Hyundai Kona se v svojem razredu uveljavlja kot zanesljiv in praktičen križanec, ki združuje prepričljivo vozno izkušnjo, prostornost in učinkovito hibridno tehnologijo. Z modernim dizajnom, ki sledi futurističnim trendom, kar še vedno lahko rečemo, ter premišljeno zasnovo za udobje in funkcionalnost, se osredotoča na potrebe vsakdanjih uporabnikov.
Kona izstopa z oblikovalskimi elementi, kot so dolgi LED trakovi dnevnih luči na sprednjem delu in zadku, ki prispevajo k prepoznavnemu videzu. Čeprav so glavni žarometi nameščeni v blatnikih in nekoliko bolj izpostavljeni, je celoten videz vozila svež in dovršen. Z dolžino 435 cm in povečano medosno razdaljo (266 cm) je prostornost v kabini očitno izboljšana. Aerodinamični koeficient 0,27 dodatno poudarja premišljenost pri zasnovi tega križanca.
Kona ponuja udobno notranjost, kjer se voznik in potniki počutijo sproščeno tudi na daljših vožnjah. Voznikov sedež omogoča številne prilagoditve, medtem ko imajo potniki na zadnjih sedežih več prostora za noge in glavo. Praktična ravna tla na zadnjih sedežih omogočajo prijetno potovanje tudi za tri potnike, čeprav je za daljše poti bolj primerno potovati v dvoje.
Prtljažni prostor s 466 litri zadostuje za vsakdanje potrebe in omogoča enostavno prilagoditev z zložljivimi zadnjimi sedeži v razmerju 40:20:40. Skupna prostornina prtljažnika ob zloženih sedežih doseže 1.300 litrov, kar je več kot dovolj za večje tovore ali športno opremo. Dvojno dno in motorizirana prtljažna vrata izboljšujejo uporabnost, nakladalni prag pa je nameščen nizko za lažje nalaganje težjih predmetov.
Kona Hybrid združuje 1,6-litrski bencinski motor z 105 KM in elektromotor z 44 KM, kar skupaj daje moč 103,6 kW(141 KM). Ta kombinacija zagotavlja tekočo in zanesljivo vožnjo. Sedemstopenjski robotizirani menjalnik z dvojno sklopko omogoča gladko prestavljanje brez “drsenja”, ki je pogosto prisotno pri drugih hibridih.
Med pospeševanjem avto ne izstopa po športnosti – za pospešek od 0 do 100 km/h potrebuje 9,5 sekunde, največja hitrost pa znaša 195 km/h. A Kona se odlikuje v mestni vožnji, kjer se sistem regenerativnega zaviranja odlično obnese in hkrati polni baterijo. Na testni vožnji je bila povprečna poraba od dobrih 5 l do litra več pri ostrejši vožnji, kar je yelo blizu uradnim podatkom porabe.
Kona je zasnovana z mislijo na udobje. Njeno podvozje učinkovito ublaži luknje in neravnine na cesti, kabina pa ostaja tiha tudi pri višjih hitrostih, vožnja pa uglajena, kot bi vozili avto višjega razreda. Krmiljenje je lahkotno in odzivno, kar je idealno za mestno vožnjo, čeprav bi pri avtocestnih hitrostih lahko ponudilo nekoliko več občutka stabilnosti. Kona si tehnično osnovo deli s Kio Niro, kar se odraža v podobnem poudarku na udobju in zanesljivosti vožnje.
Hyundai Kona je praktičen križanec, ki prepriča z udobno vožnjo, premišljeno zasnovo in učinkovitim hibridnim pogonom. Čeprav ne navdušuje z dinamičnostjo, se odlikuje z zanesljivo in ekonomično vožnjo, ki je idealna za vsakodnevno uporabo. Prostornost, prilagodljivost in moderna tehnologija so njeni ključni atributi, ki bodo zadovoljili tudi zahtevnejše uporabnike.
Na oko privlačno N-Line notranjost zaznamujejo športna pedala, odeta v aluminij, volanski obroč serije N Line in rdeči okrasni šivi. Ti poudarjajo športne sedeže, oblazinjenje na vratih in sredinski naslon za roke. Dinamični rdeči dodatki naredijo športna sprednja sedeža še atraktivnejša. Poleg privlačnega videza zagotavljata tudi učinkovit oprijem. Tu so še športna aluminijasta platišča 18‘‘ s pnevmatikami 215/55 R18, zunanji videz poudarjajo športna prednji in zadnji odbijač s črnimi dodatki in srebrno letvico, N-Line oznake v prednjem odbijaču in blatnikih, bočne obloge in pragovi v barvi karoserije s srebrno letvico, kromirana dvojna izpušna cev, kromirana letvica na pragu z oznako modela vozila. Hyundai Kona N-line na osnovi najbogatejšega paketa Impression zahteva še 900 evrov, kar po trenutnem ceniku znaša 37.200 evrov. Cena je dokaj usklajena s konkurenco in notranjo opremo. (T+F:BL)
TEHNIČNI PODATKI: MOTOR – BENCINSKI 1.6 T-GDI 2WD; MENJALNIK DCT 7-st; Prostornina (ccm) 1598; Maksimalna skupna moč kW (CV) 104 (141); Emisije CO2 g/km 103; Maksimalna hitrost (km/h) 194; Pospešek 0-100 km/h (s) 9,5; Poraba goriva (l/100km) kombinirano 6,267 – 6,530; Medosna razdalja (mm) 2.660; Dolžina (mm) 4.350 – 4.385; Širina (mm) 1.825; Višina (mm) 1.570 – 1.585; Najmanjši obračalni krog (m) 5,3; Masa (kg) 1.310; Prostornina prtljažnega prostora (l) 466 – 1.300