CX-60 je v Evropi trenutno največji Mazdin SUV z udobnim, po kakovosti vrhunskim potniškim prostorom in pravim počitniškim prtljažnikom. Preizkusili smo veliki priključno-hibridni SUV zmogljivih 327 KM z inovativnim 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ki prav tako obljublja in ne zaman – 60 kilometrov samo z elektriko. Gre pravzaprav za prvi Mazdin priključni hibrid (PHEV).Prostoren in z udobno nastavljenim vzmetenjem učinkovito požira tudi slabo ali poškodovano cestno podlago, kjer se tudi luknje na cesti ne zaznajo tako kot mogoče kje drugje. Ponuja tudi zanimivo razmerje med ravnijo opremo in ceno.
HOMURA pomeni drugi najvišji paket serijske opreme z 20-palčnimi kovinskimi črnimi aluminijastimi platišči s pnevmatikami 235/50R20, sprednjo masko s klavirsko črnim satovjem na značilno temni maski, svetlobnim podpisom spredaj in zadaj, črnimi zunanji ogledali, športnim videzom s serijskim črnim usnjem, instrumentno ploščo, stranskim oblazinjenjem vrat: PVC, umetno usnje, s sistemom Smart Key, prezračevalnimi šobami pred zadnjimi sedeži, Head-up zaslonom s projekcijo na vetrobransko steklo, odmrzovanje brisalcev, ogrevanjem volana in ogrevana sprednja sedeža in z električnim nastavljanjem volana.
Predstavniki japonskega podjetja s sedežem v Hirošimi so ob predstavitvi poudarjali, da gre za model izdelan na japonskem, kar pomeni, da je kakovost na ravni tradicije, preverjena in zagotovljena. CX-60 z dolžino 4,74 je za 16 cm daljši od dobro znanega in nedavno osveženega CX-5. Največji SUV je nastal na platformi z dodelanim vzmetenjem in motorjem razporejenim vzdolžno (pri CX-5 je motor prečni) s pogonom na zadnja ali vsa štiri kolesa. Priključni hibrid s pogonom na vsa kolesa poganja štirivaljni bencinski motor 2.5 s 192 KM, ki deluje po Millerjevem ciklu (zaradi zmanjšanja porabe je podaljšana faza sesalnega ventila in krajša kompresijska) v kombinaciji z elektromotorjem. Električni agregat Mazde CX-60 ima 136 KM, napaja pa ga litij-ionska baterija s 17,8 kWh in težo 176 kg. Da ne zavzema prostora v prtljažniku, je nameščena pod sedežno klopjo zadaj. Obljubljen doseg samo na električni pogon je okoli 60 km. Sprejme do 7,2 kW in se lahko napolni v dveh urah in 20 minutah. Skupna moč obeh motorjev je s 327 KM impresivna, skupaj z največjo vrednostjo navora: 500 Nm, čeprav v vožnji po navedenih zmogljivostih ne tako izrazita, tempiran predvsem na udobje in suvereno, brezkompromisno odzivnost. Toda vseeno, da ne bo nesporazumov: največja hitrost je 200 km/h, od 0 do 100 km/h: 5,8 s.
Osem-stopenjski samodejni menjalnik se odpoveduje tradicionalnemu pretvorniku navora in ga nadomešča z elektronsko krmiljeno večlamelno sklopko. Ta rešitev po navedbah Mazde zagotavlja boljši odziv in manjšo porabo. Mazda CX-60 se po videzu odlikuje po zelo dolgem pokrovu motorja in potniškem prostoru, ki gravitira nazaj proti zadnjim kolesom. Gre za športna razmerja, ki dajejo zagon temu športnemu terencu. Sprednji del z rešetko, poudarjeno z aluminijastim profilom, ki vključuje slogovne značilnosti skupne vsem modelom hiše ustvarjajo pomemben videz, ki ga potrjuje tudi napeta a elegantna stranska linija in nov zadek.
