Trenutek resnice za Audi Q5 je v lanskem letu sprožil občutno oblikovno in vsebinsko osvežitev na evropskem trgu dolga leta enega najbolj prodajanih SUV vozil srednje velikosti premium segmenta. Nič radikalnega pa vendar gre za novosti zunanjega dizajna opazne že na prvi pogled: svež sprednji del vozila z visokimi odprtinami za dovod zraka in nizko, široko zaščitno mrežo hladilnika osmerokotne oblike z navpičnimi rebri. Spredaj so matrični LED žarometi in zadaj prav tako LED luči. Dodatno so ob nakupu na izbiri tri vrste svetlobne grafike zadnjih luči, vezane na prihod ali odhod z doma.  Dinamiko zadka poudarjata robova izpušne cevi trapezne oblike, difuzor s prečno letvijo in kromirana letev pod lučmi, ki se razteza čez celotno širino vozila. Q5 je zdaj na račun novih odbijačev za spoznanje(19 mm) daljši, širina in višina vozila pa ostajata nespremenjeni. Estetsko opazen, relativno visok in pregleden ter enostavno vodljiv se ne upira niti vsakdanji uporabi. Tudi v ta namen ponuja bogat nabor multimedijskih vsebin in pomožnih funkcij. V standardni opremi je 10.1-palčni MMI  je zaslon na dotik in enostavno izbiro menija. V kombinaciji z MMI navigacijo plus vsebuje tudi povezavo navigacije in infotainmenta, glasovno izbiro in dostop do `oblaka´ za večjo fleksibilnost, s široko izbiro lastnih nastavitev. Voznik bo odobraval tudi natančni, trikraki, večfunkcijski v usnje oblečen volan in serijsko v paketu S-Line tudi 18-palčna platišča.

V notranjosti so novosti omejene predvsem na novo oblazinjenje in zaslone, s sredinskim 10,1-palčnim občutljiv na dotik in enostavnim upravljanjem aplikacij Android Auto in Apple CarPlay, kot s klimatsko napravo. Rahlo spremenjena, toda pregledna je 12,3-palčna grafika instrumentne plošče kjer ni več LED indikatorjev temperature motorja in količine goriva. Te informacije najdemo zdaj na zaslonu. Udobje notranjosti je namenjeno petim osebam, ki imajo zadaj dovolj prostora za noge in nad glavo. Naslonjalo zadnjih sedežev je deljivo v treh segmentih. Za njim se lahko prostornina prilagodljivega prtljažnika poveča s 520/1520 na 550-610/1550 litrov Čez celotno armaturno ploščo poteka elegantna tridimenzionalno oblikovana okrasna letvica, ki zaokroža premium videz brez dvoma kakovostne notranjosti vozila, z izbiro primerne ambientne osvetlitve.

V Audiju Q5 40 TDI je sedemstopenjski S tronic z ultra tehnologijo in pogonom quattro, ki učinkovito s skoraj neopaznim prestavljanjem upravlja z zmogljivim dvolitrskim TDI motorjem moči 150kW/204 KM. V normalnem delovanju je osredotočen na prednji kolesi, v spolzkih razmerah ali kako drugače zahtevno športno vožnjo se pridružita še zadnji kolesi. V mnogih situacijah se to zgodi predvidljivo, oziroma kolikor senzorji v naprej predvidijo določene situacije. Tih, tudi vibracije so komaj opazn. Novi Audi Q5 prepriča s spontanimi, dinamičnimi pospeški in agilnim krmiljenjem. Z mesta do 100 km/h pospeši v 7,6 s in preseže 222 km/h, ob povprečni porabi 6,38 l/100 km po WLTP. Mehanska zapora vozno dinamiko in pogonske momente porazdeljuje na sprednjo in zadnjo premo brez časovnega zamika. Opcijsko elektronsko uravnavano zračno vzmetenje z brezstopenjsko prilagodljivim blaženjem na vseh štirih kolesih avtomatsko uravnava višino podvozja in blaženje vozila. Audi drive select poleg tega omogoča tudi nastavitev želene karakteristike vozila v različnih razpoložljivih načinih. Voznik lahko med pomožnimi sistemi računa tudi na Audi pre sense city, ki ga v mestnem prometu opozarja pred neposrednimi trki, tudi s pešci.

 

 

Audi Q5 kot “blagi” hibrid ne uživa samo ugodnosti rezervirane za hibride, kot denimo dostop do omejenih prometnih con, parkiranje na modrih črtah in še več. Med upočasnjevanjem kolesa premikajo električno enoto. Ta proizvaja tok, ki je shranjen v namenski bateriji. V nasprotju s tradicionalnimi “lahkimi” hibridi pa se ta energija ne uporablja za potiskanje avtomobila v pospeševanje, temveč le za to, da bi storitve na vozilu dlje delovale in omogočile tudi tako imenovano nekaj sekundno “jadranje”, neodvisno od voznika, za enostavnejšo uporabo in večje udobje. Pri Audiju Q5 posebej izpostavljamo udobje, zvočno izolacijo, drsne zadnje sedeže, ki se prilagajajo potniškemu prostoru oziroma prtljažniku in multimedijski sistem z zaslonom na dotik. Manj pa spodnje zadnje luči na skrajnih robovih, ki so preveč izpostavljene dotikom in trkom na parkiriščih. (teksin foto:BL)

 

Tehnični podatki: Vrsta motorja: vrstni 4-valjni dizelski motor s sistemom vbrizgavanja goriva preko skupnega voda in turbopolnilnikom, blago hibridno električno vozilo (MHEV)

Gibna prostornina, ccm: 1968; največja moč, kW (KM) pri 1/min: 150 (204)/3800-4200; Največji navor, Nm pri 1/min: 400/1750-3250; Krmiljenje motorja: elektronsko, dizelski motor ;Vrsta pogona: štirikolesni pogon quattro s tehnologijo ultra; Vrsta menjalnika: 7-stopenjski S tronic; Zavorni sistem: dvokrožni zavorni sistem s črno/belo razdelitvijo za sprednjo/zadnjo premo; ESC/ABS/EBV; ojačevalnik zavorne moči, hidravlična zavorna asistenca; Krmiljenje: hitrostno prilagodljivo elektromehansko servokrmiljenje; obračalni krog pribl. 11,8 m

Mase/prostornine: Masa praznega vozila v kg: 1880; Dovoljena skupna masa v kg: 2510; Dovoljena obremenitev strehe/vlečne kljuke v kg: 75/100; Dovoljena masa prikolice v kg brez zavor: 750; Dovoljena masa prikolice v kg, pri vzponu do 12 %: 2400; Prostornina prtljažnika v l: 520; Prostornina rezervoarja za gorivo v l (pribl.): 65

Vozne zmogljivosti/Vrednosti porabe in emisij po WLTP: Največja hitrost v km/h: 222; Pospešek 0-100 km/h v s: 7,6; Poraba goriva (kombinirana vožnja) v l/100 km **: od 6,3; Emisija CO2 v g/km (kombinirana vožnja) od 166; Emisijski razred: Euro 6d-ISC-FCM: Cena S-Line: 53.150 €