Jaguar Land Rover (JLR) je znižal napoved marže dobička pred obrestmi in davki (EBIT) za fiskalno leto 2026 z 10 odstotkov na med 5 in 7 odstotki, kar odraža negotovost v svetovni avtomobilski industriji zaradi morebitnih carin v ZDA. Nova napoved je tudi nižja od 8,5-odstotne EBIT marže, ki jo je podjetje doseglo v fiskalnem letu, zaključenem 31. marca letos. JLR je 16. junija sporočil, da v letu 2026 pričakuje prosti denarni tok blizu ničle.

Podjetje, ki več kot četrtino prodaje ustvari na ameriškem trgu, je začasno ustavilo pošiljanje vozil v ZDA po tem, ko je ameriški predsednik Donald Trump uvedel 25-odstotno carino na vsa v tujini izdelana vozila, ki se prodajajo na drugem največjem avtomobilskem trgu na svetu. JLR je sporočil, da prerazporeja razpoložljive enote na »dostopne trge«, da bi tako izboljšal dobičkonosnost.

Družba nadaljuje pogovore z vladama Združenega kraljestva in Združenih držav v zvezi s trgovinskim sporazumom, podpisanim maja, ki Veliki Britaniji omogoča izvoz do 100.000 avtomobilov letno v ZDA po 10-odstotni carini, kar je nižje od 25-odstotne dajatve, ki velja za članice Evropske unije.

Medtem ko JLR svoje modele Range Rover izdeluje v Veliki Britaniji, prihaja priljubljeni Land Rover Defender iz Slovaške, članice EU. Evropska unija še nima sklenjenega trgovinskega sporazuma z administracijo predsednika Trumpa. Podjetje je sporočilo, da preučuje možnosti prilagoditve cen na ameriškem trgu, da bi ublažilo učinek carin.

Analitiki ocenjujejo, da JLR morda ne bo tako močno prizadet zaradi višjih stroškov, saj cilja na premožnejše kupce, ki jih višja cena verjetno ne bo odvrnila od nakupa. Kljub temu pa ostaja matično podjetje Tata Motors eno najbolj izpostavljenih indijskih avtomobilskih proizvajalcev glede na ameriške carine, saj JLR v ZDA nima lokalne proizvodnje, za razliko od večine svojih tekmecev, med katerimi so tudi nemške znamke, kot sta Mercedes-Benz in BMW.(ANEurope)