Med hibridnimi pogonskimi sistemi tega srednje velikega športnega terenca ameriških genov, kot smo označili, ko smo preizkusili in podrobneje predstavili priključno različico Kuge PHEV je za marsikoga mogoče optimalna in bolj praktična izbira popolne hibridne različice z oznako FHEV, ki je ni treba nikamor priklapljati. Učinkovit sistem samopolnjenja združuje enak 2,5-litrski motor Duratec z električnim motorjem na baterije. Tako kot pri različici EcoBlue Hybrid sistem zajema energijo, ki se običajno izgubi med upočasnjevanjem. S pomočjo večje baterije lahko shrani več energije in s tem omogoča tudi nižjo porabo goriva. Med preizkusom smo ob umirjeni vožnji izmerili celo 6,7 l/100 km. Krajše, mestne vožnje se lahko prevozi samo z akumulirano energijo.

V različici opreme ST-Line z izrazitejšimi odbijači in zadnjim spojlerjem, 18-palčnimi aluminijastimi platišči ter rdečimi šivi na sedežih in vratnih oblogah ustvarja drznejši videz. Malo več športnega duha prispeva unikaten ST-Line volanski obroč z ravnim spodnjim delom ter prednja in zadnja tepiha iz velurja z ST-Line logotipom Kuga. Po prostoru radodarna v notranjosti in v tem primeru tudi v prtljažniku. Litij ionska baterija 1,1 kWh je nameščena pod desnim sedežem. Prtljagi je tako namenjenegado 645 l prostora, kar ni malo celo za družinske potrebe. V notranjost izpostavljamo dober voznikov položaj za volanom, potovalno udobne sedeže iz eko usnja in žameta, prijetnega na otip, udobna zadnja sedeža, obilo informacij na digitalni 12-palčni instrumentni plošči in Head-up displayu na višini voznikovih oči ter na osrednjem 8-palčnem zaslonu na dotik. Povezljivost in nadzor nad telefonom, glasbo in navigacijskim sistemom tudi z glasovnimi ukazi omogoča sistem Ford Sync 3. Barvni zaslon občutljiv na dotik lahko upravljamo s potezami prstov in gibi, gumbi za upravljanje navigacije so nekoliko prenizko za intuitivno navigacijo, ker jemljejo pogled s ceste. SYNC 3 selahko poveže tudi z Apple CarPlay in Android Auto, s AppLinkom pa lahko dostopamo do nekaterih izbranih aplikacij za pametne telefone.

Popoln hibridni sistem v marsičem zadovoljuje, predvsem zaradi nizke porabe goriva uglajenega teka, malo manj zaradi 190 konjskih moči, ker ni tako živahen, kot bi pričakovali. Brezstopenjski samodejni menjalnik v veliki meri opravlja svojo nalogo več kot zadovoljivo, predvsem ob umirjeni vožnji, zlasti na daljših relacijah. Ne leži pa mu, ko voznik odločno stopi na plin, zato se glasneje oglasi pri visokih vrtljajih. Sicer pa je vožnja ob natančnem volanu uglajena in sproščujoča. Voznik bo začutil, da je Kuga zanesljiva, tudi na spolzkih površinah in v hitrih ovinkih. Voznik se lahko zanese tudi na sisteme za preprečevanje naleta z zaznavanjem pešcev s pomočjo kamere za ‘pregled’ cestišča pred seboj. Ko zazna nevarnost trčenja z vozilom, pešcem ali kolesarjem, voznika na to opozori. V kolikor se ne odzove pravočasno, lahko sistem samodejno aktivira do popolne zavorne sile, kar pomaga zmanjšati intenziteto ali celo odpraviti trke.

V mestu nudi Kuga dobro udobje, obnašanje na luknjah, izboklinah in tlakovcih je dokaj učinkovito. Krmiljenje je neposredno in lahkotno, a vidljivost zaradi širših stebričkov vetrobranskega stekla ni idealna, niti spredaj ne; poraba pa je lahko nizka, tudi 5,6 l/100 km. Izven mesta ni udobje nič manjše, poraba se lahko približa 5 l/100 km, motor se ne obira niti med prehitevanjem, Kuga je v lagodnem tempu okretna, odzivna pri prehitevanju, v ovinkih pa stabilna in natančna, ESP pogosto poseže vmes, če se sunkovito zavije. Na avtocesti pri 130 km/h poraba ni več tako nizka a tudi ne pretirana, s povprečjem največkrat 8 l/100 km. S funkcijo ohranjanja voznega pasu in prilagodljivim tempomatom lahko na odsekih z redkim prometom potujemo popolnoma sproščeno in dobrem vzdušju, ob kakovostnem zvočnem sistemu in več kot dobri zvočni izolaciji potniškega prostora. (T+F:BL)

TEHNIČNI PODATKI: FORD KUGA FHEV:

Največja moč v kW (KM): 140 (190); Navor v Nm (Nm s presežnim tlačnim polnjenjem): 2,5-litrski bencinski motor: 200/Elektromotor: 230; Vrsta goriva: bencin/elektrika; Menjalnik: samodejni eCVT; Pogon: 4×2; Zmogljivosti: Najv. hitrost (km/h): 200; Pospešek 0–100 km/h (s): 9,1; Mase in obremenitve: Masa praznega vozila (kg): 1700; Skupna masa vozila (kg): 2215; Skupna masa s prikolico (kg): 3815; Dolžina: 4614-4626 mm; Širina (z ogledali): 2178 mm; Višina: 1658-1690 mm

Emisije CO2 (g/km) – kombinirano WLTP: 130-145; Poraba goriva v l/100 km – kombinirano WLTP: 5,7/6,3; Emisijski standard: Euro 6d ISC-FCM; Največja moč v kW (KM): 140 (190)