Po modelu Stelvio, ki je osvojil istoimenski gorski prelaz, se novi, za razred manjši Tonale simbolično vzpenja prihodnosti te italijanske znamke naproti preko drugega znanega, visokogorskega prelaza v italijanskih Alpah po katerem je dobil ime (Passo del Tonale 1883 m) in sicer s prepoznavno, sodobno zasnovo in elegantnimi rešitvami. Ali bo pospešil srčni utrip ljubiteljev v tradicionalnem duhu te znamke? To smo se vprašali tudi mi, preden smo preizkusili hibridno različico z 1,5-litrskim bencinskim motorjem z 130 KM. Tonale, na to dokaj zahtevno vprašanje odgovarja z nezgrešljivim italijanskim dizajnom, najnovejšo tehnologijo, programsko opremo in sistemi elektrifikacije. Odkriva tudi široko ponudbo inovativnih storitev, osredotočenih na voznika.
Kot prvi srednji križanec znamke Alfa Romeo, z dolžino 4,53 metra, širino 1,84 m in višino 1,6 m, izkorišča mehansko osnovo modela Jeep Compass. Toda v določenih tehničnih segmentih temeljito prenovljenega in izpopolnjenega, predvsem na področju krmiljenja in vzmetenja. Kakovostno izdelan in popolnoma enakovreden najboljšim tekmecem v tem kompaktnem razredu SUV-jev je tudi na področju sodobnih tehnologij z najnaprednejšimi pripomočki za vožnjo, od Full LED reflektorskih žarometov, odzivnega, in dokaj intuitivnega multimedijskega sistema z 10,3-palčnim zaslonom ter Android Auto in Apple CarPlay za enostavno upravljanje združljivih mobilnih aplikacij z vgrajenega zaslona. Tonale želi zagotoviti vrhunsko povezljivost s popolnoma novim informacijsko-razvedrilnim sistemom, ki omogoča brezžično posodabljanje in integracijo s storitvijo Amazon Alexa.
Drugi prav tako velik barvni TFT zaslon je namenjen 12,3-palčni instrumentni plošči z zanimivimi merilniki, berljivimi v obliki treh široko nastavljivih “tem”: moderno, s celozaslonskim zemljevidom ali virtualnimi analognimi kazalci, ki se zgleduje po obdobju športnih avtomobilov šestdesetih let prejšnjega stoletja, kot domiselna povezava med sedanjostjo in preteklostjo znamke Alfa Romeo. Infotainment je intuitiven in vse kontrole so fizične, zato jih je enostavno najti in upravljati vključno s klimatsko napravo.
S hibridno različico je prvič uporabljen popolnoma novi 48-voltni hibridni pogonski sistem, zasnovan posebej za znamko Alfa Romeo in lahko poganja kolesa tudi, ko je motor z notranjim zgorevanjem izklopljen. Gre za dokaj nevsakdanji hibrid v tem konkurenčnem razredu SUV-jev, saj je eden redkih, če ne celo edini, ki ponuja robotiziran 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko pri samo 130 KM bencinskega 1,5-litrskega motorja v povezavi z elektromotorjem moči 20 kW. Ta hibridni »paket« prihaja iz avstrijskega podjetja Magna, ki ga dobavlja tudi BMW-ju in Volvu. Toda Italijani so dodelali elektroniko, ki omogoča električni zagon in manevriranje avtomobila za nekaj metrov in dokler ne preseže 30 km/h.
Tonale je več kot tradicionalni “blagi hibrid”, nekje med blagim in polnim hibridom. Slednji imajo običajno veliko močnejše elektromotorje in napetosti, ki so običajno višje od 48 voltov kot je v Tonale. Tu je še drugi elektromotor, povezan z ročično gredjo z jermenom, ki deluje kot alternator in je odgovoren za ponovni zagon štirih valjev med fazami Stop & Start. Baterija je nameščena pod sredinskim grebenom med sedežema, da ne obremenjuje prtljažnika, ki pa ni med največjimi, le 350 l. Različica Speciale po opremi prihaja z vrha ponudbe. Prepoznali jo bomo po oznaki na vozilu z napisom ‘Speciale’ v črni barvi, litih 20-palčnih platiščih s pnevmatikami 235/40 R20 in s šivi na armaturni plošči v sivi barvi.
