Marca je prodaja novih osebnih vozil v Evropi zrasla za 2,8 odstotka, pri čemer so še posebej izstopala električna vozila (BEV), priključni hibridi (PHEV) in kitajske avtomobilske znamke. Po podatkih analitske hiše Dataforce, ki zajema približno 93 odstotkov prodaje v EU, Združenem kraljestvu, na Norveškem, Islandiji in v Švici, je bilo marca skupno prodanih 1.331.132 novih avtomobilov.

Električni pospešek, a še ne dovolj za podnebne cilje

Prodaja baterijskih električnih vozil se je v primerjavi z lanskim marcem povečala za kar 24 odstotkov in dosegla 222.340 enot, kar predstavlja 17 odstotkov vseh novih registracij. Kljub občutni rasti delež še vedno zaostaja za ciljem 20–25 odstotkov, ki ga avtomobilska industrija mora doseči v letih 2025–2027 v skladu z novimi evropskimi predpisi o izpustih CO₂. Kljub temu je 17 odstotkov že bistveno nad letošnjim povprečjem, ki znaša okoli 14 odstotkov.

Priključni hibridi so marca nadaljevali trend okrevanja – njihova prodaja je zrasla za 20 odstotkov na 106.558 vozil. V prvem četrtletju so PHEV-ji beležili skupno 5,3-odstotno rast. Povečana prodaja elektrificiranih vozil je šla predvsem na račun klasičnih bencinskih modelov, katerih prodaja je v prvem četrtletju padla za 6,7 odstotka.

Kitajske znamke vse višje na lestvicah

Kljub dodatnim carinam, ki jih je EU lani uvedla za uvoz električnih vozil s Kitajske, tamkajšnje znamke krepijo svoj položaj na evropskem trgu. Marca so skupaj povečale prodajo za kar 78 odstotkov.

Najuspešnejša kitajska znamka ostaja MG (v lasti koncerna SAIC), ki je marca prodala 37.499 vozil – 49 odstotkov več kot lani. Visoke rasti so zabeležile tudi znamke BYD in Chery, čeprav z manjšega prodajnega izhodišča.

Renault in Volkswagen rasteta, Tesla v upadu

Med evropskimi proizvajalci je najbolje kazalo skupini Renault (vključno z Dacio), ki je marca prodajo povečala za 14 odstotkov. Sledil ji je koncern Volkswagen z 11-odstotno rastjo.

Medtem pa je ameriški Tesla marca beležil 26-odstotni padec prodaje, pri čemer je prodaja modela Y – njihovega najbolje prodajanega modela – upadla celo za 40 odstotkov. Razlog je prehod na prenovljeno različico, ki jo bodo sestavljali v tovarni pri Berlinu.

Manjšo prodajo so zabeležili tudi Mercedes-Benz (–8,5 %), Toyota (–7,8 %) in Stellantis, ki je sicer upočasnil tempo padanja, a je marca še vedno izgubil 5,9 odstotka, v celem četrtletju pa kar 11 odstotkov.