BMW se po več letih ponovno vrača k tehnologiji električnih vozil z podaljšanim dosegom (EREV). Po poročanju več tujih medijev naj bi bavarski proizvajalec v sodelovanju z nemškim dobaviteljem ZF Friedrichshafen razvijal model iX5 Rex – različico električnega SUV-ja iX5, ki naj bi z enim polnjenjem in pomočjo bencinskega motorja dosegel do 1.000 kilometrov skupnega dosega.

Čeprav je BMW to tehnologijo že uporabljal v modelu i3 z dodatnim bencinskim agregatom, ki je služil kot generator, so proizvodnjo tega modela končali leta 2019. Sedaj pa se nemški proizvajalec očitno odziva na trende na največjih avtomobilskih trgih, kjer se EREV vozila znova uveljavljajo kot prehodna rešitev med klasičnimi hibridi in povsem električnimi vozili.

Kitajska v ospredju rasti, Evropa in ZDA sledita

Prodaja EREV vozil je na Kitajskem v prvih petih mesecih letošnjega leta zrasla za skoraj 50 odstotkov, poroča Kitajsko združenje za osebna vozila (China Passenger Car Association). Kitajski proizvajalci, kot je Li Auto, trenutno dominirajo v tem segmentu, k širjenju pa se pridružujejo tudi veliki evropski in ameriški proizvajalci, vključno z Volkswagenom, Stellantisom in Fordom.

V Evropi so trenutno med redkimi ponudniki EREV vozil Mazda z modelom MX-30 e-Skyactiv R-EV ter kitajski Leapmotor, v katerega je delno investiral Stellantis. Toda vse več zahodnih proizvajalcev razmišlja o uvedbi tovrstnih modelov tudi na evropskih in severnoameriških trgih.

Pomanjkljiva infrastruktura ostaja ovira za EV

Kljub rasti prodaje povsem električnih vozil (BEV) v Evropi in ZDA še naprej ostajajo izzivi, povezani z dosegom in polnilno infrastrukturo. Kot pravi Pedro Pacheco, podpredsednik raziskav pri analitskem podjetju Gartner, ostaja precej uporabnikov, za katere popolnoma električna vozila niso praktična izbira: »Veliko ljudi nima dostopa do domače polnilnice ali pa si ne želi čakati na javnih polnilnih mestih. Zanje je vozilo z dodatnim dosegom veliko bolj privlačna alternativa.«

Kaj prinaša iX5 Rex?

Podrobnosti o iX5 Rex še niso uradno potrjene, a viri blizu podjetja navajajo, da bo električni SUV združeval baterijski pogon s termičnim agregatom, ki bo služil kot generator za dodatno energijo – podobno kot v prejšnjem i3. Takšna rešitev bi lahko bistveno zmanjšala tako imenovano »anksioznost zaradi dosega«, hkrati pa ohranila prednosti električnega pogona.

BMW naj bi tehnologijo, ki je v razvoju še pod internim imenom, preizkušal tudi za širšo uporabo na trgih Severne Amerike in Evrope.(ANEurope)