
To ni navaden družinski karavan zadnje generacije Focusa, ki smo ga že imeli priložnost preizkusiti. To je doslej najzmogljivejša dizelska različica Focusa karavan, ki prihaja iz oddelka Ford Performance. Krvavo rdeča zunanja športna barva ni slučajna. Gre za najbolj neposrednega tekmeca Golfa Golfa GTD Variant. Focus ST je prepoznaven predvsem po oznaki ST, 19-palčnih lahkih platiščih, rdečih zavornih čeljustih, unikatnim prednjim in zadnjim odbijačem ST-Line ter kromirani dvojni izpušni cevi zadaj.

Ko odpremo vrata nam najprej padejo v oči usnjena prednja športna sedeža Recaro obrobljena z rdečimi šivi, ki sta tudi greta, volanski obroč ST-line z ravnim spodnjim delom in kromirane stopalke, če se omejimo samo na to, kar je dovolj za prvi športni vtis. Voznik sede dokaj nizko in ne glede na številne nastavitve volana in sedeža, tudi z električno nastavljivo ledveno oporo ostane praktično v tem položaju, ker je tudi ta karavan s športnim vzmetenjem nizek že na oko, gledano od zunaj. Športno vzdušje za volanom poudarja tudi aluminijast vrh prestavne ročice 6-stopenjskega ročnega menjalnika. Avtomatika v tem primeru ni opcija. Zagon vozila je brez ključa.

Ob petvratni kombilimuzini je tudi karavanu namenjen dvolitrski turbodizel 190 KM z dirkaškimi geni in najvišjo vrednostjo navora 310 Nm, ki je na voljo že pri 2000 vrtljajih. V obeh dizelskih različicah ST je na izbiro samo ročni menjalnik s šestimi kratkimi in natančnimi prestavami, nad katerimi ni pripomb. Zvok motorja je zamolkel, globok in dodatno športno začinjen, da ga voznik za volanom ne prepozna oziroma loči od bencinskega, zato ni odveč napis dizel na vratcih in ‘grlu’ posode za gorivo, da se ne bi pri polnjenju zmotili. Vozna izkušnja je lahko umirjena vsakdanja ali nevsakdanja. Če ste sami si lahko date duška.

Ne bo ravno tako kot v bencinski različici Focusa ST, ki ima skoraj 90 KM več, vendar vas tudi dizelska s 190 KM ne bo pustila hladnega. Z mesta do 100 km/h pospeši v 7,7 s in z najvišjo hitrostjo doseže skoraj 220 km/h. Z izbirnimi načini pogona, lahko voznik v trenutku spremeni značaj vozila: iz uglajenega družinskega karavana z izbiro Normal, preko Slippery v način Sport ki lahko izzove veliko mero adrenalina. Športnemu načinu se dodatno prilagodi podvozje, volan in zvok motorja. Posledično tudi poraba goriva, ki zleze na 9 litrov. Ekstremna izbira Track, ki izključi ESP je priporočljivo samo za najbolj vešče. To ni več družinski karavan temveč skoraj pravi dirkalnik za zaprto progo in ne več za cesto. Optimalno uglašeno podvozje je kombinirano z neprekinjeno krmiljenim dušenjem (CCD), ki konstantno prilagaja nastavitve vzmetenja v iskanju optimalne kakovosti in dinamike vožnje, ne glede na pogoje.

Stabilen, z zanesljivo lego bo voznika težko spravil v zadrego. Varnost potnikov zagotavlja širok nabor tehnologij, v prvi vrsti je prilagodljivi tempomat s funkcijo ‘Stop and Go’. Za vse ostale funkcije v notranjosti, od klimatske naprave, zvoka, mobilnega telefona in satelitske navigacije pa je zadolžen Fordov Sistem SYNC3. Lahko mirno rečemo, da tudi dizelska različica karavana ST nudi veliko zabave v vožnji sami kot v notranjosti vozila. Za najbolj ekstremne je nedvomno bencinska različica z 280 KM, ki pa je še nismo preizkusili. Če vas zanima cenovni razred, smo v tem primeru z začetno ceno blizu 35 tisoč./Tekst in Foto BL/