Mazdin SUV CX 30  je z dodano »ničlo« v dobrih dveh letih in pol skorajda »izničil« manjšega, na prvi pogled oblikovno zelo podobnega CX3, ki se bo v kratkem pri nas poslovil. Na voljo bo le še na domačem japonskem trgu. CX-30 je daljši, elegantnih tekočih linij, s skladno estetsko  zaključenim zadkom, ki prav tako sledi hišni oblikovalski smeri KODO in ‘Duši v gibanju’, minimalističnem dizajnu in navdihu najčistejših tradicij japonske umetnosti in lepote. CX30 je z dolžino 4,40 m, širino skoraj 1,80 m odprl za Mazdo povsem nov razred kompaktnih crossoverjev oziroma urbanih športnih terencev, ko je vstopil med manjši CX3 in večji CX5.

CX-30 je nastal na osnovi nove Mazde3, z elegantno notranjostjo in predvsem z veliko mero okusa zasnovano armaturno ploščo linearnega dizajna, brez odvečnih gumbov in stikal, s tremi okroglimi merilniki pred voznikom in digitalnim zaslonom v sredini. Glede na zadnje trende mogoče premajhen a s pregledno grafiko in multimedijskimi funkcijami z navigacijo, audio in klimatsko napravo, ter povezljivostjo preko Apple CarPlay in Android Auto. Notranjost z armaturno ploščo in osrednjim zaslonom je osredotočena na voznika. Ta sedi le malenkost višje kot v Mazdi3. Dober občutek za volanom mu ponuja tudi  zajetnejša razdalja med prednjima sedežema. Več prostora je za potnike na zadnji klopi, udobnejše in enostavnejše je tudi vstopanje in izstopanje iz vozila. Prostor za prtljago ponuja osnovnih 430 litrov, širina pri odprtih vratih je 1030 mm in višina spodnjega roba 731 mm. Izboljšana preglednost omogoča večji nadzor nad otroci na zadnjem sedežu, za vozilom in vozili v bližini.

Voznik bo, tako kot mi tudi po letu dni, še vedno veliko pričakoval od novega, za marsikoga revolucionarnega motorja SKYACTIV X. Inženirji v Hirošimi so skrivaj razvijali revolucionarno tehnologijo kompresijskega vžiga z edinstveno metodo zgorevanja in tehnično združili, kar ni še nihče- značilnosti dizelskega in bencinskega motorja v enem. V tehničnem jeziku: do vžiga goriva v zgorevalni komori dvolitrskega bencinskega motorja ne pride kot običajno preko svečke, temveč do samovžiga zaradi izredno visoke kompresije, kot pri dizelskem motorju. Cilj je bil zmanjšanje porabe goriva do 20% in emisij do 30%. In to voznik tudi pričakuje, zlasti nižjo porabo. In tu bo rahlo razočaran.

Če bo 123 kW motor poskušal voziti skladno z obetavnimi 180 KM, torej živahno, da ne rečem športno, čeprav ne gre v nobenem primeru za športnika, bo povprečje vztrajalo pri 8 l/100 km in tudi več, šele ob konstantni hitrosti 130 km/h na avtocesti se bo povprečje za spoznanje spustilo pod 7l/100 km. V tem primeru ni nobene bistvene prednosti pred osnovnim bencinskim motorjem G. Motor je sicer tih, v hipu odziven, vendar mu sunkovito pospeševanje ne leži. Deluje dokaj linearno, naravnan je na sproščeno vsakodnevno uporabo brez stresa in hitenja. Najmanj dobrih 28 tisoč evrov, ki jih je potrebno odšteti za Mazdo CX30 s tem motorjem, je za tiste, ki so radi sodobni tudi v tehnološkem smislu. Razvoj takega, revolucionarnega motorja je daljši proces. /BL/