Renault 4 oziroma pri nas popularna »katrca«je bil prvič predstavljen leta 1961. Kot navajajo Renaultovi viri, gre za obdobje približevanja in dobesedno tudi preseljevanja prebivalcev Francije s podeželja v neposredno bližino mest. Zaradi pomanjkljivega javnega prevoza na obrobju mest so začutili potrebo po lastnem vozilu, ki bi zadovoljil potrebe tako podeželskega kot mestnega življenja in hkrati bil primeren za vsakdanje potrebe, od vožnje do trgovin ali v službo. Vse več žensk se je zaposlilo in kupna moč gospodinjstev je začela rasti. Tu je svojo vlogo idelano odigral Renault 4L, ki je zadovoljil večino takratnih zahtev. Posebna novost so bila peta vrata na zadku, ki so pustila poseben pečat tudi pri nadaljnem razvoju novih modelov. Zaradi uporabnosti so jih imenovali « vrata v svobodo ». Prav zaradi petih vrat je Renault 4 L postal poseben družbeni fenomen.

Pierre Dreyfus(foto), generalni direktor Renaulta od leta 1955 do 1975 je začutil pravi trenutek v takratni družbi in od razvojnih ekip v tovarni zahteval prostoren, množičen avtomobil v slogu kavbojk, za ljudi vseh starosti in družbenih slojev po vsem svetu. Zadel je v polno. Renault je v tridesetih letih prodal več kot osem milijonov primerkov v več kot 100 državah. Pri nas so ga izdelovali v Novem mestu in ljubljanskem Litostroju.

Vrata na zadku so uporabnikom modela 4L omogočala enostaven in uporaben dostop do prtljažnika, kamor so lahko naložili vse mogoče, od bale slame, do opreme za taborjenje, odvisno od dejavnosti ali življenjskega sloga . Vrata na zadku so v naslednjih letih navdihnila več vrst novih avtomobilov, predvsem enoprostorske in športne terence. Renault si je drznil isti recept uporabiti še v veliko bolj tradicionalnem in statusnem segmentu, družinskih limuzin, kjer je bil ločen prtljažnik nekaj povsem samoumevnega.

Simbolna figura edinstvene revolucije, ki je prinesla bolj prestižne modele s petimi vrati je bil Renault 16, predstavljen leta 1965, kot model višjega razreda, ki je nadaljeval izročilo legendarnega R4 L. Danes ta koncept opredeljujemo kot kombilimuzino. Renault je začel razvijati široko paleto modelov s petimi vrati in šel po prestižni lestvici še višje z modeli R20, R25 in R30. Zadnja vrata je imel tudi privlačni kupe Fuego in kompaktna kombilimuzina R11. Brata Marreau sta leta 1982 z Renaultom 20 zmagala celo na reliju Pariz–Dakar. V sedanji Renaultovi paleti modelov je Mégane Conquest najnovejši predstavnik s petimi vrati.