Peugeot 208 je od tega tedna Avto leta 2020, (Car of the year 2020), kar pomeni v tem trenutku najboljši avto v Evropi. Razlog več, da ga gledamo tudi v tej luči, čeprav smo ga preizkusili teden ali dva preden je bila znana odločitev evropske žirije 60 novinarjev specializiranih avtomobilskih medijev, tudi najuglednejših kot sta nemški »auto motor un sport« in italijanski »Quattroruote«. Novi Peugeot 208 je predvsem drugačen od drugih. Ne samo zaradi nove, lažje platforme, ki je skupna tudi drugim modelom skupine PSA, zlasti novi Opel Corsi s katero si deli tudi motorno ponudbo. Lastno identiteto išče v izvirnem dizajnu. Našel jo je v mehkih, elegantnih linijah in oblikovno drznem prednjem delu z veliko črno mrežo hladilnika ter ostrem dizajnu LED žarometov v obliki treh krempljev, ki ustvarjajo še izrazitejši svetlobni zapis na zadnjih prav tako LED lučeh. Torej kremplji v duhu in temperamentu znamke v znamenju leva.

Značilna notranjost vztraja na še vedno izvirni, digitalni instrumentni plošči imenovani I-Cockpit nove generacije z instrumenti v 3D tehniki. Informacije se prikazujejo na dveh nivojih. Na digitalnem zaslonu v višini oči se projicirajo v obliki holograma in se dinamično približujejo voznikovemu vidnemu polju, odvisno od stopnje pomembnosti. 7-palčni zaslon na dotik kakovostnega multimedijskega sistema – na sredinskem delu nad klavirskimi tipkami, ponuja vse običajne in za ta razred in srednjo stopnjo serijske opreme Allure potrebne informacije. Tu ne manjka ničesar od pričakovanega, niti parkirni senzorji s kamero za vzvratno vožnjo, zatemnjena zadnja stekla, digitalni radio DAB in prav tako ne razmeroma draga rdeča barva vozila Elixir, dodatno vredna kar 600 evrov, kot v našem primeru, kar Peugeot sicer ponuja v izredni končni ceni 16.217,00 evrov, nižji od osnovne. Zasnova I-Cockpit pomeni tudi neobičajno majhen volan, nameščen dokaj nizko. To je mogoče za koga, navajenega na nizek sedež in visok volan, najbolj sporen element, saj mu zgornji del oboda volana zakriva del instrumentov. Za vse ostale, ki smo navajeni na klasičen položaj za volanom pa je ta zasnova vsekakor nekaj posebnega in izvirnega, saj volan nameščen malenkost niže ne zakriva instrumentov. Spominja na čase, ko smo čez mejo kupovali tako majhne, če ne še manjše volane in jih vgrajevali v stoenke in yugote. Športni položaj za volanom smo na splošno jemali drugače in nekaj tega je ostalo še danes. Toliko o tem.

Notranjost deluje dokaj bogato s kakovostnimi materiali, vključno z oblazinjenjem iz umetnega usnja in tkanine in ustvarja občutek višjega razreda. Prostor za prtljago in ljudi je v tem 4 m dolgem Peugeotu 208 diskretno odmerjen, predvsem zadaj in v prtljažniku. Dostop do zadnjih sedežev skozi relativno majhna vrata ni ravno najudobnejši, kot tudi ne sedenje zadaj višjih od 1,80 m. Voznik in sopotnik tega ne občutita. Prostora imata dovolj. Znani, srednji bencinski trivaljnik a 100 KM ima v primerjavi s Citroenom C3 10 KM manj, vendar se v vožnji tega ne občuti. Živahen in dokaj tih se odziva skoraj športno, šesta prestava ročnega menjalnika je vsekakor dobrodošla. Z mesta do 100 km/h se odzove v 9,9 s in uradno doseže 188 km/h. Povprečje porabe z lahkoto obvladujemo pod sedmimi litri, če nas glede na živahnost motorja ne zanese preveč. Peugeot 208 je v mestnem okolju okreten in spreten. Vzmetenje naravnano na udobje, obvladuje hitro vožene ovinke dokaj mehko toda zanesljivo. Voznik lahko računa na vse za ta razred pričakovane varnostne sisteme, od prepoznavanja prometnih znakov in priporočila hitrosti, nadzor voznega pasu z aktivno korekcijo, samodejno zaviranje v sili in drugo…Skratka, v tem trenutku upravičeno evropski avto leta 2020? Vsekakor,  prej DA kot NE. /BL/Tekst+foto)