Po skoraj dveh desetletjih tišine se legendarna avtomobilska znamka Yugo vrača na avtomobilski zemljevid. Kultno`najslabši avtomobil vseh časov´, kot ga je označil MotorTrend). Na dogodku Car Design Event 2025 v Münchnu je podjetje Globo GmbH razkrilo pomanjšan model novega dvo-vratnega hatchbacka, ki bo po napovedih v serijsko proizvodnjo zapeljal leta 2027.
Novi Yugo, katerega oblikovanje podpisuje srbski oblikovalec Darko Marćeta, predstavlja sodobno reinterpretacijo izvirnega modela iz 80. let prejšnjega stoletja. Čeprav je oblikovno precej bolj aerodinamičen in vizualno privlačen, naj bi ohranil prepoznavno dušo klasičnega Yuga – a z jasnim pogledom v prihodnost.
Podjetje napoveduje, da bo povsem delujoči prototip pripravljen do otvoritve Belgrade Expo, ki je predviden za 15. maj 2027. Kljub temu Yugo še nima lastnih proizvodnih zmogljivosti – v serijsko proizvodnjo naj bi model popeljal kateri izmed uveljavljenih proizvajalcev, ko bo prototip dokončan.
Čeprav v razvoju električnih modelov ni izključen, bo novi Yugo sprva ponujen z bencinskim motorjem, ki bo na voljo z ročnim ali samodejnim menjalnikom. Cena še ni znana, podjetje pa zagotavlja, da bo vozilo »zelo dostopno« in namenjeno širokemu krogu uporabnikov, predvsem urbanih voznikov.
Originalni Yugo, simbol balkanske avtomobilske industrije, je med letoma 1980 in 2008 izdeloval državni proizvajalec Zastava Motors v Kragujevcu (današnja Srbija). Temeljil je na Fiatu 127, a je imel značilno lastno obliko. Zaradi vojn, sankcij in gospodarskih pretresov v 90. letih je Zastava postopoma izgubljala proizvodne kapacitete. Po koncu proizvodnje Yuga je tovarno prevzel Fiat, danes del koncerna Stellantis, ki tam zdaj izdeluje Citroën C3.
Novi projekt vodi Aleksandar Bjelić, izkušen inženir in podjetnik, ki že skoraj dve desetletji deluje v avtomobilski industriji.