopne različice Life 32,290 z najemom baterije 23.790 evrov. Na prvi pogled veliko. Toda načinov je več. Od omenjenih cen se odbije najvišjo državno subvencijo preko ekosklada v višini 7.500 evrov za 100% električno vozilo, kupec pa mora vsaj približno preračunati koliko kilometrov naredi povprečno na leto. Evropsko povprečje je nekje med 30 in 50 kilometri na dan.

 

 

 

Že osnovni model ZOE Z.E. 40 LIFE R90 je pri nas s povsem solidno opremo, z DDV-jem, popusti in subvencijo 7.500 evrov na voljo že za 14.826 evrov. Najnižji najem baterije, če ne naredite več kot 7.500 km letno stane 69 evrov na mesec oziroma za 10.000 kilometrov letno 79 evrov. Baterija z 41 kWh jamči sicer domet 300 kilometrov, v praksi pa od 240 do 250 kilometrov. Če vozite normalno, kot vsak drugi avto, z vključeno klimatsko napravo, boste od Ljubljane do Kopra zmanjšali domet za polovico začetnih kilometrov. Torej, vam ostane še 125 kilometrov. Če pa upoštevate rekuperacijo zavorne sile oziroma, ko ob vožnji po avtocesti navzdol umaknete nogo s plina, da se baterija polne in enako pri zaviranju ter z minimalnim dodajanjem plina samo, ko je potrebno, potem lahko ob povratku na ta način prihranite veliko več. Denimo od Postojne do Ljubljane porabimo samo 12 kilometrov dometa, ker gre avtocesta večinoma navzdol, za razliko od prvega dela do Postojne. Čas polnjenja je odvisen od izbire načina. Na domači vtičnici do 15 ur, na trifazni do 80% v eni uri.

Glede na Clio ima ZOE naprednejši, še vedno rahlo futurističen videz, notranjost je prostorna. Če je potrebno se v njem brez večjih žrtev pelje tudi pet odraslih. Kakovost plastičnih materialov je na Renaultovi ravni, zadnja klop ni deljiva, kar bo koga zmotilo. Prtljažnik je s 338 litri razmeroma velik in se ga lahko poveča na 1225 litrov. S preračunano 92 KM je ZOE dokaj odziven, čeprav ga je po ravnem težko spraviti do 150 km/h. Sicer pa je prijeten v vožnji in predvsem tih, zato pa je, seveda, potrebna dodatna pozornost pri vzvratni vožnji, ker ga pešci ne slišijo. Na voljo je tudi poseben opozorilni zvočni za vzvratno vožnjo. Menjalnik je samodejni, brezstopenjski, z osnovnimi položaji: naprej, nazaj, parkiranje.. Več kot solidno vzmetenje ustvarja enak občutek v vožnji, kot ostala vozila tega razreda z vgrajenim motorjem z notranjim izgorevanjem, le da se ga ne sliši. ZOE je vrgel rokavico. Z naraščanjem dometa baterij in hitrih polnilnic jo bomo kmalu začeli pobirati vse pogosteje. Lahko tudi že zdaj.

 

 

Write A Comment