Potniški prostor z linearnim dizajnom armaturne plošče je gostoljuben, tako spredaj kot zadaj, prijeten in obdelan s kakovostnimi materiali. Instrumentna plošča reproducira elegantno, analogno grafiko številčnice, toda predrobno, za enostavno berljivost števila prikazov, kot sta napolnjenost baterije ali prevoženi kilometri. Nad armaturno ploščo je na sredini 12,3-palčni zaslon multimedijskega sistem, ki je bolj čitljiv in razločen. Ne omogoča pa upravljanja na dotik, aktivira se samo za povezave Android Auto in Apple CarPlay in ga je treba upravljati z vrtljivim gumbom na sredini med sedežema.Upravljanje tipk ostalih funkcij je enostavno, razen majhnih tipk na osrednji konzoli, ki so tako podobne druga drugi, da rade zmedejo.
Voznikovemu položaju ni kaj očitati. Dvignjen in opremljen z udobnim sedežem: širokim, izdatno oblazinjenim in ogrevanim. Udobna, dovolj velika in ogrevana je tudi zadnja klop, ki jamči udobje trem odraslim. Prtljažnik je prostoren in dobro izkoriščen. Posebna novost, ki predstavlja pravo razkošje glede udobja je sistem prilagajanja voznikovega sedeža (serijsko). Ko nov uporabnik prvič vstopi v avto, zahteva vnos nekaterih biometričnih podatkov (kot je višina voznika), ki se zapomnijo in z zaznavanjem višine oči s pomočjo kamere za prepoznavanje obraza predlaga ergonomski položaj sedeža. Voznik lahko po svojih željah nastavi tudi druge vidike avtomobila: na primer usmerjenost ogledal ali temperaturo klimatske naprave. Vse parametre, ki jih sistem shrani, tako da jo naslednjič, ko ista oseba sede za volan, prepozna s pomočjo prepoznave obraza in samodejno izbere vse shranjene nastavitve. Samodejno lahko prilagodi več kot 250 nastavitev, da ustrezajo njeni telesni zgradbi in osebnim željam, od položaja sedeža, volana, ogledala, kot Head-up zaslona, celo nastavitve zvoka in klimatske naprave so prilagojeni po merah ter željah uporabnika, še preden se vožnja sploh začne.
Testna Mazda CX-60 2.5 e PHEV Homura je naravnana na intuitivno, varno, preprosto in prijetno vožnjo, kar v celoti potrjuje tudi med vožnjo. Samodejni 8-stopenjski menjalnik se komaj zaznavno toda hitro odziva. Nastavitev relativno mehkega vzmetenja daje prednost udobju (ki je visoko), vendar ne na račun okretnosti. Novi kinematični nadzor nagibanja, ki omogoča odlično stabilnost pri vožnji skozi ostre ovinke, je še posebej pomembno pri športnih terencih z visokim težiščem, saj zagotavlja vrhunsko vozno dinamiko – z boljšim oprijemom, krmiljenjem in vodljivostjo kot vozila s pogonom na sprednji kolesi. Resnici na ljubo nekaj teže se na cesti vseeno zazna, saj se pri pospeševanju skladno z višino vrtljajev na meji motečega le zasliši 2,5-litrski bencinski motor in prav tako nekaj tresljajev. Poleg vsega omenjenega ima na svoji strani tudi ceno (61.290 eur), ki je za velikega priključno hibridnega terenca z dobro serijsko opremo med najbolj zanimivimi. (T+F:BL)
TEHNIČNI PODATKI: Mazda CX-60 Homura:2.5 e-Skyactiv PHEV s 327 KM in 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Delovna prostornina (ccm): 2488; Največja kombinirana moč (kW pri vrt./min): 241/4000; Največji kombinirani navor (Nm): 500; Največja moč motorja (kW pri vrt./min): 141/6000; Največji navor (Nm): 261; Prostornina posode za gorivo (l): 50; Največja moč elektromotorja (kW): 100; Največji navor elektromotorja (Nm): 250; BATERIJA HIBRIDNEGA VOZILA -Tip: litij-ionska; Napetost: 355; Kapaciteta (Ah): 50; Kapaciteta baterije (zmogljivost baterije) (kWh):17,8; Doseg vožnje – izključno na elektriko (km): 60; Mere: dolžina: 474,5 cm; širina: 189 cm; višina: 168,6 cm; medosna razdalja: 287 cm; masa praznega vozila: 2070 kg; dovoljena skupna masa: 2667 kg; prtljažnik: 570/1726 l.