Evropska komisija je po navedbah AutomotiveNews signalizirala Volkswagnu in BMW-ju, da razmišlja o znižanju carin na uvoz električnih vozil iz Kitajske, sta povedala dva vira, seznanjena z zadevo. Komisija je pripravljena ti dve avtomobilski podjetji uvrstiti med tako imenovana sodelujoča podjetja, kar bi jim omogočilo znižanje carine na 20,8 odstotka za njihove modele, izdelane na Kitajskem, namesto 37,6 odstotka, kolikor je predvideno po trenutnih načrtih.

BMW-jev električni Mini, izdelan na Kitajskem, in Cupra Tavascan, izdelan v Volkswagnovi tovarni v Anhuiu na Kitajskem, nista bila vključena v vzorčno analizo Bruslja pred napovedjo carin, kar pomeni, da sta bila samodejno obremenjena z najvišjo raven carine.

Če bo dogovor sprejet, bo to prvi zgodnji kompromis Bruslja glede carin, ki bodo prizadele nekatere največje evropske avtomobilske proizvajalce, ki izdelujejo avtomobile na Kitajskem in jih uvažajo v Evropo. Nemška avtomobilska industrija je nasprotovala carinam, saj se boji povračilnih ukrepov Kitajske, kjer so nemški avtomobilski proizvajalci lani ustvarili tretjino svojih prihodkov. Ameriški avtomobilski proizvajalec Tesla je zaprosil za lastno stopnjo carine za Model 3, ki ga izvaža v Evropo iz svoje tovarne v Šanghaju.

VW ni želel komentirati, medtem ko BMW ni bil takoj na voljo za komentar. Bruselj ima čas do jeseni, da sprejme končno odločitev o carinah, ki so za zdaj predhodne.

Tiskovni predstavnik Evropske komisije je povedal, da analizira več zahtev podjetij, ki med preiskavo še niso proizvajala baterijskih električnih avtomobilov na Kitajskem, in bo končno oceno podala kasneje v postopku.