Tonale je Alfa in to je vozniku po občutku in počutju takoj jasno, čim sede za volan. Sprednja sedeža, robustna in oprijemljiva sta ročno nastavljiva v 6-smereh, voznikov sedež ponuja možnost nastavljive ledvene opore v štirih smereh. In tu ni pripomb. Nastavljiv je tudi športni volan v usnju, ki ponuja veliki in dokaj ozki prestavni »ušesi« z nevsakdanjimi otipnimi občutki, kar bi prišlo do izraza še posebno pri močnejših različicah. Volan je natančen in enostavno vodljiv tudi v dinamičnem načinu vožnje, ki je eden od treh načinov po izbiri na okroglem izbirniku Dna. Ta sicer dokaj bled motor se v tem primeru vsaj malo približa športnemu duhu Alfa Romeo, kar pove tudi podatek o pospešku – 9,9 s z mesta do 100 km/h in ne nazadnje končna hitrost 195 km/h. In gre jima verjeti.
Pravzaprav postaneta 1.5-litrski motor in menjalnik z izbiro Dynamic veliko bolj odzivna, hkrati pa ohranita izjemno linearnost odzivanja ob zgledno gladkem prestavljanju. Izbira načina Natural, prednastavljena ob zagonu in s katerim se izvajajo testi porabe in izpustov se odzove dokaj leno. Robotiziran menjalnik ob priganjanju vztraja na visokih vrtljajih kolikor se le da in postane tudi glasnejši in ni rečeno, da se bo v Naturalu menjalnik odzval takoj s primerno prestavo in motor s povečano močjo. Torej Alfisti, izbira je samo Dynamic. Tu se aktivira tudi sistem, ki z zavorami simulira prisotnost samozapornega diferenciala: pri pospeševanju v ovinkih elektronika zavira notranje kolo, da “preusmeri” navor na zunanje, ki ima večji oprijem. Lega je zanesljiva in stabilnost vozila pri hitrih menjavah smeri tudi. Z vidika varnosti lahko voznik računa na adaptivni oziroma prilagodljivi tempomat in seveda na najnovejše pomožne sisteme (Advanced Driver Assistance Systems – ADAS), ki so na ravni 2. stopnjo avtonomne vožnje, kar jamči dodatno varnost in udobje. Skratka Tonale zna zlesti pod kožo. Cena različice Speciale je 39.490, kar je 10.000 več od vstopne Super. Razlika je v opremi. (T+F: BL)
TEHNIČNI PODATKI: TONALE 1.5 Hybrid DCT7 130:
ZMOGLJIVOSTI: Število valjev in razporeditev: 4 valji s fiksno geometrijo turbine; Delovna prostornina motorja (cm³): 1.469; Največja moč kW (KM) pri vrt./min: 96 (130) pri 5.250; Največji navor Nm pri vrt./min: 240 pri 1.500-3.000; Električna napetost baterije: 48 V; Največja skupna moč elektromotorja kW (KM): 15/20; Največji navor elektromotorja (Nm): 135; Menjalnik samodejni 7-stopenjski (DCT7) z dvojno sklopko; Pogon na sprednji kolesi; Največja hitrost (km/h): 195; Pospešek 0-100 km/h (sek.): 9,9; Poraba goriva (l/100 km) – kombinirana vožnja 5,6-6,2; Povprečje na testu: 7,6 l;
DIMENZIJE IN OBREMENITVE: Dolžina (mm) 4.528; Širina brez zunanjih ogledal / z zunanjima ogledaloma (mm) 1.841 / 2.082; Višina (mm): 1.601; Medosna razdalja (mm): 2.636; Masa vozila (kg) (z voznikom in tekočine): 1.600; Največja nosilnost (kg): 610; Prostornina prtljažnega prostora (l) / s podrtimi zadnjimi sedeži (l) 500 / 1.550; Posoda za gorivo (l) 55; Največja obremenitev strehe (kg) 50