Litij-ionska baterija 77kWh (net)

Medtem ko imamo za bencinske in dizelske motorje praktično neskončno veliko podatkov o njihovi zanesljivosti, električni avtomobili prevzemajo relativno novo tehnologijo in je zato praktično nemogoče imeti konkretne dokaze o njihovi vzdržljivosti skozi čas. Posebne teste pa je mogoče izvesti na avtomobilih, ki so že prepotovali dolgo pot. To je storilo nemško tehnološko svetovalno podjetje P3 iz Stuttgarta, ki je analiziralo baterije več kot 7000 električnih avtomobilov, da bi ugotovilo njihovo življenjsko dobo. In rezultati so v nasprotju s splošno razširjenim prepričanjem, da “baterije” z uporabo hitro izgubijo svojo učinkovitost: študija je pokazala, da baterije električnih avtomobilov zdržijo veliko dlje, kot je bilo pričakovano, in se preprosto ne pokvarijo. In tudi, da se avtonomija po prevoženih kilometrih počasneje zmanjšuje.

Da bi razumeli preiskavo, je treba uvesti koncept “zdravstvenega stanja” (SoH) baterije, ki je tovarniško 100-odstotna. Potek časa in številni cikli polnjenja lahko to vrednost znižajo, vendar proizvajalci avtomobilov zagotavljajo, praviloma z garancijo 8 let ali 160 tisoč km, nekateri pa gredo še dlje, da učinkovitost ne pade pod 80 %.

No, študija P3 je pokazala, da je povprečna SoH še vedno 87 % tudi pri 200.000 ali 300.000 prevoženih km. Prevedeno v prakso: če vam nova baterija omogoča prevoziti 500 km z enim polnjenjem, če je po 300.000 km njen SoH 90-odstoten, boste lahko prevozili še 450 km. Raziskava je tudi pokazala, da se zmogljivost baterije ne izgublja linearno, ampak predvsem prvih 30 tisoč km povzroči, da se SoH zaradi kemičnega procesa zniža na okoli 95 %. Ko je ta prag presežen, se “staranje” baterije znatno upočasni. V povprečju lahko električni avtomobili po približno 100.000 km še vedno računajo na vsaj 90 % SoH in ko potujejo naprej, postane propadanje še počasnejše.

 

Tesla ugotavlja, da so njihove baterije zasnovane za več kot 200.000 milj vožnje: »Tudi po 200.000 miljah uporabe naše baterije v Modelu 3 in Modelu Y v povprečju izgubijo le 15 % svoje zmogljivosti, medtem ko baterije v Modelu S in Modelu X izgubijo samo V povprečju 12 % njihove zmogljivosti,« so sporočili iz podjetja.

Tesla je tudi opozorila, da se po njihovi oceni vozilo zavrže po približno 200.000 miljah uporabe v ZDA in približno 150.000 miljah v Evropi. To pomeni, da morajo baterije zdržati dovolj dolgo, da jih ni treba zamenjati: “…pogosto dobimo vprašanje: Ali bom moral kdaj v prihodnosti zamenjati baterijo? Odgovor je ne. Odkar prodajamo električna vozila za več kot desetletje imamo zanesljiv nabor podatkov, ki nam kaže, kako se baterija sčasoma poslabša.”

Prevoženih kilometrov: 200.000 milj (322.000 km), Zadrževanje zmogljivosti: 85 %, Izguba zmogljivosti: 15%, 1 % na 13.333 milj (21.453 km), 1 % na 53 teoretičnih polnih ciklov polnjenja (ob predpostavki 250 milj na polnjenje)