Cupra Formentor, ki smo jo vozili pred kakšnim mesecem, se v tem primeru predstavlja kot križanec, osredotočen na diskretno športno estetiko, ter brez dvoma na izjemno zadovoljivo, športno vožnjo, ki brez najmanjšega dvoma zna navdušiti tudi zahtevnejše. Pri tem pa ne želi žrtvovati praktičnost in vsestranskosti uporabe. Ta koncept doseže svoj vrhunec prav s tem modelom VZ5, ki ga poganja 2,5-litrski petvaljni bencinski turbo motor s 390 KM. Oznaka “VZ” izvira iz španščine in pomeni “veloz” (hitro), medtem ko številka 5 označuje število valjev motorja, znanega tudi iz Audija RS3. Cupra Formentor temelji na platformi MQB Evo, ki jo deli z drugimi vozili v skupini Volkswagen, kar mu omogoča prostornost pri dolžini 445 cm, hkrati pa zagotavlja dobro nosilnost, kljub nagnjenemu kupejevskemu zadku, ki lahko v določeni meri omejuje vidljivost zadaj.

 

Cupra Formentor VZ5 se ponaša s 2,5-litrskim petvaljnim bencinskim turbo motorjem, ki proizvede 278 kW oziroma 390 KM in 480 Nm navora, kar ga postavlja v ospredje pred manj zmogljivim 2,0-litrskim motorjem s 310 KM. Ta po zmogljivostih vrhunski model je na voljo le s sedem – stopenjskim robotiziranim menjalnikom DSG z dvojno sklopko in štirikolesnim pogonom 4Drive.

Poleg 20-palčnih aluminijastih platišč se Cupra Formentor VZ5 razlikuje od manj zmogljivih izvedb po nekaterih podrobnostih, ki jih opazijo le najbolj zavzeti ljubitelji avtomobilizma: na primer, sprednji del ima širše odprtine za dovod zraka in aerodinamične elemente iz ogljikovih vlaken. Poleg tega ima dva para izpušnih terminalov, ki sta diagonalno razporejena na koncih odvoda zraka.

Oblikovno ostaja podoben manj zmogljivim različicam, z valovitimi površinami karoserije, izklesanimi koloteki in zoženim sprednjim delom, kjer prevladujejo šesterokotna maska in oglati polni LED žarometi. Zadnje luči so tudi vse diodne, povezane s tankim svetlečim profilom, ki prečka vrata prtljažnika, kar prispeva k vtisu, da je zadek mogoče še nižji kot sicer.

Notranjost vozila je dobro zasnovana, z motivom šesterokotnika, ki se ponavlja v različnih elementih, kot so zračne reže. Materiali in končna obdelava so visoke kakovosti, le plastika, ki se uporablja na grebenu med sedežema, ne predstavlja najboljše rešitve. 12-palčni zaslon na dotik, ki izgleda kot tablica, je opremljen z navigacijskim sistemom, inovativna funkcija “hola hola” pa aktivira glasovnega pomočnika. Potniki bodo cenili tudi triconsko klimatsko napravo in obilico prostora na zadnjih sedežih, ki sta primerna za dve odrasli osebi. Prtljažni prostor s 420 litri ni zanemarljiv, vendar je škoda, da naslonjalo ostane rahlo dvignjeno oziroma ustvarja neke vrste stopnico v podrtem položaju.

 

Cupra Formentor VZ5 se lahko pohvali z močnim, izjemno zmogljivim bencinskim petvaljnikom, kar izdaja prav tako izjemen, prodoren pospešek s 4,2 s od 0 do 100 km/h in elektronsko omejeno najvišjo hitrost 250 km/h. Nižja lega in integriran razdelilnik navora izboljšujeta obnašanje vozila v ovinkih, medtem ko funkcija Drift omogoča lahkotno vožnjo v razkošnih driftanjih. Elektronsko nadzorovana vzmetenja s široko nastavljivimi blažilniki in specifičen zavorni sistem zagotavljata stabilnost in varnost vožnje. Poleg tega je varnostna oprema tudi za hitrega voznika več kot zadovoljiva, s številnimi naprednimi funkcijami, kot je samodejno zaviranje, spremljanje mrtvega kota in virtualnim asistentom.

V primerjavi s standardnim vozniškim položajem smo raje malce dvignili sedež, saj je osnovna nastavitev precej nizka. Kljub temu je upravljanje vozila enostavno in odzivno, kar omogoča udobno in prijetno vožnjo. Cupra Formentor VZ5 se izkaže za odlično vozilo tako na cesti kot na dirkališču, kar dokazujejo njegove impresivne zmogljivosti in dinamične lastnosti, zaradi katerih lahko spravi v zadrego tudi katerega od na videz elitnejših športnih tekmecev.

Skratka hvalimo izjemno zmogljivost s 390 KM moči in 480 Nm navora ter štirikolesnim pogonom 4Drive. Formentor VZ5 se ponaša z agresivnim in privlačnim dizajnom, ki privablja poglede. Opremljen je s 20-palčnimi aluminijastimi platišči, aerodinamičnimi elementi iz ogljikovih vlaken in diodnimi lučmi, kar mu daje edinstveno in prestižno podobo. Napredne tehnologije: Notranjost Formentora VZ5 je opremljena z naprednimi tehnološkimi funkcijami, vključno s 12-palčnim zaslonom na dotik, sistemom za prilagajanje voznih programov in številnimi asistenčnimi sistemi, ki izboljšujejo varnost in udobje med vožnjo.

Cupra Formentor VZ5 ne bo navdušila ali celo odvrnila od nakupa z relativno visoko ceno, zato morda ni primerna za tiste z omejenim proračunom ali tiste, ki iščejo bolj dostopno možnost v istem razredu. Kljub svoji športni naravi Formentor VZ5 morda ni najbolj praktična izbira za družine ali tiste, ki potrebujejo več prostora za potnike in prtljago.Potencialni stroški vzdrževanja: Zaradi visokih zmogljivosti in naprednih tehnologij lahko Formentor VZ5 zahteva višje stroške vzdrževanja in popravil v primerjavi z bolj konvencionalnimi vozili.

 

Tehnični podatki Cupra Formentor: 2.5 TSI 287kW (390 KM) DSG-7 Start/Stop 4DRIVE, CENA: 66.093 eur

MOTOR. Bencinski, valji / ventili (skupaj) 5 / 20, Gibna prostornina (cm3) 2.480, Premer in hod bata (mm) 82,5 / 92,8, Kompresijsko razmerje 10, Največja moč (kW (KM)/vrt. na min) 287 (390) / 5.700 – 7.000, Največji navor (Nm/vrt. na min) 480 / 2.250 – 5.700, Sistem vbrizgavanja goriva TSI-direktno vbrizgavanje, Sistem vžiga Elektronsko nadzorovan vžig (map-controlled), Atmosferski/turbopolnilnik Turbopolnilnik, ZMOGLJIVOSTI: Največja hitrost (km/h) 250, Pospešek 0 – 100 km/h (s) 4,2, MERE: Dolžina / širina / višina (mm) 4.468 / 1.852 / 1.505, Medosna razdalja (mm) 2.681, Prostornina prtljažnika (l) 410, TEŽA:  Največja dovoljena skupna vlečna masa z zavorami 12 % (kg)1.800, Za vožnjo pripravljeno vozilo, z voznikom (kg) 1.683