Kia v Evropi ne podpira zamika ali sprememb evropskega načrta, ki predvideva prepoved prodaje novih vozil z motorji z notranjim zgorevanjem do leta 2035.
»Pred nami je plaz električnih modelov, in če bi morali nenadoma ustaviti lansiranje električnih vozil, bi nas to stalo premoženje,« je dejal izvršni direktor Kia Europe Marc Hedrich ob začetku proizvodnje modela EV4 v tovarni v Žilini 20. avgusta. EV4 je prvi baterijsko-električni model znamke, ki nastaja v Evropi.
Kia v obrat vlaga 108 milijonov evrov za prilagoditve, potrebne za izdelavo modelov EV4 in EV2, vključno z novo linijo za vgradnjo baterijskih paketov.
Razkol v industriji
Hedrichova stališča se razlikujejo od pogleda vodstva Mercedes-Benza. Generalni direktor Ola Källenius, ki je tudi predsednik združenja ACEA, je nedavno kritiziral načrt EU, saj naj bi po njegovem mnenju evropske proizvajalce postavil v slabši položaj v primerjavi s konkurenco iz Kitajske in ob nizkem domačem povpraševanju.
Ko so ga novinarji vprašali glede Källeniusovih izjav, je Hedrich odvrnil: »To je isti človek, ki je še pred nekaj leti trdil, da bo njegovo podjetje v Evropi do leta 2030 prodajalo samo električna vozila.«
Kia stavi na elektriko, a ne opušča bencina
Kia je v Evropi v letih 2024 in 2025 predstavila več novih električnih modelov: EV3, EV9, EV4 in EV5, v letu 2026 pa bo sledil še EV2. Do leta 2030 želi proizvajalec, da bodo baterijska električna vozila predstavljala 74 odstotkov njegove prodaje v Evropi.
Hedrich pa poudarja, da to ne pomeni konca motorjev z notranjim zgorevanjem:
»Nikoli nismo rekli, da bomo nehali prodajati takšna vozila leta 2028 ali 2030, kot so napovedali nekateri drugi. Vemo, da gre za prehodno obdobje, ki bo trajalo še nekaj let, zato bomo ohranili vse tehnologije, dokler bo zanje dovolj povpraševanja.«
Rastoč delež električnih vozil v Evropi
Po lanskem upadu se je povpraševanje po električnih vozilih letos znova okrepilo. Do julija se je registracija baterijskih električnih vozil (BEV) v Evropi povečala za 26 odstotkov na 1,38 milijona enot, s čimer je tržni delež BEV narasel na 17,4 odstotka, v primerjavi s 13,8 odstotka leto prej.
Velik del rasti gre na račun kompaktnega križanca EV3, ki je zabeležil skoraj 41.000 prodaj in postal sedmi najbolje prodajani električni model v Evropi v tem obdobju. Do konca leta bi lahko delež BEV dosegel 18,5 do 19 odstotkov, napoveduje Hedrich.
Razlike med trgi
Za nadaljnjo rast prodaje BEV pa so potrebni stabilni pogoji, opozarja Kia. V Franciji se je prodaja letos zmanjšala za 4,4 odstotka, kar Hedrich pripisuje pomanjkanju preglednosti in pogostim spremembam podpornih politik. V Nemčiji pa naj bi nova pravila glede službenih vozil ter močnejša ponudba domačih proizvajalcev spodbudili prodajo.
Skepsa do priključnih hibridov
Medtem ko Kia agresivno širi ponudbo električnih modelov, ostaja previdna glede priključnih hibridov (PHEV) in vozil z razširjenim dosegom (EREV). »PHEV so prehodna tehnologija, ki je močno odvisna od lokalnih pravil. Ker se ta razlikujejo med državami, je izjemno težko postaviti zanesljiv poslovni model,« je dejal Hedrich. (ANEurope)





