Epidemija »downsizinga« oziroma zmanjševanja prostornine motorjev, okolju prijaznejših, ki naj bi ohranili približno enake zmogljivosti večjih pogonskih agregatov, je zajela tudi SUV modele zveze Renault-Nissan. Po Dusterju, Kadjarju in Qashqaiu je 1,3-litrski turbobencinski motor dobil tudi največji Nissan SUV. X-Trail je globalno med najbolje prodajanimi športnimi terenci. Tega ne trdijo samo pri Nissanu. Izrazit, robusten zunanji dizajn predvsem prednjega dela, oblikovno klasičnega športnega terenca v poznem življenjskem ciklu, se nadaljuje v dokaj bogato in gostoljubno notranjost najbogatejšega serijskega paketa opreme Tekna, z 19-palčnimi platišči, inteligentnim ključem z gumbom Start/Stop za zagon vozila in prostoročnim odpiranjem prtljažnika. V njem je prtljagi namenjenih od 565 do 1996 litrov prostora, kar ni ravno malo. Potnikom sprejme v notranjosti usnje, ogrevani sprednji in zadnji sedeži, električno pomična panoramska streha ter vrhunski Premium Bose® Audio sistem z 8 zvočniki, nizkotoncem in digitalnim ojačevalnikom.

Voznika sprejme relativno visok položaj za volanom, estetsko skladno oblikovana armaturna plošča, z barvnim 7-palčnim TFT zaslonom med merilniki ter s praktičnimi in na dosegu roke razporejenimi gumbi za upravljanje funkcij. Prostora je veliko tudi na zadnji klopi, vzdolžno pomični za 26 cm za lažji dostop do tretje vrste in višji od prednjih sedežev za boljši pregled tudi naprej. Zaradi ožjega zadnjega stekla in širokih zadnjih stebričkov, ki ovirajo pogled nazaj, voznik nad vidljivostjo za vozilom ne bi bil najbolj navdušen, če ne bi mogel računati na sprednje in zadnje parkirne senzorje in 360-stopinsjko kamero, ki mu kaže položaj vozila s ptičje perspektive. Nič posebno omembe vrednega ni niti bogat nabor samoumevnih pomožnih funkcij, kot samodejno zaviranje v sili, opozarjanje pred nenamerno spremembo pasu vožnje in drugo…

Po predhodnih izkušnjah s sorodnimi modeli novi bencinski 1,3-litrski turbo motor v najmočnejši izvedbi 160 KM glede velikosti niti ne predstavlja več posebnega presenečenja. V optimalni navezi z robotiziranim menjalnikom z dvojno sklopko jamči neko doslej neznano živahnost in tiho odzivnost. Občutek v vožnji je podobno kot v Qashqaiu boljši kot si ga lahko predstavljamo na osnovi uradnega podatka z mesta do 100 km/h. X-trail je že na videz večji in za spoznanje težji od Qashqaia, zato je 11,5 s za sekundo in pol slabši čas. Odzivnost zmoti v tem primeru le prepočasen zagon motorja funkcije start/stop iz mirovanja, ko želimo odpeljati hitro.  Toda občutek živahnosti v vožnji ne skriva, čeprav je daleč od kakšnih športnih ambicij. Tudi v ovinek ga lahko zapeljemo dokaj ostro, ne da bi ga spravili v krizo. Vzmetenje odigra svojo vlogo povsem korektno. Tudi cesto s poškodovanim in razpokanim asfaltom požira dobro, ne da bi potniki med vožnjo to zaznali. Ker v tem primeru ni štirikolesnega pogona je bolje, da ne razmišljamo dlje od makadama ali podobnih poti.

Najnovejši bencinski motor, ki je nastal v sodelovanju z Renaultom in Mercedesom niti ni pretirano žejen, kot podobni pri drugih znamkah. Že pri Dusterju in Qashqaiu je dokazal relativno skromnost, zato povprečje X-Traila malenkost nad sedmimi litri na 100 kilometrov in za dober liter več pri težji nogi na plinu ni povsem slučajno. Če sem bil pri Dusterju in mogoče še pri Qashqaiu rahlo v zadregi ali bi izbral bencinski ali dizelski motor, v tem primeru nisem več. Namesto 34.700 evrov po ceniku bencinske bi mogoče za 1.600 evrov več bolj razmišljal o zmogljivejši dizelski različici X-Traila 1.7 dCi XT Tekna. Toda odločitev je v takih primerih vedno individualna. /Tekst:BL/Foto:A.Š/