Že v drugi polovici petdesetih let sta Alfa Romeo in Abarth sodelovala pri ustvarjanju lahkega športnega avtomobila s kompaktnim motorjem, ki je lahko kar najbolje izkoristil pozitivno razmerje med maso in močjo. Leta 1958 je pod vodstvom Alfe Romeo in milanskega inženirja Maria Coluccija nastal Abarth 1000 SP (Sport Prototype), kompaktni kupe z jeklenim okvirjem je oblikoval in izdelal Bertone, zasnoval pa Franco Scaglione. Abarth 1000 SP je poganjala prilagojena različica sredinsko nameščenega motorja Giuliette Sprint Veloce s 105 KM, ki je omogočal najvišjo hitrost 230 km/h. Izdelanih je bilo 50 primerkov.

 

Po 55 letih in po navdihu legendarnega modela je nastala sodobna različica. Novi Abarth 1000 SP zasnovan kot lahkoten, aerodinamičen dvosedežnik brez strehe v nekdanjem slogu »barchette«(ladjice) in na tehnični osnovi Alfe Romeo 4C. Okvir osrednje celice je iz ogljikovih vlaken, prednji del pa iz aluminija. Spredaj sloni na trikotni trivodilni premi, zadaj pa na Mcphersonovi shemi. Sredinsko nameščeni štirivaljni motor zmore 240 KM.