GTI so tri črke, ki pri Volkswagnu jasno povedo vse. Svoje športne ambicije iz generacije v generacijo vse bolj izrazito dokazuje Golf, ki jih je tudi uveljavil in vedno bolj prepričljivo tudi Polo. Z novo, šesto generacijo je prišel letos tudi novi Polo GTI, ki mu je Volkswagen namenil večji 2,0-litrski motor TSI z 200 KM, največjim navorom 320 Nm med 1.500 in 4.350 vrtljaji, na voljo samo s 6-stopenjskim robotiziranim menjalnikom DSG, kar ga uvršča med najzmogljivejše doslej. S prav tako 6-stopenjskim ročnim, za puriste, ki bo prišel prihodnje leto. Začetna cena je 22.551 EUR. Vozili smo.

Oblikovno ostaja zvest tradiciji s poudarjenim športnim videzom, markantnimi sprednjimi odbijači z usmernikom zraka in sprednjima meglenkama, športnimi platišči, dobro vidnimi rdečimi zavornimi čeljustmi ter dvojno izpušno cevjo, ki odkrivajo izrazito športne ambicije novega Pola GTI. Notranjost je v tradicionalnem duhu karirastih vzorcev na športno oblikovanih sedežih z učinkovito stransko in v prednjih sedežih vgrajeno ledveno oporo. Multimedijski sistem je moč upravljati s športnim večfunkcijskim volanom, oblečenim v usnje. Na njem so tako kot na glavi prestavne ročice in na predpražnikih rdeči okrasni šivi.

Dvolitrski motor s turbinskim polnilnikom prihaja iz prejšnje generacije Golfa GTI in omejene serije WRC. Če dodamo še elektronsko prečno zaporo diferenciala (XDS), ki preprečuje zdrs koles in omogoča bolj suvereno vožnjo v ovinkih, potem imamo pred seboj najmočnejšo in najbolj ambiciozno športno različico Pola GTI vseh časov, ki jo lahko zapeljemo tudi na zaprto dirkaško progo. Od 0 do 100 km/h potegne v 6,7 s in doseže 237 km/h. V te uradne podatke ne bo voznik med vožnjo niti za trenutek podvomil. Prej v prav tako uradno povprečje porabe 5,9 l/100 km, ki ga bo kljub izbiri najbolj miroljubnega načina vožnje ECO težko dosegel, saj bo večinoma za liter višje. Ker športna narava kar kipi iz njega, bo voznik izbral najmanj položaj Comfort za avtocesto na primer, kjer bo povprečje za dober liter višje.

‘Pravi’ voznik se v tem primeru ne bo mogel izogniti skoraj brutalno športni izbiri Sport, ki ga bo z izjemno dinamiko vožnje in ob poslušanju različnih zvočnih ‘registrov’ stala najmanj 12 l/100 km. Na potezi je voznik, pravzaprav, Polo GTI, ki se mu je težko upreti. Tehnične novosti pridejo do izraza že v prvih ovinkih – stabilen in natančen, z dokaj neposrednim volanom, sunkovit v menjavi smeri in s pravim razmerjem med togostjo športnega podvozja in notranjim udobjem primerljivim z ostalimi različicami Pola.

Med številnimi pomožnimi sistemi v pomoč vozniku moramo omeniti predvsem Senzor za mrtvi kot pri menjavi voznega pasu, sistem za nadzor prometa Front Assist z mestno funkcijo zaviranja v sili in funkcijo zaznavanja pešcev, kar je bilo še do pred kratkim rezervirano za modele višjih razredov tako kot seveda številne funkcije povezljivosti, Z navigacijskim sistemom Discover Media lahko poišče optimalno pot preko 8-palčnega barvnega TFT zaslona, prvo prosto parkirno mesto ali najbližji bencinski servis in obvoz zastojev, dopolnjen s tehnologijami Car-Net App-Connect – MirrorLink, Apple CarPlay™ in Google Android Auto™. Nekatere funkcije so celo prvič namenjene temu relativno majhnemu športniku izjemnih zmogljivosti, ki zna pospešiti tudi utrip srca.

 

Komentiranje je onemogočeno