Kitajski proizvajalec električnih vozil Xpeng je za četrto četrtletje objavil napoved prihodkov, ki je nižja od pričakovanj analitikov. Dolgotrajna cenovna vojna in vse ostrejša konkurenca na največjem avtomobilskem trgu na svetu zmanjšujeta tempo rasti podjetja in pritiskata na njegove marže.

Napoved je previdna, čeprav sta Xpeng in njegov neposredni tekmec Nio oktobra dosegla rekordne dobave. Medtem so Teslini rezultati na Kitajskem padli na najnižjo raven v zadnjih treh letih. Kontrastni trendi kažejo, kako neenakomerno cenovni pritiski vplivajo na številne proizvajalce v prenasičenem kitajskem EV-sektorju.

Prihodki pod pričakovanji analitikov

Xpeng za četrto četrtletje pričakuje prihodke med 21,5 in 23 milijardami juanov (3,03 milijarde USD), kar je pod povprečno oceno analitikov, ki jo je zbral LSEG, ta pa znaša 26 milijard juanov.

Analitičarka Third Bridge, Rosalie Chen, poudarja, da je podjetje z lansko uvedbo novega cenejšega modela Mona 03, pol cenejšega od Tesle, skupaj z zmanjšanjem vlaganj v sisteme inteligentne vožnje, izgubilo del privlačnosti v segmentu vozil nad 200.000 juanov.

Model Mona M03, prvi pod Xpengovo novo množično znamko, razvito skupaj s platformo DiDi, je ključen za vstop podjetja v cenovno dostopnejši del trga električnih avtomobilov.

R&D pritiskajo na kratkoročne rezultate

Na nedavnem dogodku AI Day je Xpeng predstavil razvoj futurističnih konceptov za t. i. »leteče avtomobile« ter humanoidne robote, namenjene industrijskim aplikacijam. Takšni dolgoročni projekti zahtevajo znatna vlaganja v raziskave in razvoj, kar bi lahko še dodatno obremenilo bližnjo dobičkonosnost podjetja.

Stabilni rezultati v tretjem četrtletju

Za tretje četrtletje je Xpeng poročal o prihodkih v višini 20,38 milijarde juanov, kar je skladno s pričakovanji. Rast so poganjale predvsem dobave vozil, ki so se na letni ravni povečale za 149 odstotkov.

Za četrto četrtletje Xpeng pričakuje, da se bodo dobave povečale za 37 do 44 odstotkov v primerjavi z enakim obdobjem lani.