V zadnjih letih opažamo, da skoraj vsi kitajski avtomobili z notranjim zgorevanjem – bodisi bencinski, plinski ali hibridni – uporabljajo 1,5-litrski motor. Ali ste se kdaj vprašali zakaj? Ta značilnost ni naključna, saj obstaja več tehničnih, ekonomskih in tržnih razlogov za to odločitev, ki jo sprejemajo številni proizvajalci iz Kitajske.

Kompromis med zmogljivostjo in porabo

Glavni razlog za pogostost 1,5-litrskih motorjev v kitajskih vozilih je optimalno ravnotežje med zmogljivostjo in učinkovitostjo. Gre za prostornino, ki zadosti potrebam povprečnega voznika, obenem pa omogoča zmerno porabo goriva in nižje emisije, kar je pomembno v času strožjih okoljskih standardov.

Ugodnejši davčni režimi v Aziji

Poleg tehničnih lastnosti pa na izbiro te prostornine vplivajo tudi carinske olajšave. V državah jugovzhodne Azije – kjer je prisotna močna prodajna usmerjenost kitajskih proizvajalcev – velja davčna olajšava za uvožena vozila s prostornino motorja do 1,5 litra. Vozila s takšnim motorjem so obdavčena z 5-odstotnim carinskim dajatvam, medtem ko večji motorji plačujejo 20-odstotni davek.

Od japonskih korenin do lokalnega razvoja

Pred približno 15 leti so številni kitajski avtomobili res uporabljali motorje japonskega izvora, predvsem Mitsubishi-jeve. Danes pa so takšni primeri redki. Med izjeme sodijo nekateri modeli, ki se prodajajo tudi v Evropi, kot so Forthing Friday, Cirelli 5 in Evo 6, pa tudi EMC Quattro in Sette.

Chery in avstrijski vpliv

Večino sodobnih 1,5-litrskih motorjev za kitajske avtomobile danes proizvaja podjetje Acteco – skupno podjetje kitajskega proizvajalca Chery in avstrijskega specialista za pogonske sklope AVL. Te motorje najdemo v številnih modelih znamke Chery in njenih evropskih derivatih, kot so Jaecoo 7, DR 3.0, 5.0, 6.0 in 7.0, EMC Sei ter skoraj celotna linija Sportequipe.

Lastni razvoj pri največjih proizvajalcih

Tudi drugi veliki proizvajalci iz Kitajske vlagajo v lasten razvoj. BYD, na primer, za model Seal U uporablja v celoti interno razvit 1,5-litrski motor. MG, ki je v lasti skupine SAIC, motorje razvija v sodelovanju z General Motors. Podobno velja za znamko Lynk & Co, ki je del skupine Geely in svoje motorje razvija v partnerstvu z Volvom.

Skratka, uporaba 1,5-litrskih bencinskih motorjev pri kitajskih avtomobilih ni zgolj tehnična rešitev, temveč strateška odločitev, ki združuje stroškovno učinkovitost, skladnost z mednarodnimi davčnimi okviri ter prilagodljivost glede na potrebe različnih trgov. Ob vstopu vse več kitajskih znamk na evropski trg bomo ta motor verjetno videvali še pogosto. (Povzeto/AlVolante)