Audi Q2, najmanjši med hišnimi križanci in SUV-ji z oznako Q, je že od prihoda na trg leta 2016 tudi prodajno najuspešnejši. Z lansko oblikovno in vsebinsko osvežitvijo, ga Audi želi ohraniti na tej statusni ravni kompaktnega razreda. Stavi predvsem na oblikovno izrazitejši profil dinamično ostrejših linij kotov in robov, z novimi, raznolikimi funkcijami sistema infotainment in dinamično tehnologijo podvozja, ter seveda bogatejšo ponudbo v veliki meri koristne, dodatne opreme, kot progresivno krmiljenje in opcijska prilagodljiva asistenca za vožnjo. Dodatno so na voljo tudi matrični LED-žarometi in zadnje LED luči, s katerimi je bil opremljen testni Q2 v našem primeru, vključno s povezljivimi storitvami Audi connect v notranjosti. Bogatejši je tudi nabor asistenčnih sistemov, za varnejšo in udobnejšo vozno izkušnjo tako za vsakdanjo uporabo kot za prosti čas. Notranjost sprejme do 5 oseb, čeprav je neokrnjeno oziroma polno udobje namenjeno samo štirim. V prtljažniku je prostora namenjenega prtljagi od 405 do 1.050 litrov.

Moderen, dokaj strog dizajn armaturne plošče, brez odvečnih gumbov je osredotočen na 12,3-palčen, digitalen zaslon visoke ločljivosti pred voznikom, s koristnimi prikazi hitrosti, števila vrtljajev, zemljevida, informacij o radijskih postajah in medijih ter potovalnega računalnika. Ostale funkcije multimedijskega sistema prikazuje osrednji 8,3-palčni zaslon s prijetno grafiko. Vozniku je na voljo navigacija, z vremenskimi in prometnimi informacijami in med ostalim povezave prek Apple CarPlay in Android Auto. Izboljšana je kakovost materialov mehkih na dotik, čeprav trdih na notranji strani vrat. Kakšno pripombo bo sprožil tudi predal na sopotnikovi strani, ki ni osvetljen. Udobna, prednja športna sedeža paketa S-line loči dokaj širok in visok sredinski greben, ki omejuje udobje tretjemu potniku zadaj.

Dodatno je bil ta paket v našem primeru nadgrajen še s trikrakim, večfunkcijskim usnjenim volanom, izbirnikom Drive select, shranjevalnim in prtljažnim paketom, samodejno klimatsko napravo, zatemnjenimi stekli zadaj, komfornim ključem, optičnim paketom črnih elementov, 18-palčnimi platišči, barvno letvijo na C stebričku, vlečno napravo, projekcijskim Audijevim smartphone interface, komfortnim paketom plus in med ostalim še z asistenčnimi paketi Vožnja, Varnost, komfortnim in tehnološkim paketom. Tudi Ibisovo bela barva vozila je za doplačilo. Torej, za skoraj 12.000 več nad osnovno ceno 31.880 evrov.

Seveda je tudi v seriski opremi nekaj vozniku zelo koristnih pomožnih funkcij. Pri vzvratni vožnji se zaradi slabše vidljivosti lahko zanese na parkirne senzorje z zvočnim opozarjanjem in zadnjo kamero, in speljevalno asistenco,. Za nadzor nad razdaljo med vozili v mestnem prometu, preprečevanje in blaženje trkov pa je zadolžen sistem Audi pre sense. Sproščeno vzdušje za volanom ustvarja poleg prijetne ambientne osvetlitve tudi kakovosten MMI radio.

Zanimiva je predvsem povezava med 1,5-litrskim bencinskim TSI motorjem 110 kW/150 KM in 7-stopenjskim menjalnikom S tronic. Motor je v nižjem območju delovanja tih in tekoč, tudi na avtocesti pri 130 km/h, kjer deluje pri 2.300 vrtljajih. Sistem za večjo učinkovitost COD (cylinder-on-demand) namreč pri nizkih obremenitvah začasno izklaplja drugi in tretji valj. Ko pa noga pohodi plin pride do izraza živahnost motorja in hitro prestavljanje menjalnika. Od 0 do 100 km/h se odzove v 8,6 sekunde in doseže najvišjo hitrost 218 km/h. Obnašanje na cesti je predvidljivo in voznika ne spravi v zadrego niti hitra vožnja v ovinkih, kjer se Q2 odziva zanesljivo in stabilno, volan pa krmili prožno in natančno. Potovalni računalnik je kazal kar sprejemljivo povprečje 7,6 l/100 km ne glede na različen temperament vožnje. Kakorkoli, cenimo okretnost vozila, odlično navezo motorja in menjalnika ter sodobno tehnologijo, čeprav je v veliki meri za doplačilo, kar nam je hkrati tudi manj všeč. (t+f/bl)

Tehnični Podatki:

Vrsta motorja: vrstni 4-valjni bencinski motor z neposrednim vbrizgavanjem goriva, uravnavanje lambda sonde, uravnavanje klenkanja, turbopolnilnik in turbopolnilnik na izpušne pline; gibalna prostornina: 1498 ccm; največja moč, kW (KM) pri 1/min: 110 kW (150 KM) pri 5000-6000; največji navor, Nm pri 1/min: 250/1500 – 3500; pogon na sprednji kolesi; menjalnik: 7-stopenjski S-tronic; masa praznega vozila: 1365 kg; dovoljena skupna masa: 1855 kg; prostornina prtljažnika: 405 l;  največja hitrost v km/h: 218; pospešek 0-100 km/h v s: 8,6; poraba goriva (kombinirana vožnja) v l/100 km: od 5,8; emisija CO2 v g/km (kombinirana vožnja): od 132; emisijski razred: Euro 6d-ISC-FCM;

Mere: dolžina: 4208 mm; širina: 1794 mm; višina: 1508 mm; medosna razdalja: 2601mm;

Cena osnovnega modela: 31.880 evrov, cena testnega vozila: 43.725 evrov.