Renault Group opušča ambiciozne načrte na področju souporabe vozil in električne mikromobilnosti ter ustavlja več dejavnosti znamke Mobilize, ki so bile zasnovane kot alternativa klasičnemu avtomobilskemu poslovnemu modelu. Razlog je pomanjkanje donosnosti in potreba po racionalnejši razporeditvi kapitala v zahtevnem obdobju za avtomobilsko industrijo.
Skupina je potrdila, da bodo v kratkem zaključene storitve souporabe vozil Zity v Madridu in Milanu, prav tako pa se ustavlja proizvodnja električnega štirikolesnika Mobilize Duo, naslednika modela Renault Twizy. Ukinjen bo tudi načrtovani tovorni različici Bento. Vse omenjene dejavnosti so delovale v okviru enote Mobilize Beyond Automotive.
Renault bo kljub temu ohranil znamko Mobilize za finančne storitve, vključno z RCI Banque, ter nekatere tehnološke projekte, ki se bodo vključili neposredno v strukturo skupine. Med njimi so razvoj storitev vehicle-to-grid (V2G), digitalna platforma Glide za souporabo vozil in storitev Charge Pass, ki uporabnikom omogoča dostop do približno milijona polnilnih mest po Evropi.
Pomembna sprememba zadeva tudi polnilno infrastrukturo. Mobilize je do zdaj v Franciji vzpostavil približno 60 hitrih polnilnic, načrtoval pa je ambiciozno mrežo 650 postaj po Evropi do leta 2028. Novi cilji so bistveno skromnejši: do konca leta 2026 približno 100 polnilnic v Franciji in nekaj več kot 100 v Italiji, medtem ko so projekti v Belgiji in Španiji opuščeni.
Prestrukturiranje bo vplivalo tudi na zaposlene. Po navedbah virov bo ukinjenih okoli 80 delovnih mest od skupno približno 450 v enoti Mobilize Beyond Automotive, pri čemer bo Renault dajal prednost prostovoljnim odhodom in notranjim prerazporeditvam.
Odločitev sledi širšemu pregledu poslovanja, ki ga vodi novi izvršni direktor François Provost, naslednik Luce de Mea. Provost pripravlja nov srednjeročni strateški načrt, ki bo predstavljen v prvem četrtletju leta 2026. Cilj je osredotočiti naložbe na ključna področja ob hkratnem zmanjševanju tveganih projektov z negotovo donosnostjo.
Renault pri tem ni osamljen. Tudi drugi veliki proizvajalci, kot so Mercedes-Benz, BMW in Stellantis, so v zadnjih letih zmanjšali ali prodali svoje mobilnostne storitve, potem ko se je izkazalo, da te ne prinašajo pričakovanih prihodkov. Trg se tako očitno vrača k bolj tradicionalnim, a finančno stabilnejšim poslovnim modelom v avtomobilski industriji.


