Audi A3 je po štirih letih doživel rahlo osvežitev, ki prinaša nekaj estetskih in tehničnih izboljšav. Petvratni Sportback in štirivratna limuzina se ponašata s prenovljenimi odbijači, spremenjeno masko in notranjimi podrobnostmi, ki dajejo vozilu svež in sodoben videz. Nova izvedenka allstreet, osnovana na Sportbacku, se razlikuje po 3 cm višji oddaljenosti od tal, kar je rezultat spremembe vzmetenja. Poleg tega so platišča za en palec večja (19-palčna), kar omogoča bolj samozavestno vožnjo po makadamu in slabem asfaltu, čeprav ni posebnih voznih programov za zahtevne podlage, kot sta sneg in blato.
Dizajn in zunanjost: Audi A3 allstreet se od Sportbacka razlikuje tudi po dizajnu crossoverja s temnimi obrobami, značilnimi za terenska vozila. Sprednji del izstopa z višjo in bolj kvadratno rešetko v obliki satja, specifičnimi odbijači s satenastimi elementi ter plastičnimi zaščitami okoli blatnikov in pod vrati ter dodatno z ohišji zunanjih ogledal v črni barvi. Markantni elementi terenskih vozil in enodelni okvir mreže hladilnika osmerokotne oblike dajejo vozilu mogočen videz. Prtljažnik s prostornino 380 litrov, ki jo je mogoče povečati na 1.200 litrov, je uporaben za vsakodnevna opravila in prosti čas, kar povečuje praktičnost vozila, pri tem dodatno tudi shranjevalni in praktični prtljažni paket, z električnim odpiranjem/zapiranjem pokrova prtljažnika, kar sploh ni odveč.
Motorji in zmogljivost: Audi A3 allstreet ponuja enake motorje kot Sportback, oba z močjo 110 kW (150 KM). Na voljo sta dvolitrski dizelski motor in 1,5-litrski bencinski motor z blagim hibridom in turbinskim polnilnikom, oba v kombinaciji z dvosklopčnim sedemstopenjskim menjalnikom. Testirani model je bil opremljen z bencinskim motorjem, ki zagotavlja dobro elastičnost in pospešek, kar je ključnega pomena za dinamično vožnjo. Voznik si lahko dodatno omisli kot pomoč prilagodljivo asistenco za vožnjo. Pri vzvratni vožnji si lahko pomaga, če dokupi, s kamero ali prav tako s parkirno asistenco s parkirnim sistemom
Tehnologija in Oprema: Standardna oprema razen električno nastavljivih in ogrevanih zunanjih vzvratnih ogledal, ogrevanih šob za pranje stekel, paketa notranje osvetlitve asistence pri izogibanju in zavijanju in varnosti Audi pre sense front, ne ponuja veliko. Zato je pametno doplačati še marsikaj koristnega s spiska dodatne opreme. Naj omenim predvsem nova matrična LED-žarometa, ki omogočata prilagajanje svetlobnih vzorcev glede na izbiro voznikovih nastavitev, kar izboljšuje vidljivost in varnost med vožnjo. Tu so še zadnji LED luči, Audi hold assist za speljevanje in druge funkcije, progresivno krmiljenje, kot v testnem A3.
Notranjost in udobje: Notranjost Audija A3 allstreet je prostorna in skrbno oblikovana, z udobnimi športnimi sedeži v S line mikrovlaknih, s komfortnim paketom Pro. To pomeni električno nastavljiva sedeža s pomnilno funkcijo. Med naprednimi tehnologijami moramo vsekakor omeniti 10,25-palčni virtualni prikazovalnik Audi kot del serijske opreme. Opcijski virtualni prikazovalnik Audi Plus pa prinaša 12,3-palčni kombinirani instrument s polno visoko ločljivostjo in individualnimi možnostmi prikaza, kar omogoča vozniku prilagajanje informacij glede na njegove potrebe.
Sedežna garnitura je zamišljena dokaj nizko, kar zagotavlja udobje za štiri odrasle potnike. Peti potnik na sredini zadnje klopi ima nekoliko manj udobja zaradi sredinskega grebena, ki je visok približno dvajset centimetrov. Prevleke, kot je tekstilna na armaturni plošči, so delno izdelane iz recikliranih materialov, kar poudarja okoljsko ozaveščenost proizvajalca.
Vozna izkušnja: Audi A3 allstreet izstopa po izjemni okretnosti, zmanjšanem nagibanju karoserije v ovinkih in natančnem krmiljenju. Tudi pri živahni vožnji ni opaznih razlik v primerjavi z nižjim Sportbackom. Vozilo se dobro obnese pri vožnji čez luknje in neravnine, pri čemer ostaja precej tog. Menjalnik z dvojno sklopko, opremljen z ročicami na volanu za ročno izbiro sedmih prestav, je uglajen in hiter v športnem načinu.
Znani 1,5-litrski bencinski motor z močjo 110 kW (150 KM) preseneča z elastičnostjo in pospeškom, povprečna poraba pa je od liter do liter in pol višja od uradne, odvisno od načina vožnje. Motor omogoča tudi učinkovito in dinamično vožnjo, kar povečuje užitek pri vožnji.
Sklep: Audi A3 allstreet kljub višji oddaljenosti od tal ne razočara z vodljivostjo in okretnostjo. Zunanji videz je eleganten, večja oddaljenost od tal pa olajša vožnjo po neravnem terenu. Visok srednji greben na zadnjih sedežih nekoliko omejuje udobje, vendar vozilo ostaja praktično in zmogljivo.
Čeprav absorpcija razpok in lukenj na cesti ni najboljša, Audi A3 allstreet ponuja izjemno vozno izkušnjo za vsakodnevne vožnje in vikend avanture. Njegov sodoben, eleganten dizajn, napredna tehnologija in udobna notranjost ga naredijo idealno izbiro za tiste, ki iščejo praktičnost in eleganco v enem vozilu. Skratka allstreeet za vse elegantne poti. (T+F:BL)
Tehnični podatki: Audi A3 allstreet 35 TFSI 110/ 150 S tronic
Vrsta motorja: Vrstni 4-valjni bencinski motor z neposrednim vbrizgavanjem goriva, uravnavanjem lambda sonde, uravnavanjem klenkanja in turbopolnilnikom, blago hibridno električno vozilo (MHEV)
Delovna prostornina 1498 ccm; Največja moč 110 kW (150 KM) pri 5000–6000 min-1; Največji navor 250 Nm pri 1500–3500 min-1; Vrsta pogona: Pogon na sprednji kolesi; Vrsta menjalnika 7-stopenjski S tronic; Mase/prostornine: Dovoljena skupna masa 1880 kg; Dovoljena obremenitev strehe/vlečne kljuke 75/80 kg: Dovoljena obremenitev pri prikolici brez zavor 710 kg; Vozne zmogljivosti/poraba: Najv. Hitrost 221 km/h; Pospešek 0–100 km/h 8,4 s: Vrsta goriva: Super bencin brez žvepla, ROŠ 95: Poraba goriva (kombinirana vožnja) od 5,4 l/100 km; Emisije CO₂ (kombinirana vožnja) od 123 g/km; Emisijski standard Euro 6 EA, cena : 32.920 evrov