Skupina Volkswagen (VW) je v prvem polletju 2025 zabeležila 1,3 milijarde evrov dodatnih stroškov zaradi carin, ki jih je uvedla administracija nekdanjega predsednika Donalda Trumpa. Kljub temu vodstvo verjame, da bi se utegnile dajatve kmalu znižati – predvsem v zameno za večje investicije v ZDA.
Izvršni direktor Oliver Blume je ob predstavitvi poslovnih rezultatov 25. julija dejal, da pričakuje, da se bodo pogajalci EU in ZDA dogovorili za bolj zmerno stopnjo carin, približno 15 odstotkov, namesto sedanjih 27,5 odstotka. VW naj bi tudi predlagal t. i. mehanizem popusta: za vsak dolar, vložen v ameriško gospodarstvo, bi se carinski pritisk zmanjšal za enak znesek.
„Lahko ponudimo velike naložbe in s tem dobimo priložnost za znižanje carin, hkrati pa odpremo vrata izvozu iz ZDA v druge dele sveta,“ je dejal Blume.
Nižja napoved poslovanja zaradi carin in stroškov prestrukturiranja
VW je zaradi dodatnih stroškov in prodajnega pritiska nižje maržnih električnih vozil, kot je VW ID.3, znižal svojo napoved dobičkonosnosti. Napoved operativne marže je zdaj znižana na 4 odstotke (prej najmanj 5,5 %), prihodki pa naj bi ostali na ravni preteklega leta – kljub predhodnim pričakovanjem o 5-odstotni rasti.
Tudi druge evropske avtomobilske skupine čutijo posledice trgovinskih napetosti. Stellantis je v prvem polletju zabeležil izgubo v višini 2,3 milijarde evrov, k čemur so prispevali odpovedani projekti in gospodarska negotovost. Kljub temu so napovedi o morebitnem znižanju carin pozitivno vplivale na delnice proizvajalcev, kot so Mercedes-Benz, BMW in Stellantis.
Naložbe in širitve v ZDA kot izhodna strategija
VW že gradi novo tovarno v ZDA za proizvodnjo vozil znamke Scout – robustnih športnih terencev in poltovornjakov. Poleg tega razmišlja o lokalni proizvodnji vozil znamke Audi in širitvi izvoza iz obstoječe tovarne v Chattanoogi v Tennesseeju.
VW-jev finančni direktor Arno Antlitz poudarja potrebo po „dobrem kompromisu“ med zahtevami ameriške administracije in realnimi možnostmi evropskih proizvajalcev.
Izboljšanje položaja v Evropi in Kitajski
Kljub izzivom na globalnih trgih, zlasti v Evropi in na Kitajskem, kjer lokalni proizvajalci, kot je BYD, prevladujejo na področju električnih vozil, analitiki opažajo znake stabilizacije. Analitik Harald Hendrikse iz banke Citi je zapisal, da se razmere v Nemčiji izboljšujejo in da bo VW kmalu začel žeti sadove prestrukturiranja, ki vključuje zmanjševanje zmogljivosti in stroškov. Do leta 2026 naj bi se postopno okrepili tudi znamki Audi in Porsche.
Usmeritev v partnerstva in nove modele
Volkswagen svojo konkurenčnost gradi tudi na novih partnerstvih. V ZDA sodeluje z Rivianom, na Kitajskem pa s podjetjem Xpeng. Prvi modeli iz teh sodelovanj naj bi na trg prišli prihodnje leto. Dodatno bo VW v Evropi prihodnje leto predstavil sistem za delno avtonomno vožnjo Super Cruise, ki ga bo testiral na glavnih avtocestah, s čimer bo konkuriral Fordovemu BlueCruise, ki že deluje v več državah EU.
V ZDA pa so avtomobili luksuznih znamk VW (Audi in Porsche) izključno uvoženi, kar pomeni, da so tam še posebej občutljivi na spremembe carinskih pravil.
Električna vozila – svetla točka VW-ja
Navkljub izzivom so se električna vozila izkazala kot svetla točka. Prodaja EV modelov se je v drugem četrtletju v Evropi povečala za 73 odstotkov. Kupci se vse bolj odločajo za alternative Tesli, tudi zaradi politično obarvanega vedenja Elona Muska. Najbolj priljubljeni modeli so VW ID.5, Audi Q4 e-tron ter Škoda Enyaq in Elroq. (ANEurope)




